Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is drogen nodig om te verwerken in edibles of hasj?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is drogen nodig om te verwerken in edibles of hasj?

    Korting op 420shop
    Misschien is dit een stomme vraag, maar ik wilde het toch even zeker weten. Ik begrijp dat het drogen van wiet nodig is om het uiteindelijk te kunnen roken, en dat ga ik zeker ook doen met een deel van de oogst, maar met het andere deel wilde ik wietboter en hasj maken. Het lijkt mij dat het niet per se nodig is om daarvoor wiet/knipafval te drogen toch?

    #2
    Alleen als je gaat zeven met een pollinator!!

    Bij alle andere bewerkingen word het toch al nat, tenzij ik een bewerking vergeten ben.

    Comment


      #3
      ik ken iemand die regelmatig CBD olie en zalf maakt van zijn plantjes en doet dit rechtstreeks na het oogsten. Hij neemt niet echt de tijd om ze te drogen.

      zelf heb ik er geen ervaring mee.
      Legal, doesn't make it better or right

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Dan vraag je het aan hem

      • sounix
        sounix commented
        Editing a comment
        eu.... ik deelde toch de ervaring van de vriend ...

        --> "ik ken iemand die regelmatig CBD olie en zalf maakt van zijn plantjes en doet dit rechtstreeks na het oogsten. Hij neemt niet echt de tijd om ze te drogen."

        hij droogt enkel de wiet die hij gaat roken

      #4
      Het komt de smaak wel ten goede om de boel eerst te drogen.

      Als je hasj wilt maken dan is drogen zeer zeker nodig.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #5
        Iemand al eens geprobeerd om Charas te maken ? Of kan dat alleen in India ? Is toch de lekkerste hasj die ik ooit gerookt heb, wordt van de levende plant gemaakt door de toppen tussen de handen te wrijven.
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Kameraad heeft ons wat Charas opgestuurd uit India in een paar uitgeholde kaarsen. Voor 9/11 ging dat wat gemakkelijker. Heerlijk was dat !

        • eeltje
          eeltje commented
          Editing a comment
          dus doe er verstandig aan leuke vrouw te leren kennen uit Charas via facebook en dr dan wat hash te laten opsturen hehe

        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Ik heb 't weleens gedaan, maar je hebt een flink veld nodig om genoeg te hebben voor een kleine joint. Toen ik nog knipte zonder handschoenen en een kilo per jaar uit de tuin trok, kon ik wel 2-3 g charas maken door de toppen door mijn handen te rollen voor het knippen. Schaar hasj komt in de buurt, maar het is niet hetzelfde.
          Hoe dan ook, het kan prima, mits je genoeg materiaal hebt.

        #6
        Heb onlangs edibles gemaakt, paar keer mislukt, maar de truc is decarboxyleren. Zie hier op 420moment.nl:

        https://420moment.nl/wiet/recepten/h...er-je-cannabis
        Door cannabis te decarboxyleren, het verhitten van cannabis, wordt de THCA omgezet in THC en haal je meest uit je cannabis, zodat het geschikt is voor edibles en om extracten mee te maken.

        Comment


          #7
          Oorspronkelijk geplaatst door Weedforce View Post
          Heb onlangs edibles gemaakt, paar keer mislukt, maar de truc is decarboxyleren. Zie hier op 420moment.nl:

          https://420moment.nl/wiet/recepten/h...er-je-cannabis
          Ah ja, decarboxyleren..
          Zoals je doet wanneer je er edibles van maakt in een oven? Of wanneer je edibles bewaart in de pot.. OF WANNEER JE TRICHOMEN VAN MELKIG NAAR AMBER VERKLEUREN!?

          Wacht.. We wachten met oogsten tot onze trichomen verkleuren, toch? Zodat de decarbing al op de plant plaatsvindt.. En dan gaan we het verhitten, zodat de gedecarbede wiet nog verder decarbed, en vervolgens zijn onze edibles nog maar 10% zo potent als de bedoeling was.. Hebben ze die logica ook uitgeled op 420moment.nl of zijn ze dat stukje vergeten?
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Gewoon een vraagje.. Kan het wezen dat mijn edibles van ietwat vroeg geoogste planten daarom zo heftig zijn?

          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Ik mertke met mijn te vroeg geoogste buitenplanten wel dat decarben in de oven het effect sterker maakte. Dat is mijn ervaring. Nog nooit gekookt met mooie afgerijpte wiet natuurlijk
        Bezig...
        X