Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietboter maken iets anders dan Bobo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • Cornolio
    replied
    Re: Wietboter maken iets anders dan Bobo

    ik maak men boter ook zo, eerst water aan de kook brengen, dan het vuur op een minimume zetten, zo veel afval als je kan in de pot bleuren, gebruik zelf zo'n kingsize pot, dan kilo boter erbij pleuren, deksel erop en 3u laten staan pruttelen, af en toe eens doorroeren, dan na 3 uur alles door een zeef, en wat eruitgezeeft wordt gaat nog eens in een homemade pers om alle restanten eruit te duwen.
    dan het opgevangen water gewoon laten staan, boter vormt na een tijdje harde laag bovenop die je r dan gewoon van kan halen, en mag zeggen dat er wel al ettelijke kilo's geproduceerd zijn zo

    Leave a comment:


  • jehsd
    replied
    Re: Wietboter maken iets anders dan Bobo

    Als ze heel de tread lezen snappen ze alles,en deze boter is super hoor er zitten genoeg cannaboiden in hoor
    Heb er cake van gemaakt en was de moeite hoor duurt wel zeker een uur voor effect

    Groetjes,

    Leave a comment:


  • billi-bang
    replied
    Re: Wietboter maken iets anders dan Bobo

    leuk bedacht jehsd en het zal wel werken maar ik heb toch een twijfel hierbij.ik denk toch dat de manier van bobo toch beter is en sneller.en je weet zeker dat alles in de boter trekt.oja en probeer een betere uitleg te maken.want er zijn mensen die het niet helemaal begrijpen.wat je hier boven hebt gezet zou ik bij je recept zetten.want het is uitleg van je recept!dank je.als er vragen zijn hoor ik ze graag.
    Last edited by billi-bang; 2 January 2010, 18:07.

    Leave a comment:


  • jehsd
    replied
    Ik roer regelmatig mijn soepje hoor iedere 15 min ofzo,en 300gr boter aanwezig dus oplosruimte genoeg!
    nadat het ongeveer 3 uur tegen kookpunt geweest is en regelmatig geroerd zet ik alles buiten(doe dit altijd in de winter),wel iets erover leggen he (katten,stof of weet ik veel wat ).
    De morgen erna alles gestold en het grootste deel van blad afval onderin pan.
    Als je meer afval gebruikt hebt kan het zijn dat er nog vanalles in gestolde boter hangt.
    Dan met gefilterd `bladafvalwater` water nog eens opwarmen en weer stollen.
    Nadien moet je zoie zo zeven en zal in onderste laag van korst nog wat blaadjes hangen(ik schraap die eraf).
    En dan heb je een perfecte boter voor cake, koekjes,op de boterham of wat dan ook!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Succes groetjes,
    Last edited by misty; 28 March 2010, 23:27.

    Leave a comment:


  • thelos
    replied
    Re: Wietboter maken iets anders dab Bobo

    Ik zie hoe jou manier kan werken , aangezien dat de thc nog niet verdampt op de temperatuurhoogte van kokend water , maar denk dat de andere manier even goed werkt . Ik heb het tot nu toe alleen gedaan met de bobo manier en elke keer great succes, maar ik zie geen reden waarom jou manier niet zou werken. Het enige waar ik wel mee zou opletten met dat zakken van het afval. het kan wel heel goed zijn dat er thc op de bodem van dat water ligt die niet opgelost is in de boter omdat hij er niet in contact mee geweest is.

    grtz

    Leave a comment:


  • devils haze
    replied
    Re: Wietboter maken iets anders dab Bobo

    zal het eens proberen maartoch w8 ik tot anderen hier ook nog hun mening over willen uiten. laat ik het zo zeggen mannier ala bobo gaat goed is bekend.
    kan ckur dat die mannier van jou ook goed is maar ik weet het nog niet
    zal kijk hoe de rest van de bevolking erop reageerd

    Leave a comment:


  • jehsd
    replied
    Re: Wietboter maken iets anders dab Bobo

    Oorspronkelijk geplaatst door devils haze View Post
    maar gaan zo geen canabioiden verloren die je toch liever in je boter hebt???
    Heb het al paar keer zo gedaan en het resultaat is toch prima volgens mij,probeer het eens dan kun je het verschil merken of proeven.

    Groetjes,

    Leave a comment:


  • devils haze
    replied
    Re: Wietboter maken iets anders dab Bobo

    maar gaan zo geen canabioiden verloren die je toch liever in je boter hebt???

    Leave a comment:


  • jehsd
    heeft een topic gestart Wietboter maken iets anders dan Bobo

    Wietboter maken iets anders dan Bobo

    Hallo,

    Ik maak mijn wietboter op iets andere manier dan bobo,
    zodat je (bijna) niet moet filteren.
    Ik doe al mijn wiet afval in heet water na 5 min voeg ik de boter toe en roer dit goed door.(het vet in de boter neemt de Thc op)GEBRUIK EEN HOGE PAN!!!!!!!!!!!

    Laat het 2 a 3 uur trekken (water aanvullen indien nodig),en dan afkoelen de boter gaat bovenop het water drijven en stolt en alle afval zakt naar beneden in het water.

    Je kun de boter er zo afscheppen,die heeft nu als het goed is een heel lichtgroen kleurtje.(zie iets lager een aanvulling op deze uitleg!!!!)

    Hopelijk hebben jullie hier wat aan

    Groetjes,
    Last edited by jehsd; 16 December 2009, 22:11.
Bezig...
X