Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lijst van alle coffeeshops Groningen (Info+reviews)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lijst van alle coffeeshops Groningen (Info+reviews)

    Korting op 420shop
    Aangezien alle andere threads over coffeeshops in Groningen zwaar "outdated" zijn, leek het me tijd voor een actueel overzichtje (Laatste update: November 2018)

    Vliegende Hollander a.k.a. Flying Dutchman
    de-vliegende-hollander.nl
    Gedempte Zuiderdiep 63, 10:00-00:00
    4 kassa's met pinautomaat

    Veel wiet (8-12)- en hash(6)soorten, meeste wiet 10-14 euro/gram, word afgewogen bij afrekenen. Kwaliteit niet altijd geweldig, prijs altijd te hoog en meer gericht op toeristen

    Medley (Update)
    Gedempte Zuiderdiep 64, 09:00-00:00

    Update: Recentelijk (weer) verbouwd, wegen nu voor je af en gebruiken papieren zakjes. Aanbod is groter dan eerst maar alsnog beperkt, kwaliteit wisselt nog wel eens maar prijs-kwaliteit is wel in orde.

    Raggamuffin
    Noorderstationsstraat 15, 11:00-22/23:00

    Wisselend aanbod, geven je keuze uit paar zakjes. Aardig personeel

    The Clown
    Folkingestraat 24, 09:00-22:00/12:00-21:00 (zondag)
    Tafel en bar om te zitten/roken

    Aanbod wisselend, net als humeur van personeel.

    The HappyMetamorphose
    Oude Boteringestraat 54, 11:00-00:00
    Zitplek (ook buiten), goeie sfeer, pinautomaatRetro
    retro-groningen.nl
    Boterdiep 42, 10:45-01:00
    Zitplek, pinautomaat

    Groot aanbod in zowel wiet en hasj, kwaliteit prima.

    Taverne Oasis
    Meeuwerderweg 60, 12:00-19:00 (zondag gesloten)
    Rookruimte, pinautomaat

    Knus ogende shop, vrij groot aanbod aan wiet en hash, prijzen zijn goed, zeker in prijs/kwaliteit verhouden. Menukaart geeft ook "sterkte" aan. Altijd goede kwaliteit en vaak acties

    Reykjavik
    Spilsluizen 6, 10:00-00:00

    Zelfde als Vliegende Hollander (zelfde eigenaar).

    Overig:
    Driemaster, De Dees, De Schavuit
    Last edited by 05nul; 27 December 2018, 19:02.

    #2
    Re: Lijst van alle coffeeshops Groningen (Info+reviews)

    Mooi overzichtje, ben zelf ook bij lang niet elke shop geweest, maar hieronder enkele toevoegingen/ervaringen/meningen.
    Sinds kort hebben ze bij de Medley 2 soorten wiet, powerplant en "haze" volgens mij. Nog steeds weinig keuze, en niet topwiet, maar prijs/kwaliteit verhouding is best ok (ze laten je meestal ook kiezen uit zakjes trouwens).
    Bij De Vliegende Hollander is trouwens nog nooit m'n ID gecheckt, zal misschien aan de leeftijd liggen.
    De paar keer dat ik bij The Clown ben geweest vond ik best tegenvallen, qua sfeer, personeel en prijs/kwaliteit.
    Taverne Oasis (Meeuwerderweg 60, 12:00-19:00 (zondag gesloten): knus ogende shop, vrij groot aanbod aan wiet en hash, niet de goedkoopste, maar kwaliteit is meestal wel in orde.

    Comment


      #3
      Weer up to date!

      Comment


      • Jointjedraaien
        Jointjedraaien commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de update!

      #4
      Goede lijst !

      Hoewel ik niet woonachtig ben in Groningen heb ik ze toch allemaal gehad haha

      Comment


        #5
        Oja ikzelf geef de voorkeur aan de Oasis aangezien ze daar zeer vriendelijk zijn en je er gekke dingen kan aantreffen zoals een smakelijke Bio !

        Comment


          #6
          Lijst is weer een beetje bijgewerkt!

          Comment


            #7
            Misschien weer tijd voor een nieuwe update? Zijn wel weer wat dingen anders inmiddels

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Wat let je?

            • Fuego
              Fuego commented
              Editing a comment
              Dan ga ik daar maar is even mee beginnen! Met een maand heb ik de shops waar ik nog niet geweest ben wel bezocht

            #8
            Hier is ie dan!

            Ik ben nog niet overal langs geweest, maar ik zal mijn post levend houden

            Vliegende hollander / Reykjavik
            Misschien wel de bekendste shop van stad. Mooie zaak die wel echt gericht is op enkel afhaal. Het voelt soms wat gehaast aan daardoor.

            Nu vind ik zelf Reykjavik qua klantvriendelijkheid iets beter dan de vliegende hollander

            ​​​​​​Kwaliteit van de wiet is altijd wel goed, maar zoals overal wel te duur. De wietjes die ik daar heb gehad waren onder andere: santa maria, afgaan, little bud, amnesia haze, skittelz en nog wat hasj.

            ​​​​​​Kwaliteit wiet/hasj = 7.5
            de shop = 7

            vliegende hollander
            Gedempte Zuiderdiep 63,
            9711 HC Groningen
            Reykjavik
            Spilsluizen 6,
            9712 NS Groningen

            Retro

            Retro is ook een mooie shop die buiten corona veel meer uit kan stralen dan nu. Rustig interieur die me doet denken aan een bruin café. Fijn personeel die je graag verder willen helpen, en hun bevindingen geven over verschillende soorten.

            Kwaliteit wisselt hier wel. Ik heb 1 keer gehad dat de kwaliteit echt niet goed was. Maar voor de rest altijd prima wietjes en hasj gehaald altijd. Kwaliteit is niet van de bovenste plank, maar een fijne shop om af en toe heen te gaan. Laatste keer had ik blueberry gehaald, en die smaakte echt helemaal nergens naar. Was wel echt flink high

            Kwaliteit wiet / hasj = 7
            De shop. =7.5


            Boterdiep 42,
            9712 LR Groningen

            De medley


            De medley zit recht tegenoven de vliegende hollander, al merk je daar niks van. Ook hier sta je soms wel even in de rij. De medley heeft achter een ruimte waar je lekker kan zitten wat echt wel een pluspunt is. Het personeel lijkt soms drukker met elkaar bezig te zijn dan met de klant. Alleen het loket voelt ook wat guur aan altijd

            De kwaliteit is wel goed, maar ook hier zijn de prijzen erg hoog voor de kwaliteit die ze leveren. Ze hebben wel is leuke soortjes zoals orange bud. Toen ik vroeg of die soort ooit weer terug komt, keek ze me aan alsof ze water zag branden. Vind het wel fijn als coffeeshop medewerkers iets van cannabis afweten, maar dat zal wel aan mij liggen.

            Kwaliteit wiet / hasj = 7.5
            De shop = 6.7



            Gedempte Zuiderdiep 64,
            9711 HK Groningen

            Metamorphose

            Deze shop heeft mij echt positief verrast, de ambiance van deze coffeeshop is heel fijn. Een mooie zaak met karakter. Personeel was vriendelijk en behulpzaam.

            Ik heb hier nog maar 2 soorten wiet gehad, dus lastig om te zeggen hoe de kwaliteit is. Echter waren de wietjes die ik had gehad erg goed. Vooral de skittels was heel goed, ik ging ongeveer door de bank heen.

            Kwaliteit wiet / hasj = 8
            De shop. = 7.5


            Oude Boteringestraat 53/1,
            ​9712 GE Groningen

            The happy

            ik hoor vaak dat the happy de meme onder de Groningse shops is. En ik kan hier wel in komen. Toen ik hier naar binnen ging stond de eigenaar net ruzie te maken met een dakloze man van wie zijn hond net in de zaak had gepist. Moet weer lachen als ik eraan terugdenk maar goed haha.

            Personeel is echt top bij the happy, aardige eigenaar die heel behulpzaam is.
            De shop ziet er gewoon wat krakkemikkig uit en misschien niet heel uitnodigend. De wiet die ik daar had gehaald white widow, was van prima kwaliteit. Ze hebben alleen heel weinig soorten die allemaal niet heel speciaal zijn, waardoor het voor mij niet heel interessant is om heen te gaan.

            Kwaliteit wiet/ hasj = 6.5
            De shop = 6


            Damsterdiep 5,
            9711 SG Groningen

            Raggamuffin

            de raggamuffin is tegenwoordig helemaal verbouwd, en echt een mooie shop geworden. Het gaat zelf een beetje richting de dispensary's in Californië. Mooi ruime shop met aardig en behulpzaam personeel, zijn nergens te beroerd voor.

            Redelijk wat keuze in aanbod ook waarvan de kwaliteit bij mij goed is geweest. Momenteel hebben ze een lekker strawberry kush 15 euro voor 1.15 gram. Echt een lekker wietje die voor de verandering niet is bespoten met aardbei aroma. Prijs is flink net als bij de rest.

            Kwaliteit wiet / hasj = 7.5
            De shop. = 8.5


            Noorderstationsstraat 15,
            9716 AN Groningen

            de schavuit

            Best mooie shop, ziet er wel luxe uit. Mag ook wel als je de prijzen ziet haha. Had best deal (indica, 10€ p/g) gekocht en g13 haze 12.75€ p/g gekozen.
            Best deal vond ik zelf best wel een slechte deal, wiet is niet lekker in de vaporizer en iets beter in een joint. Maar eigenlijk is het gewoon goor. Prima effect wel.

            G13 was prima wietje, niks mis mee. Was wel de goedkoopste sativa soort en dat voor 12.75€. amnesia was 13.50 en de rest van 15 en 16.50. zeker niet de goedkoopste shop van Groningen.

            Kwaliteit wiet / hasj = 7
            De shop = 7.7


            Schuitendiep 62,
            9711 RE Groningen
            de driemaster

            Was best wel verrast toen ik binnenkwam, dacht eerst dat ik verkeerd was, omdat het er niet uit ziet als een shop. Zag er allemaal best wel chill uit, stond een pooltafel en pinballmachines. Met een bar en dergelijke. Zag er wel uit alsof er 30 jaar niks aan gedaan is, maar wel leuke zaak.

            Ik begreep eerst niet wat nou de bedoeling was, omdat ik zo 123 geen menu zag alleen 6 en 15 euro op een bord of briefje? (Weet het niet meer precies ). Toen kreeg ik de wietbijbel overhandigd van de man achter de bar. Een soort map voor freubelartikelen vol met wiet en hasj. Kon je er zelf uit pakken en kiezen welke je wilde.

            Wiet was van prima kwaliteit, maar zag er wel beetje gaar uit, zag eruit alsof het samen met 1000 zakjes wiet en hasj in een grote multomap zaten die elke keer open en dicht slaat. Oh wacht?!?

            Enemy of the state 1.07gram 12 euro, prima wiet niks mis mee. Niet heel speciaal verder

            Hasj is echt top, naam ook uiteraard vergeten, was iig het eerste hasj soortje in de map.
            0.56g 6 euro.

            week later nog een keer geweest, en die kush en amnesia gehaald bij de driemaster. Waren echt prima wietjes. 1.25 gram voor 15 euro, kweek het zelf voor minder haha. Dit keer iets hoger cijfer voor de wietjes.

            Is het de beste shop van Groningen? Nee dat niet, maar op een of andere manier vond ik het wel iets hebben.

            Kwaliteit wiet / hasj = 7.3, 8
            De shop = 7.5

            Café dees
            Eerste indruk: fijne shop, gure steeg. Zat toevallig net een verslaafde man een fiets te ontleden, maar goed, hoort ook bij de maatschappij.

            Shop ziet eruit als een doolhof als je stoned bent, maar je kan wel overal chill zitten en dingen ondernemen. Nu weer meer kan met corona binnenkort even wat tijd doorbrengen, is volgends mij best de moeite waard.

            Ook hier zat alles in een map, Amnesia was prima en de hasj was lekker spul ,👌 moet echt gaan onthouden hoe alle soorten heetten, maar vergeet dat iedere keer 😂

            Kwaliteit wiet hasj = 8
            ​​​​​​de shop = 8.5


            Taverne oasis dit vind ik een van de beste shops van Groningen. De sfeer is altijd goed en je kan er zitten! Van deze shop krijg ik altijd een positieve vibe. Shop ziet eruit alsof ie al 30 jaar hetzelfde is. De openingstijden zijn wel echt ruk 13.00-19.00. dat schiet gewoon echt niet op, vandaag dat de shop daardoor een iets lager cijfer zijn.

            De wiet is van goede kwaliteit, maar wel prijzig en relatief veel takken in de wiet.

            De wiet: 8
            De shop: 7

            De clown

            Vergeten heen te gaan, omdat de shop voor mij aan de verkeerde kant van de stad zit en de clown blijkbaar nooit mijn interesse heeft gewekt. Nu zijn ze voorgoed gesloten
            Last edited by Fuego; 4 January 2023, 20:43.

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Dees en driemaster is dezelfde eigenaar, vandaar de multomap.

              Driemaster, metamorphose en oasis zijn inderdaad nauwelijks veranderd.

              En bij de driemaster heb je nog een pleintje achter, daar kan je tot 1700 uur je jointje roken, zomers zeer fijn.

            • Fuego
              Fuego commented
              Editing a comment
              Klopt inderdaad, mooi om de verschillen van allerlei shops te zien.

              Geef momenteel de voorkeur aan oasis. Heb je nog meer aanbevelingen?

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Voor wiet altijd vragen of er aanbiedingen zijn.

              Het pleintje achter de driemaster vind ik bij warm weer wel fijn.

            #9
            Nieuwe update!

            Comment


              #10
              respect
              sigpic

              Comment

              Bezig...
              X