Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afzuiging met doorsnede 50 mm voor de Dimlux Expert Series EL UHF 600W 400V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Afzuiging met doorsnede 50 mm voor de Dimlux Expert Series EL UHF 600W 400V

    Korting op 420shop
    Weet iemand waar ik een afzuiging met doorsnede 50 mm kan kopen voor de Dimlux Expert Series EL UHF 600W 400V?
    Ik kom alleen maar 100 mm doorsnede tegen.

    #2
    Wat bedoel je?

    ** Ah, ik zie het nu, er zit een aansluiting op de lamp waardoor je actief kunt afzuigen.
    Het is geen vereiste.

    Misschien met een verloopstuk, of gewoon een 50mm computerfan erdoor laten blazen/zuigen?
    Last edited by QnQ; 13 August 2018, 23:55.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Inderdaad ik was al aan het zoeken op een verloopstuk.
      Het is geen vereiste, maar het zorgt ervoor dat het een stuk minder heet wordt in de kweekkast, en ook voor het voedingswater.
      Maar is nog best een dure grap, zo'n luchtslang, verloopstuk, en afzuiger van 200m3.
      Ben nog aan het uitpluizen, waar ik zo'n verloopstuk kan kopen, en dan de rest samenstellen.

      Ik krijg trouwens telkens een foutmelding als ik een bericht plaats, en als ik dan de pagina vernieuw, dan is blijkbaar toch het bericht geplaatst.

      Comment


        #4
        Denk je ook dat een plastic verloopstuk zal smelten?
        Daaraan is wel makkelijker aan te kopen dan van bijv. metaal.

        Comment


          #5
          Natuurlijk is het duur.
          Je bent een professionele Evsa aan het uitzoeken, met dure onderdelen.
          Er bestaat 50mm combideck slang, als je die gebruikt kan het verloop bij de afzuiger en dan kun je ook nog door de lamp blazen eventueel.

          Je gaat nauwelijks verschil merken met een evsa van onder de 150 euro, dan hou je geld over
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Ik heb het verloopstuk gevonden:
            https://onlinetopgarden.com/nl/lucht...5mm-50mm-125mm

            Ik heb werkelijk geen flauw idee, hoe dit werkt.
            Jij wel?

            De lamp die ik wil halen is de 'Dimlux Expert Series EL UHF 600W 400V', en dan gaat het mij ook om de afzuiging, waardoor het water ook niet zo heet wordt.
            Heb vandaag een DWC set besteld uit het buitenland.

            Als het kwa temperatuur geen bal uitmaakt dan ga ik voor:
            Dimlux Xtreme Series EVSA 600W 400V
            Adjust-a-Wings Medium compleet
            Lumatek dual spectrum lamp 600 Watt

            Kom je wat goedkoper uit, maar ik vind die lamp eigenlijk te mooi, en wil hem het liefst origineel houden, met add-on zijkap, & afzuiging 200m3.

            Comment


              #7
              Scheelt 202 euro

              Ik kan ook gewoon beginnen met de bovenstaande set, en later in de toekomst eens de dimlux halen met de actieve koeling. Alleen met die actieve koeling wordt het wel een stuk minder warm, dat is wel een dik pluspunt.
              En ach ik moet ook ergens een start mee maken, en kan het later lekker gaan uitbouwen.

              Comment


                #8
                QnQ Wat ook nog een middenweg is, is dat ik de Dimlux Expert Series EL UHF 600W 400V + DimLux Alpha Optics Add-on korte zijde koop, en de rest later aanschaf, voor de koeling. Die 202 euro ga ik namelijk echt wel bij elkaar krijgen.

                Wat ook nog een middenweg is, is dat ik de Dimlux Expert Series EL UHF 600W 400V + DimLux Alpha Optics Add-on korte zijde koop, en de rest later aanschaf, voor de koeling. Die 202 euro ga ik namelijk echt wel bij elkaar krijgen.

                Dan komt het voor nu uit op 1387,25 euro, dat staat bijna gelijk aan de eerste set kwa prijs, maar dan zijn alle onderdelen origineel.

                Dat vind ik eigenlijk het mooiste, vind het optisch en kwa specs zeer mooi deze Dimlux kweeklamp, echt top!

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Dat T-stuk is voor als je meerdere lampen hebt hangen, dan kan je de slang doorlussen naar de volgende lamp.
                    Met 1 lamp zul je dus 1 kant van dat T-stuk moeten dichtmaken met een dop.

                    Je hebt twee afzuigers nodig, eentje voor de lamp, en eentje voor je filter.

                    Dat water warmt op door stralingswarmte, die kun je niet afzuigen.

                    Ik vind het allemaal erg veel geld hoor, en een beetje over de top, maar als je je zinnen op die Dimlux gezet hebt, en je kan het geld missen moet je het vooral doen.
                    Ik probeer je niet tegen te houden maar te laten nadenken over goedkopere en minder ingewikkelde alternatieven.
                    Die hebben vanzelf ook minder mogelijkheden, da's logisch, dat maakt ze ook eenvoudiger.

                    Als je alles hebt hangen is het wel super mooi, met die 50mm slangen strak door het hok, de dimlux controller etcetera...
                    Je kunt vanalles automatiseren. En dan kun je 10-20 gram meer oogsten als iemand met een VSA en spiegelkap van 100 euro.

                    Maar met een zomer als we nu hebben en in een beperkte ruimte hou je het niet onder de 30 graden, met of zonder Dimlux setup.
                    Het is geen wonderapparaat die opeens de temperatuur 10 graden laat zakken.


                    * ik heb die foutmelding even bij de helpdesk/faq gezet in een eigen topic zodat het opperhoofd 'm ziet
                    Last edited by QnQ; 14 August 2018, 08:28.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      QnQ

                      Comment


                      • Nicle
                        Nicle commented
                        Editing a comment
                        Ik heb besloten om hiervoor te gaan:
                        – Adjust-a-Wings Medium compleet
                        - Philips GreenPower 600w 400v EL
                        – DimLux Xtreme Series 600 Watt 400V EL

                        Is een prima systeem.

                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Da's mooi spul ja. Niks mis mee.
                    Bezig...
                    X