Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Ontkiemen in Plagron Box

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ontkiemen in Plagron Box

    Korting op 420shop
    Last edited by Ikaros5959; 18 February 2017, 12:59.

    #2
    Ik ga er voor het gemak vanuit dat dit dus je 3e kweek in 6 jaar is. Dat doet me vermoeden dat de ervaring er nog niet echt hard is ingesleten.
    Veelgemaakte fouten met propagators of ontkiemboxen of hoe ze ook heten, is dat ze te nat gehouden worden. Er kan nauwelijks water verdampen uit zulke plastic doosjes, dus de grond droogt niet zoals normaal rustig uit.
    Graaf een paar zaden op, en kijk of ze zijn gaan rotten. Ze vallen dan uit elkaar en zien er slijmerig uit, vaak zijn ze dat ook.

    Na opwarmen kan het zijn dat het zaad wat later op komt, maar na 7 dagen kun je wel leven verwachten. Als je voorzichtig graaft, zie je vanzelf wel of er wat leeft of niet. Paars, groen, bruin en wit zijn geen kleuren om je zorgen over te maken tenzij(!) de boel er slijmerig uit ziet. Dan is het te nat geweest.

    Seedbooster-vloeistof is de grootste onzin ter wereld, net als een seedbox in mijn optiek. Vaak doet het meer kwaad dan goed. Dat zal een fabrikant niet toegeven, want hoe meer er verprutst wordt, hoe meer er opnieuw aangekocht moet worden.

    Een zaadje in de grond stoppen, water geven en wachten, en dan ook echt niets anders dan dat, dat werkt nog altijd het beste. Als je echt dingen wilt gaan toevoegen, neem dan de vegetable versie van fungi.com om de boel wat meer power en weerstand te geven, of een schepje bosgrond uit een oud bos (werkt net zo goed). Af en toe een schepje honing door het water kan geen kwaad, net als wat voeding na een week of 4. Maar seedbox-setjes.. Het is beter om die te laten liggen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Helemaal mee eens met LR2!
      Zelf heb ik ook voor mijn eerste kweek een propagator-pro gekocht op advies van een zaadleverancier met dezelfde resultaten, maar nadat ik ze op lightmix had gezet kwamen er alsnog 3 van de 5 boven.
      Dus de zaden uit die plagron box en in de lightmix. Let wel op met te veel water, de grond moet licht vochtig zijn en zeker niet nat. Eventueel een deksel van een propagator er over heen voor de hoge lv.
      Wat wellicht de volgende keer helpt is de zaden eerst 24u te laten weken in een mix van 1deel waterstofperoxide en 5 delen water. Van de waterstofperoxide wordt de schil zacht en zullen de meeste na 24u al open staan.
      Daarna in kleine potjes lightmix, een propagator kap erover en een lichtje erboven.
      Deze manier gaf mij 100% ontkieming.
      Succes.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

      Comment


        #4

        Comment

        Bezig...
        X