Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Stof op blad

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stof op blad

    Korting op 420shop
    Heren,ik merk dat er wat stof op de bladeren komen van mijn plantje.

    ​​​​​​kan ik de bladeren van mijn plant ook met "ph water" (hetzelfde water als de wortels nu krijgen) af spuiten of moet ik hiervoor echt de spraymix hebben..?

    Plantje gaat straks naar buiten en als deze een regenbui over zich heen krijgt is dit ook water met ongeveer dezelfde ph als dat die nu krijgt dus het lijkt mij geen probleem om het blad af te spuiten hiermee..?

    #2
    Je kan stof er ook vanaf blazen hoor en zodra ze naar buiten gaan doet de wind dat wel voor je.
    Ad usum proprium!

    Comment


      #3
      Je kan het er ook aflikken, maar spuiten met water is net zo makkelijk, anders zit je weer met je hoofd tegen de lamp.
      Je kan ook niks doen, beetje stof kan geen kwaad, of heb je een vloer staan schuren naast je plant ?

      Bedenk wel dat alles wat je van de plant spuit, op en in de aarde terecht komt.

      Maarre...is het wel stof, geen meeldauw ofzo ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Dank jullie voor de reacties.

        Plantje staat in het raamkozijn en er ligt wat stof op dat ik er nu vanaf heb geblazen.

        Meeldauw is het gelukkig niet.

        Kzal ze eens in de zoveel tijd als ze straks buiten staat wat af spuiten met regenwater, kan geen kwaad lijkt mij.

        Er vanaf likken zie ik niet zo zitten hahaha

        Dank jullie wel nogmaals

        Comment


          #5
          Graag gedaan. De plantjes niet meer besproeien op het moment dat zij in de bloei zijn.
          Succes.
          Ad usum proprium!

          Comment


            #6
            Ganjagast, met bloei bedoel je het moment dat de plant toppen gaat produceren of bedoel je met bloei dat de haren van de toppen bruin gaan worden..?

            Comment


              #7
              Gok zelf eens?
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                Gok zelf eens?
                Ik denk als de haren bruin worden

                Comment


                  #9
                  (buzzer) Wrong bet!
                  Zodra de plant vruchten aanmaakt dan start de (voor)bloei in principe. Een tomaat was al in de bloeien voordat de tomaat rood kleurden...
                  En begin nu ook te twijfelen of het inderdaad geen meeldauw is ipv stof? Foto's?
                  Meer informatie inwinnen kan geen kwaad buddy browse het forum eens.
                  Ad usum proprium!

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Franco1983 View Post

                    Ik denk als de haren bruin worden
                    We spreken van bloei als zich witte plukjes met pistels zichtbaar worden, niet 6 of 8 pistels maar echt witte plukjes. De pistels, die jij haartjes noemt, verkleuren meestal naar bruin als het einde van de bloei nadert. Maar pistels kunnen ook bruin verkleuren door bevruchting met stuifmeel of door andere oorzaken.

                    En zoals Ganjagast al zegt
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #11
                      dank jullie voor de informatie,stel ik zeer op prijs.

                      dit is me 2e kweekje en moet nog veel leren,als ik meer tijd heb zal ik het forum eens af spitten voordat ik een vraag stelt.

                      het was gewoon wat stof wat erop lag,heb het eraf geblazen en alles was ok..

                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                        #12
                        Geen zorgen joh. Lijkt een beetje nat te staan maar voor de rest ziet het er wel gezond uit!
                        Binnenkort wel voeding meegeven want het (groen) oogt te lichtjes, of zie ik het niet goed?
                        En zodra je straks van die zogenoemde kanarie pruikjes ziet, dan is je plantje echt aan het bloeien (dit krijg je meestal na 2 weken op 12/12) fetch?id=1129662&d=1484499610.jpg
                        Last edited by ganjagast; 27 April 2017, 21:40.
                        Ad usum proprium!

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door ganjagast View Post
                          Geen zorgen joh. Lijkt een beetje nat te staan maar voor de rest ziet het er wel gezond uit!
                          Binnenkort wel voeding meegeven want het (groen) oogt te lichtjes, of zie ik het niet goed?
                          En zodra je straks van die zogenoemde kanarie pruikjes ziet, dan is je plantje echt aan het bloeien (dit krijg je meestal na 2 weken op 12/12) fetch?id=1129662&d=1484499610.jpg
                          Water geven is moeilijk in te schatten voor mij, ik moet nog wat gevoel hiervoor kweken

                          Jou plant ziet er geweldig uit

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Franco1983 View Post

                            Water geven is moeilijk in te schatten voor mij, ik moet nog wat gevoel hiervoor kweken

                            Jou plant ziet er geweldig uit
                            Dat is voor vele kwekers zo hoor. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik het volledig onder de knie heb (inschatten). Sterker nog, niet lang daarna had de linker dame ook te natte voeten en dat ging door tot de oogst door verkeerd inschatten. Ze zag er toen wel mooi uit idd bedankt! ... en ze hebben goede vruchten afgegeven
                            Ad usum proprium!

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door ganjagast View Post

                              Dat is voor vele kwekers zo hoor. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik het volledig onder de knie heb (inschatten). Sterker nog, niet lang daarna had de linker dame ook te natte voeten en dat ging door tot de oogst door verkeerd inschatten. Ze zag er toen wel mooi uit idd bedankt! ... en ze hebben goede vruchten afgegeven
                              Als de plant natte voeten heeft zoals je zegt krijgt de oogst dan toprot of iets dergelijks..? Of gewoon minder kwaliteit..?

                              De vruchten van mijn eerste kweek was ok maar duidelijk te merken dat het eigen teelt was.

                              Zou graag coffieshop waardig willen maar dan moet ik waarschijnlijk nog een paar jaar oefenen

                              Comment

                              Bezig...
                              X