Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geen idee wat ik kan doen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geen idee wat ik kan doen

    Korting op 420shop
    hallo allemaal.
    Ik ben bezig met mijn eerste kweekje. Het gaat om 2 plantjes purple haze en 1 plantje bubblegum gekocht op wietzaadjes.nl. Ze zijn nu allemaal 1maandje oud. Ik geef ze sinds 1 week "canna" voeding. 1ml/200ml. Ze stonden steeds binnen voor het raam vanwege het slechte weer. Ze hebben ook even te veel water gahad. Gisteren heb ik ze buiten gezet in mijn serre (volle zon). Sinds een klein weekje krijg ik rare symptomen aan mijn bubblegum. Witte vlekjes op het steeltje waarvan ik vermoed dat het schimmel is en de blaadjes gaan sterk achteruit. Zie foto. Met de 2 purple haze's gaat het goed. Ik heb 2 foutjes gemaakt. Ik heb ze van in het begin in een te grote pot gezet. En ik heb ze van kleins af aan ondersteund met een stokje. Nu wist er iemand me te zeggen dat dat SUPER slecht is. Is dit zo? Want ik heb het stokje er net uit gehaald en de plantjes vallen helemaal scheef.

    Nu zijn mijn eigenlijke vragen:

    wat kan ik doen aan het plantje met de vlekjes? Komt het nog in orde?

    is een stokje slecht? Zo ja, komt het nog goed als ze helemaal scheef en zwak zijn?

    is canna groei voeding oke?

    ik heb echt iemand nodig die me de kneepjes van het vak kan leren. Vooral de do's en don'ts

    groetjes, Vinnyfarming

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Hier een foto van het steeltje, aangezien ik maar 1 foto per keer kan uploaden

    grts vinnyfarming
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Alvast de do's en dont's van het forum. 1 topic voor hetzelfde probleem volstaat. Je kreeg al de raad van deze weg te gooien en opnieuw te beginnen. Dat zou ik ook doen.

      Comment


        #4
        Ook de 2 purple's weggooien?

        Comment


          #5
          Buh. Uiteindelijk krijg je alles rechtgetrokken wat geen autoflower is. Maar 1 of 2 extra ontkiemen kan nooit kwaad.

          Comment


            #6
            Is er een manier om ze recht te trekken of gaat het gewoon vanzelf?

            Comment


              #7
              Mijn mening ivm de stokjes als ondersteuning is...don't do it. Je plantje krijgt steun van het stokje, dus waarom zou het moeite doen om zelf een sterk steeltje en later stam te maken? Na een week, van zaad tot plant, laat ik rond de plantjes, zonder steun, een zachte wind blazen. Het is voldoende dat de plantjes lichtjes bewegen. Maak er dus geen storm van Zo krijgen je plantjes van in het begin een goed steeltje en dat is belangrijk voor het transport van voedingstoffen.
              Last edited by Jack Spliff; 11 May 2017, 19:12.

              Comment


                #8
                Dankje voor de tip! Maar hoe krijg ik deze weer recht :-/
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #9
                  Deze zijn nogal erg gestrekt om het zacht uit te drukken. Wat je nog kan proberen is een grotere pot en aarde toevoegen totdat de plantjes een centimeter of drie boven de grond steken, de rest van de stengel onder de aarde dus.
                  Hopelijk voor jou komt er nog iets van.

                  Comment


                    #10
                    als ik mijn volgende zaadjes plant, white widow en silver hzae (nu aan het ontkiemen)kan ik ze de dag dat ik ze plant al direct buiten zetten? in een serre?

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Met een beetje observeren kom je een heel eind.

                        Kijk eens naar buiten. Denk je dat het nog gaat vriezen ? Als ik hier naar buiten kijk zie ik overal groen verschijnen, de ijsheiligen zijn vandaag begonnen (tot 15 Mei), daarna kun je buiten planten volgens de theorie.


                        http://www.beleven.org/feest/ijsheiligen

                        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                        Comment


                          #13
                          Dankje voor de tips, ik hoop dat ze in orde komen. Ik zit alleen een beetje in de knoop wanneer ik ze buiten mag zetten en wanneer niet...
                          als ik ze buiten zet, moeten ze daar dan permanent blijven staan? Want ik veronderstel dat temperatuurwisselinen voor een plantje niet echt goed zijn...
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 1 photos.

                          Comment


                            #14
                            In een serre zou je plantje gerust mogen staan. Het zou nog mogen vriezen, in een serre is het altijd warmer.
                            Ik heb buitenplantjes, die ik een kleine maand geleden had gezaaid, na een week buiten gezet. Onder een afdak tegen de directe regen en in de zon. Er zijn een paar frisse nachten, tot zelfs net onder het vriespunt, over gegaan en met de plantjes is niks aan de hand. Wietplanten kunnen wel wat aan.
                            Dat waren dan nog gewoon een aantal zaadjes die ik had verzameld gedurende een aantal maanden van tussen m'n rookgerief. Soms kom je wel zo eens eentje tegen.
                            Deze heb ik nu weggegeven, was maar een testje en de kans op mannelijke en/of herma's bij dergelijke zaadjes is redelijk groot.
                            Laat gewoon je plantje in de serre en laat de natuur z'n gang gaan. Met een beetje verzorging, kennis en liefde voor de plant kom je al een heel eind. Ik raad je daarom ook aan om hier eens goed rond te neuzen.
                            Ik heb hier al heel veel geleerd enkel door te lezen en te onthouden. Theorie en praktijk...beide o zo belangrijk.

                            Succes!!!

                            Comment


                              #15
                              dankje man! ben net mijn 2 purples in de serre gaan zetten. dankje voor de hulp!

                              Comment

                              Bezig...
                              X