Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Afzuren water PH

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Afzuren water PH

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    deze masterkush is 2,5 maand oud, alleen zonlicht gebruikt.

    ik zuurde tot deze week mijn kraanwater af met sinaasappelsap. En dat deed ik niet echt precies waardoor het waarschijnlijk te zuur is geweest. Nu doe ik het met kraanwater en natuurazijn en zorg ik voor een PH van 6,4 (deze keer met ph meter).

    zoals je ziet zijn mijn bladeren geel door de eerdere te zure ph.

    mijn vraag is hoe zuren jullie je water af?

    de een geeft regenwater maar daar zou weer te weinig mineralen inzitten. De ander gebruikt salpeterzuur / fosforzuur maar dat zijn middelen waar ik niet zo maar aan kan komen denk ik.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    #2
    ik gebruik ph min te koop bij elke growshop
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Ik denk niet dat het blad door de pH komt, maar doordat de plant te nat staat, doordat de wortels geen zuurstof krijgen, of omdat de bodem gewoon uitgeput is: 2,5 maanden is lang genoeg om 20L potgrond leeg te zuigen qua voeding.

      Voor de rest gebruik ik zwavelzuur, HCl of gewoon regenwater. Maar eigenlijk altijd regenwater, kost niks, kan niet fout gaan en de mineralen zitten er voldoende in; regenwater is iets zuur, en het spoelt over dakpannen en een dakgoot (dakgoten bevatten mos, vogelpoep, algjes, blaadjes, stof, enzovoorts). Daarna belandt het in een regenton die ook niet 100% schoon is. Via die routes is het water toch aardig mineraalrijk geworden.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        ik gebruik malted vinegar , werkt prima en kost geen drol !

        Comment


          #5
          Plagron lemon kick. Bio Ph- op basis van citroenzuur ofzo.
          verslag 1, verslag 2

          Comment


            #6
            Wat LR2 al heeft aangegeven is dat de grond al een tijdje is uitgeput en al haar voedingsstoffen heeft verbruikt. Het is hoog tijd dat je voeding gaat geven, de voeding zorgt ervoor dat de ph waarde van het kraantjeswater naar beneden daalt.

            Ph waarde pas ik aan dmv ph min van Hy-pro maar nu sinds ik groeivoeding gebruikt heb ik de ph min niet meer nodig omdat dit al in de groeivoeding zit.

            Ik zuur af dmv een 1.5 L fles een klein beetje te vullen met kraanwater, dan voeding erbij en weer water erbij, goed schudden en even een nacht in laten trekken en dan pas meten en evt verder aanpassen voordat je het aan je plant geeft.

            Succes

            Comment


              #7
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #8
                Ze doen het er vrij goed op, binnenkort naar buiten verplaatsen

                Comment


                  #9
                  Top bedankt mensen, en trouwens ze is pas overgeplaatst naar een 42 liter bak waar nog genoeg voeding in zit voor een maand.

                  Comment

                  Bezig...
                  X