Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Weet iemand wat er met mijn baby's is?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Weet iemand wat er met mijn baby's is?

    Korting op 420shop
    Hoi iedereen,

    Ik heb een vraagje.
    Ik heb al sinds half maart planten op t balkon en ondanks de kou is alles super goed gegaan alleen wel traag maar dat was wel logisch. sinds t weer beter is zijn ze erg gegroeit en ook al in bloei(autoflowers).

    ze waren super mooi groen tot een paar dagen geleden. Ik heb wel last gehad de mijneervlieg en bladluis ect maar daar zijn ze allemaal overheen gekomen.

    Ik weet nu alleen niet wat er is. Ik heb dit nog nooit gezien. De bovenkant is happy en de onderkant gaat bijna dood. Ook de grote bladeren die over de bladeren bij de toppen gaan lijken verkleuring af te geven (weet niet of t zwarte vlekken schimmel is) maar op de top bladeren lijkt t calcium tekort met stikstof tekort onder alleen dat gaat niet zo snel in twee dagen ofzo normaal. Kei veel gele bladeren zwarte vlekken. bladeren voelen droog en breken af. Het enige wat ik anders heb gedaan is aloe vera er langs gezet (inmiddels al weg gehaald) water gegeven in een cola fles (wel goed uitgespoeld maar miss zat er nog wat in??). ze drinken ook minder goed. Pot voelt zwaar heb nu al 2-3 dagen geen water gegeven sinds de laatste keer. Normaal drinken ze het meteen op en is de pot de volgende dag licht. Heeft iemand een idee wat er is?

    Ik kweek biologisch dus zoiezo geen ph probleem. Ik heb plagron batmix en alga bloom als voeding.

    Alvast bedankt voor het advies.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Kan iemand mij helpen?

    Comment


      #3
      Paar puntjes:
      1. Biologisch is geen garantie voor een goede pH.
      2. Als de pot zwaar is, en je blijft wateren, en je hebt al last van insecten, dan kun je rekenen op wortelrot. Dat gaat gigantisch snel.
      3. Als je iets teveel en/of te vroeg al bloeivoeding geeft, sluiten de wortels zich af voor stikstof. Met geelkleurend blad tot gevolg. Kan ook in enkele dagen gebeuren.

      Ik zou daar eens kijken of je wat oorzaken kunt ontdekken.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Oke, ik heb in ieder geval al een paar dagen geen water meer gegeven tot ik de pot lichter voel worden doe ik dat zoiezo niet.

        ik geef normaal gewoon kraanwater volgens plagron hoef je het ph niet te controleren met batmix in combinatie met alga bloom daarom zei ik dat. Eerdere kweken heb ik altijd kraanwater gegeven nooit problemen.

        ik heb heel lang groeivoeding gegeven tot ik echt toppen zag. geen voorbloei.

        iets langer dan een week geleden stonden ze er nog zo bij en er is niks bijzonders gebeurd.

        Ik spuit nou sinds het zo erg is (twee dagen)maar een mengsel van heermoes en brandnetel omdat er spoorelementen en stikstof in zit plus tegen schimmel en sommige beestjes. verder weet ik het echt niet. maar bedankt voor je advies eindelijk iemand die iets er over zegt. Ik vind het zo raar dat de bovenkant zo happy is en de onderkant bijna dood. bij te veel water hangt alles slap.

        Weet jij misschien waar die droge bladeren van komen? Ik zie zoveel te korten. ik hoop dat ze nog wat op kunnen nemen via de bladeren als ze droog aanvoelen.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          Het probleem is dus begonnen bij het geven van alga bloom? Dat denk ik zelf namelijk wel.
          De symptomen die je plant hebben zijn typisch voor overdosis bloeivoeding. Alga bloom (de naam zegt het al) is bloeivoeding. Het kan zo bio zijn als een beukenboom, teveel is teveel. En teveel hoeft maar een beetje te zijn.
          Waarom kleurt dat blad dan geel? Wat wijst op een stikstofgebrek. En hoe komen die calcium-gebrekvlekken dan? Nou, kijk eens in de binnenkweek sectie in wat kweekverslagen. Ergens op de laatste pagina's zul je elke keer hetzelfde tegenkomen: geel blad met bruine vlekken (met soms paarse verkleuringen als extra bonus).

          Meer uitleg en verklaringen over de oorzaak heb ik hier gegeven:
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-hoe-en-waarom

          Bedenk trouwens ook: je spuit een mengsel van dode, rottende planten 'tegen schimmel'. Als je daar mee iets doet, is het juist schimmel veroorzaken. Zulke bio-thee is voor in de bodem, niet om over de planten te spuiten.
          Via blad wordt trouwens ontzettend weinig opgenomen, en op blad spuiten tijdens de bloei is zoiets als nagels aan de kist timmeren: je vergroot de kans op toprot met factor 100.

          Ik adviseer jou, en alle kwekers die dit lezen, om pas halverwege de bloei eenmalig een dosis bloeivoeding mee te geven in de toekomst. Meer is er eigenlijk niet nodig, en doet meer kwaad dan goed. Het hele idee dat geel blad er bij hoort in de bloei, is wat mij betreft achterhaald. In de natuur hebben de planten er geen last van, waarom zou ik het in een potje dan wel willen?
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Dus 1 x een beetje bloeivoeding halverwege de kweek en voor de rest alle voeding en boosters e.d. achterwege laten ? Dat ga ik eens proberen.

            Heb ook 1 van de 4 planten geel, is ook pas begonnen rond de 3de week 12/12, nadat ik ben begonnen met Alga Bloom.
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #7
              Niet vergeten dat alga bloom niet direct wordt opgenomen. Dus als je alga bloom geeft en een paar dagen later zien je bladeren geel dan zit die daar voor niet veel tussen want die is dan nog niet opgenomen. Ook pk13-14 heeft nooit dat effect gehad bij mij. En dat gaf ik vroeger mee vanaf de eerste week 12/12. Ik potte wel over naar batmix en gaf eigenlijk zelden groeivoeding. Mss zit daar het verschil. Fosfor waarde van alga bloom ligt overigens wreed laag om direct zulke impact te hebben.

              Ook eindig ik liever met gele bladeren dan groene. Maar door ondervoeding, niet over.

              Comment


                #8
                Groeivoeding heb ik niet of nauwelijks gegeven, heb ze omgepoot in light mix, weekje laten bijkomen en toen de lamp omgezet. Na een week of 3 ben ik bloeivoeding gaan geven.

                Het is ook maar bij 1 plant, de andere zijn nog mooi groen. Nu ben ik dus in dubio, moet nog een week of 3/4, moet ik nu wel of geen voeding geven...

                Maar goed, wil dit topic niet kapen, zag dit topic en de post van LR2 voorbij komen en zag veel raakvlakken met mijn huidige kweek.

                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  #9
                  Ik potte wel over naar batmix en gaf eigenlijk zelden groeivoeding. Mss zit daar het verschil.
                  Dat zou best eens een verklaring kunnen zijn. Als er immers voldoende competitie is tussen elementen, dan eindigen beiden wel een keer als eerste over de finish.
                  Maar goed Beo, je bent een uitzondering in positieve zin. Het merendeel van de kwekers heeft er toch echt last van, en PK-voeding is de enige ingreep die in elke kweek hetzelfde is, met iedere keer hetzelfde gevolg (met jouw runs uitgezonderd).

                  Flip Hasjkip als je dezelfde problemen hebt, vind ik niet dat je een topic kaapt. Ik ben naarstig op zoek om een middenweg te bedenken, en de enige waar ik op kan komen is de volgende:
                  1/4e bloeivoeding doseren
                  2/4e groeivoeding doseren
                  EC checken, en meegeven.
                  Zo blijft de boel toch enigszins in balans, en geef je van beide niet teveel of te weinig.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Ik geef ook lang niet volgens de voorschriften. 2, max 3 keer per week voeding en nooit groei en bloei samen. De laatste jaren minder en minder. En als ik kweekverslagen lees dan geef ik doorgaans ook veel minder water, mss max een halve liter op het einde per plant in een 18 liter pot. De laatste ronde in die 4 liters kregen ze maar max 250 ml. Dan heb je natuurlijk ook een pak minder voeding mee. Maar dat vergelen, hm. Dat hadden ze die eerste jaren dan echt moeten doen en mijn planten bleven tot op het eind groen. Nu ik veel minder en later voeding geef zit er hier en daar vergeling tussen en dat is puur door te lui te zijn en te laat vast te stellen dat de pot veels te zwaar is.

                    Flip, als je ze overpot naar lightmix dan zou alga bloom niet mogen werken. Tenzij je zelf iets van bodemleven hebt toegevoegd. Dus daar zouden ze ook wel is slecht op kunnen reageren.

                    Comment


                      #11
                      Ik heb niks toegevoegd, daar zou het niet aan mogen liggen.

                      Ik ga de betreffende plant eens wat minder voeren, kijken hoe ze daar op reageert.
                      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                      Comment


                        #12
                        Lightmix is zo dood als een pier. Alga bloom vraagt bodemleven. Als je niks hebt toegevoegd dan is dat dus wel mogelijk een probleem want er zit niks in de grond dat die voeding kan activeren.

                        Comment


                          #13
                          Aha op die fiets, beter dus een andere aarde nemen de volgende keer, bijv. de promix.

                          Bedankt voor de tip !
                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                          Comment


                            #14
                            Of dat nu gewoon ontkrachten dat dat wel gaat Maar het staat op niet wietvoedingmerkwebsites ook. Dus er moet iets van aan zijn.

                            Comment

                            Bezig...
                            X