Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Foto van ongedierte. kan iemand identificeren?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• Jointjedraaien
    replied
    Re: Foto van ongedierte. kan iemand identificeren?

Zoals ik al dacht is het bladluis. Zolang ze jou plantjes met rust laten is het goed. Anders zijn er genoeg andere beestjes die de bladluis op het menu hebben staan

Dieren die graag bladluizen eten:
    - 14-stippelig lieveheersbeestje
    - Groene gaasvlieg (volwassen)
    - Groene gaasvlieg (larven)
    - Zweefvliegenlarve

Bladluizen kunnen zich ís zomers snel voortplanten omdat het eistadium dan ontbreekt (levendbarend), soms 15 tot 20 generaties per jaar. De voortplanting is dan a-seksueel (parthenogenetisch) en veel soorten produceren dan ongevleugelde dochters, maar bij ongunstige omstandigheden ontstaan gevleugelde dochters, die zich gemakkelijk verspreiden.

Bladluizen veroorzaken voornamelijk schade door virusoverdracht, maar ook kan de plant geel worden (chlorosis), groeistoornissen vertonen, verdrogen of zelfs afsterven (necrosis). Bovendien kan de honingdauw een voedingsbodem vormen voor schimmelgroei, die vanwege hun zwarte kleur, 'roetdauw' wordt genoemd.

Leave a comment:

• Guest's Avatar
    Guest started a topic Foto van ongedierte. kan iemand identificeren?

Foto van ongedierte. kan iemand identificeren?

Nu denk ik enkel mijn plant te behandelen met gier zodat ze op die struik blijven.

Footer Left Ad

Collapse
Bezig...
X