Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

White widow raamplant ~ Witte vlieg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    White widow raamplant ~ Witte vlieg

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Mijn 3 white widow planten staan nu al een tijdje in de bloei, een week of 2 geleden heb ik witte vlieg geconstateerd.
    Ik heb toen de bladeren met eitjes erop verwijderd en de planten met gif bespoten. de vliegjes zijn onder controle maar ik vind er zo nu en dan toch nog een op de bladeren.

    zou het met een klein maandje te gaan nog kwaad kunnen of zou ik het beste de behandeling nog maar een keer herhalen?

    Zover ik op internet kon vinden zijn ze nogal resistent tegen pesticiden, het liefste gooi ik ook geen gif meer op mijn planten zo dicht tegen de oogst periode aan.

    Iemand ervaringen met deze beestjes?

    #2
    Re: White widow raamplant ~ Witte vlieg

    Helaas geen reacties, de situatie is nog hetzelfde, af en toe zie ik er 1 en dan vermoord ik m.
    Misschien komen ze van buiten als de raam open staat ofzo want er is niks te vinden.
    Blijf hem wel in de gaten houden in ieder geval.

    Comment


      #3
      Re: White widow raamplant ~ Witte vlieg

      kan wat mij betreft op slot.

      Comment


        #4
        Re: White widow raamplant ~ Witte vlieg

        Dit topic is massaal over het hoofd gezien denk ik, excuses .
        Het beste wat je kan doen (aangezien er niet zoveel zitten meen ik te begrijpen) is bij je tuincentrum zo'n sticker halen waar vliegjes blijven aan vastkleven. Met chemische bucht op je planten gaan zitten ben ik toch geen zo'n voorstander van dus dat lijkt me de beste en ook heel goedkope optie

        EDIT: zeker 2-3 weken net voor je oogst niet meer met zo'n spul sproeien. Het liefste helemaal niet maar dat is dan jou keuze natuurlijk

        Greetzzz

        Comment


          #5
          Re: White widow raamplant ~ Witte vlieg

          Als natuurlijke vijand zou je de sluipwesp kunnen inzeten.

          Comment


            #6
            Re: White widow raamplant ~ Witte vlieg

            Bedankt voor de reacties nog. Zoals ik op internet las zouden deze vliegjes je plant ten gronde kunnen richten, maar bij mijn planten is het dusver gelukkig bij beperkte aantallen gebleven. Ik kom er nog steeds soms 1 tegen maar dat is gewoon even platdrukken.

            Daarvoor schopte ik elke dag even tegen de speciekuip aan en wat er dan opvloog ging er ook aan zolang ik ze niet uit t oog verloor. Deze week gaat waarschijnlijk de schaar er al in dus het kan gelukkig geen kwaad meer. Misschien dat door het koudere weer de plaag onder controle gebleven is. Toen ik de topic begon zaten er aardig wat op in ieder geval, toen heb ik ook 1 keer gif gespoten, en bladeren met eitjes verwijderd. maar dit was nog in de eerste 2 weken van de bloeifase. Daarna durfde ik het dus ook niet meer aan om nog eens gif te spuiten. Volgende keer dat ik zoiets tegenkom ga ik zeker sluipwespen proberen. Witte vlieg zou hier goed mee te bestrijden moeten zijn omdat deze de larves en de volwassen vlieg aanpakt.

            Nogmaals bedankt voor de reacties misschien heeft iemand anders er nog wat aan

            Greetz

            Comment

            Bezig...
            X