Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

welk insect

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • Annie
    replied
    Re: welk insect

    Ik heb mijn best gestaan, maar kan niet ontdekken wat er massaal is neer gestreken op mijn uitgezette planten waarvan ik er al twee kan afschrijven.
    Degene die ik kon vinden en vangen heb ik kapot geknepen, maar vrees dat er meer zitten. Gekke is dat ze alleen op de wietplanten terug te vinden waren!?


    [IMG][IMG]
    Attached Files

    Leave a comment:


  • kvb
    replied
    Re: welk insect

    Top! Ik ga dan maar is een flesje pyrethro pur halen en aan de slag. Beide bedankt voor reactie!


    -Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten-

    Leave a comment:


  • Gps
    replied
    Re: welk insect

    Ik ga met neem olie aan de gang, ik heb de zelfde witte dingen, maar ik heb ook een groepje zwarte dingen gevonden.

    Die zijn inmiddels van me plant, er af gespoten met een planten spuit. ( hoge druk ) en ook met me hand er af gewreven.

    Het is best veel werk, om me twee meter hoge plant goed te controleren.
    Ik let echter vooral op de bladeren, en eentje had een erge kromme punt.
    Toen ik aan de onderkant keek, bingo! Zwarte beestjes.

    Leave a comment:


  • QnQ
    replied
    Re: welk insect

    Je ziet ze niet lopen ?
    Aight, zet je bril op, pak er een vergrootglas bij en dan nog eens kijken.

    In principe kun je luizen, spint en thrips op dezelfde manier behandelen dus het is niet zo belangrijk of ze nou Pietje of Klaasie heten.
    Pak een middeltje op basis van pyrethrinen en je bent de man.

    Leave a comment:


  • kvb
    replied
    welk insect

    Hallo allemaal. Mooie handleiding maar ik kom er niet helemaal uit.

    Vanochtend kom ik wat kleine stipjes( lijken op eitjes) tegen op m'n plantje. Ik heb dit nog niet eerder gezien. Heeft iemand een id? Ik maak me foto's met me telefoon. Hoop dat ze duidelijk genoeg zijn





    Of is dit spint? Maar ik zie niets lopen. :-S


    -Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten-
    Last edited by kvb; 10 July 2014, 16:59. Reden: extra vraag stellen

    Leave a comment:


  • belladonna
    replied
    Re: welk insect

    Baby horzel

    Leave a comment:


  • kweker
    replied
    Re: welk insect

    nee....geen idee..... uhmmmm..... dit is een topic om eventueel een "beest"te vinden of herkennen......niet een topic om rond te lopen vragen welk beest het uiteindelijk is....... toch.....

    Dus volg effe de stappen en vind.....zoek en gij zult vinden...........

    ik zelf denk dat het een: mexicaanse spetterspringzwemvlieskruiprolbeestje met lange sprieten is..... deze zijn zeer zeldzaam.... omdat ie lange sprieten heeft.... als je goed kijkt heeft hij ook een schutkelur is bestemd voor in de diepe woestijn maar tevens leven deze mexicaanse spetterspringzwemvlieskruiprolbeestjes in het koude himalaya gebregste onder de rotsen waar geen snewwu of ijs op ligt....
    als deze het koud hebben veranderen ze oook van kleur....af en toe spetteren ze wel is.... er is ooit eens in 1876 door een proffesor zo'n beestje gevonden op de noordpool....zat op de huis van een ijsbeer...wellicht had hij het koud.....
    Maar daartegen werd onlangs ook 1 gevonden op een witte neushoorn.... die zijn tensloote wel grijs maar toch....ze werken hetzelfde als een kamelion he....maar dat maakt niet uit....
    Dus het is heel zeldzaam dat JIJ nu zo'n beestje vind denk ik zou als ik jou was zou ik 0900-rarebeesten bellen...... dus 0900- en dan de letters he....

    maar om effe verder te doen..... nu zie je die foto met als achtergrond zo'n wit blok....normaal denkt zo'n beest ik zit ergens op de noordpool dus als je 15 minuten gewacht had kon je dus wel zien dat ie zijn gelaatskleur veranderd in wit....meestal gaan de dan rollen.
    ZE leven trouwens ook in het water (igenlijk er op) want ze hebben dunne fijne achterpootjes die uiteindelijk door het water opzwellen en zo komen ze aan de naam zwemvlies dinges he.
    voornamelijk komen ze heel veel voor in mexico....waar het regent.....dus vandaar de naam mexicaanse spetter.....

    ja en kruipen en rollen zijn ze mega dol op....dan geven ze aan dat ze het naar hun slinger hebben of dat er eten aankomt natuurlijk...vandaar rol/kruip..... wel schattig om te zien.

    Maar kortom om een lang verhaal kort te maken.... prik er een speldenkop door en laat em drogen..... bij voorkeur onder de mexicaanse zon....zelfde manier als zongedroogde tomaten in olie....maar dan zonder de olie he.....
    lijst deze vervolgens in en je hebt een prachtexemplaar aan de muur hangen.....
    hehe........

    Leave a comment:


  • drprutlip
    replied
    Re: welk insect

    Kan iemand mj vertellen wat dir voor beestjes zijn..??2012-07-04 20.58.05.jpg

    Leave a comment:


  • belladonna
    replied

    De vuur wants
    De vuurwants is een omnivoor; ze leven voornamelijk van sappen uit bladeren of zaden van planten die met de zuigsnuit of rostrum worden leeggezogen. Ook worden wel wondsappen opgenomen uit de boomschors, waardoor soms grote aantallen vuurwantsen op de boombast zijn te zien. De wants wordt vaak aangetroffen rond de stam van de lindeboom (Tilia), maar ook andere planten zijn geschikt zoals Robinia pseudoacacia en kaasjeskruid (Malva).
    De vuurwants zuigt voornamelijk plantensappen maar vult het menu aan met het leegzuigen van dode insecten en soms wordt actief op andere insecten gejaagd. Ook soortgenoten worden hierbij niet ontzien.

    Oorspronkelijk geplaatst door FrankVLD View Post
    weet iemand misschien wat dit is ?
    het zat op mijn plant met soort van slakke spuug
    [ATTACH=CONFIG]73653[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]73654[/ATTACH]

    Het spuugbeestje is de larve van een kleine wants. Die larve is bouwt een onaantrekkelijke vesting van zelfgemaakt belletjes-spuug om daarin te verpoppen tot wants (bijdehand!). Als larve een zacht, lichtgroen kwetsbaar dingetje, als wants een insektje met een stevig harnas. Bij buiten-bloemen doe je niks, bij bloemen-voor-de-vaas hou je de stelen onder de kraan.
    Spuugbeestjes zie je hoofdzakelijk in mei.
    Last edited by ceBep; 28 May 2011, 21:41. Reden: dubbel post

    Leave a comment:


  • Cannabal Lector
    replied
    Re: welk insect

    weet iemand misschien wat dit is ?
    het zat op mijn plant met soort van slakke spuug
    zooom.jpgDSC01856.jpg

    Leave a comment:


  • belladonna
    replied
    Re: welk insect

    Gevonden in mijn tuin.
    Deze kan je dus gewoon laten zitten dat zijn lieveheersbeestjes larven die gaan de luizen van je plant op eten dus gewoon laten zitten

    Leave a comment:


  • marcel3
    replied
    Re: welk insect

    nice topic kweker zullen er veel an hebben wel makkelijk he zon mirocoopje mijne ook eens uit het vet halen binnenkort.

    Leave a comment:


  • latindos
    replied
    Re: welk insect

    een vergrootglas kan ook om iets te identificeren lol!

    Leave a comment:


  • Psycho
    replied
    Re: welk insect

    Wow,heeft er eentje z'n microscoop terug!! Wat dacht je laat ik er maar meteen werk van maken! Mooi man

    Alleen moet je wel een microscoop hebben wil je "the bastards" kunnen identificeren

    Sweet dude

    Leave a comment:


  • devils haze
    replied
    Re: welk insect

    heey kweker nice nice
    dit zal menig mensen en ook mij nog helpen
    thnx m8

    Leave a comment:

Bezig...
X