Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

in bloei, nog ontbladeren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    in bloei, nog ontbladeren?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb bubblegum staan, nog 3 weken bloei te gaan volgens de tabel. + 1 week geen voeding.
    ik heb de onderste bladeren en toppen weggedaan
    er is een groot dik donkergroen bladerdek
    moet ik bij de bovenste bladeren nog bladeren weghalen? bvb bovenste die licht afnemen van toppen er onder?
    ik post vandaag of morgen nog foto's.

    Grtz Manfred

    #2
    Bladeren nemen amper licht af van de toppen. Ze gaan iets minder groen zien, maar onder het bladerdek van men scrog twee jaar terug had ik nog perfect harde toppen. Als je planten sterk genoeg zijn en groen genoeg zijn en dus genoeg aan fotosynthese doen dan krijg je amper fluff, dan steken ze er moeite in om ook lagerop toppen aan te maken. Als je bladeren gaat wegnemen kost het stress en tijd om dat te herstellen.

    Comment


      #3
      mag ik 's als het donker is de afzuiging per uur 3 kwarier uitzetten?

      Comment


        #4
        ik scrog en top ook btw, het zijn toch de fanleaves die suiker aanmaken door fotosynthese en deze suiker naar de toppen voeren?

        Comment


          #5
          Geef gewoon je toppen onderin ook wat licht, kan geen kwaad als je goede genen hebt, zorg alleen dat je het niet TE bloot maakt!
          Dus alleen weghalen wat echt in de weg zit.

          Die afzuiger kan wel maar ...,alleen als je luchtvochtigheid laag genoeg blijjft.


          Foto?
          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

          Misty's ABC

          Comment


            #6
            Ik zou het eerst weleens willen zien.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              ik ga fotos nemen als het licht niet brandt, dan zie je meteen ook het soort groen ze in staan...

              Comment


                #8
                en vooral: wanneer moet ik oogsten?
                ik zit nu zogezegd in bloeiweek 7, ik ben in bloei gegaan, vanaf de eerste dag ik witte haartjes zag...
                bladeren allemaal donker groen, ook onderaan
                bruine haartjes zijn max 1/3
                alle trichooms max milky

                maar de toppen zijn gewoon nog niet ingedikt...

                ik zou zeggen nog 3 weken bloeien en dan 1 week zonder voeding?
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 10 photos.

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Laatste 2 weken alleen aangezuurd water!!

                #9
                Ziet er lekker wit uit, en je toppen zijn echt al wel aan het zwellen hoor, maar hoe lang ze nog moeten is een kwestie van
                goed op je planten letten ,niet van schema's aangeleverd door je zaadverkoper.

                Mooi groen blad, gezonde planten en genoeg geduld , komt wel in orde.
                Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                Misty's ABC

                Comment


                  #10
                  dus.... nog tot wanneer ? gele bladeren, bruine haren, .... amber trichomes... maar eigenlijk wil ik gewoon nog wachten tot ze dikker zijn ze... DD

                  Comment


                    #11
                    Dat moet je zeker doen.

                    Tot wanneer ze nog moeten is echt van een foto niet te zeggen,
                    maar als je zegt dat je volgens schema nog 2-3 weken moet is dat een goede richtlijn,
                    en dan eens verder kijken.
                    Last edited by misty; 4 February 2019, 02:27.
                    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                    Misty's ABC

                    Comment


                      #12
                      ze beginnen minder te drinkien, ik dacht dat dat een teken is dat de oogst nadert? hoe lang nog dan? waarom drinken ze minder?

                      Comment


                      • Weske
                        Weske commented
                        Editing a comment
                        De eerste weken drinken ze meer vanwege omschakeling,strekken,toppen aanmaken waardoor ze dus meer energie verbruiken en meer drinken.
                        omdat ze in de latere bloei geen toppen meer aanmaken of strekken maar alleen uitdikken gaat ze ook minder verbruiken...

                        Hoe lang nog kan niemand zien zonder een foto....
                        Kijk naar de trichomen of bloeiharen(maar zelfs als 3/4 deel van de bloeiharen donker is kunnen vele trichomen nog gewoon helder zijn).

                        Heb je geen microscoop??

                        Anders met een goede telefoon een foto maken heel dicht op de toppen met flits dan vanaf de foto inzoomen op de trichomen kan je ze ook zien

                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Dat ze minder drinken komt vaker voor, meestal tijdens week 7 of 8, na het hoogtepunt van de bloei.
                        Dit kan wel een paar dagen duren waarna ze weer iets meer gaan drinken.
                        Niks bijzonders verder, maar goed dat je het ziet zodat je de watergift kunt aanpassen.

                      #13
                      ik begin meestal te flushe (2 weken) als de trichomen milky beginnen te worden, dan heb ik bij de oogst vaak nog een aantal clear en een aantal amberkleurig ertussen zitten wat ik qua werking het fijnst vindt.
                      Als je ze langer wilt laten staan zal de werking er niet beter op worden en je krijgt ook meer kans op problemen zoals bud-rot

                      Comment

                      Bezig...
                      X