Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele bladnerven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele bladnerven

    Korting op 420shop
    Ben al paar dagen bladproblemen topics en Google aan het afschuimen op zoek naar men probleem maar geraak er niet echt uit.
    Dit is men eerste probeersel kweekje met wat spaarlampen,
    ik gebruik plagron bio voeding en plagron batmix in air pot
    temp: is ongeveer constant ongeveer 22 graden
    Vochtigheid 45%
    plant is fresh candy auto 5 weken bloei
    Dit is het probleem grotere bladeren beginnen langs de nerf geel te worden dan volgt het bladgroen,ook beginnen men jongere blaadjes roestbruin en verdorren ik geraak niet aan een conclusie,ik dacht magnesium te kort of blokkadeik verwacht geen grote toppen of oogst maar ik wil deze dame niet zien wegkwijnen en het is weer wat ervaring bij
    ik zit ook met spint maar is in behandeling
    ik post hier even en foto en alvast bedankt
    Attached Files
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    #2
    Ik zie vooral wat overvoeding. dus een tekort lijkt me niet.
    Bovendien blijven bij een Mg-tekort precies de nerven groen, en wordt het geel er tussenin.

    Als je met spaarlampen kweekt dan krijgt alles wat meer dan 10cm van de lamp af zit te weinig licht.
    Dat speelt ook mee bij het vergelen. De plant trekt ze leeg omdat ze te ver van de lichtbron zitten waardoor ze netto meer energie kosten dan opbrengen.

    Mogelijk met een stikstoftekortje (of blokkade) dat komt nogal eens voor bij batmix.

    Die halfbruine blaadjes op de 2e foto hebben misschien tegen een lamp gestaan toen ze kleiner waren?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Het zijn enkel de grotere en middelgrote die vergelen
      de spaarlampen een hangt boven hoofdtop 10 cm verwijdert en de rest rond de plant in totaal 4 dus verbranding lijkt me sterk aangezien het lager ook voorkomt. ik was ook na het verder lezen aan het denken van een blokkade en wat kan ik daar het beste aan doen ik schat dat ze toch nog week of drie moet bloeien.
      Ik heb deze ook behandeld met kaneel olie enkel de aarde mits ik toch wat mugjes zag zouden de larven misschien toch genoeg schade hebben kunnen maken?
      in ieder geval de volgde kweek is onder 150 w mh en hps lamp met growmix van plagron
      bedankt qnq voor de reactie moet nog veel leren mvg
      The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
      5 lekkere grieten onder de zon

      Comment


        #4
        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

        Comment


          #5
          Die aaltjes die ga ik sowieso halen hoelang kun je ze bewaren, ik zit bijna aan einde bloei dus,heb nu momenteel een olie gemaakt van kaneel en vermengd met water voor de plant.
          in kaneel zouden bepaalde stoffen zitten die de larven en andere insecten niet leuk vinden ik heb blijkbaar toch niet zoveel larven zitten als ik dacht prik geregeld in de grond om te zien of ze opvliegen en uitgekomen zijn zou het misschien kunnen dat het komt door men verwarming die op de bodem van de tent staat en misschien de warmte de wortels aantast ? En merci voor de goede uitleg grts
          The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
          5 lekkere grieten onder de zon

          Comment


          • Weske
            Weske commented
            Editing a comment
            Hoelang weet ik niet moet je even opzoeken staat wel op internet denk ik....

            Even je temp onderin meten je hebt wel kans dat alles sneller droog is vanwege de verwarming onderin of dat het te warm word waardoor wortels slecht gaan maar de wortels moeten het hoger gelegen wel opnemen dan...

            Als je met blokkade zit moet je alleen maar afgezuurd water gaan geven zonder ook maar enige voeding voorlopig tot alles gelijk aan lichter gaat worden ...

            Bloei gerekend vanaf omschakeling lamp of vanaf zien bloei/bloeiharen?

            Ik zie dat je nog maar 3 weken moet bloeien,
            Ik zou toch raad van Q opvolgen en denken aan een overvoeding of begin stikstoftekort
            Het probleem is de 3 weken bloei nog....

            Je zou het nog 1 week kunnen strekken dan heb je nog 4 weken bloei te gaan waarvan je er 2 alleen afgezuurd water geeft(spoelen grond/plant).
            Dus heb je 2 weken de tijd om iets te proberen....

            Als eerste zou ik toch proberen om alleen afgezuurd water te geven en paar dagen aan te kijken....

            Word het erger is het stikstof tekort en geef je gewoon je voeding plus eventueel een aanvullinkje.
            omdat je als je meer basisvoeding gaat geven er ook veel meer andere stoffen meekomen die weer iets anders kunnen veroorzaken

            Knappen ze op dan weet je het een blokkade is die verholpen aan het worden is

            Ik hoop je erachter komt wat het is

          #6
          Ok top makker dat gaan we zeker doen dan even afgezuurd water en zo is bekijken naar de tevelen of tekorten ik hoop ook dat ik het vind ik noteer alles zodat ik zeker ni twee keer dezelfde fout maak met al die growers hier moet dat zeker lukken.ik van men verwarming op een andere plaats hangen en zo ook is kijken.
          The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
          5 lekkere grieten onder de zon

          Comment

          Bezig...
          X