Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Reliėf op blad, vergeling, bladpunten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Euhm .... effe een update
    rare dingens
    het vat was dus leeg maaar de potten stonden vrijwel allemaal goed (behalve 2.daar kom ik direct op terug) zoals eergisteren wanneer er nog geen blumatprobleem was.
    dus er zijn enkel 2planten,en het zijn die die gisteren het zwaarst getroffen waren,die vandaag nog nat stonden en alweer water in de schotel maar deze keer maar 1cm.die blumats heb ik dus nu alle 2 terug een half pijltje toegedraaid.
    dus alles blijkt in orde.ik ga deze avond voor ik ga slapen nog eens kijken en morgenvroeg ook terug de wekker zetten.

    conclusie : de 8 probleemloze planten hebben een 3tal liter water gebruikt en de overige 2liter is naar die 2 planten met problemen gevloeid.
    als ik morgen weer voeding in die schaaltjes vind dan trek ik die blumats eruit en demonteer en kuis ze volledig en dan worden ze terug in de pot afgesteld zoals ze nieuw geplaatst moeten worden.

    verder groeien ze nu allemaal heeeeeel hard.ik heb de lamp terug op 60cm gehangen want ondertussen stond ze weer maar op 55cm doordat ze groeien.
    ben ik verplicht ze altijd op 60cm afstand te houden?of mogen ze iets dichter en kijken hoe de plant erop reageerd?want er zijn niets van verbrandplekken of dergelijke te zien aan de plantjes en ze had maar 55cm afstand.

    grtzzz me happy 20200308_211451.jpg

    Comment


      #47
      Deze avond terug prijs.het vat was leeg en 3 schotels stonden halfvol.
      gisterenavond 5liter voeding gemaakt en in het vat gegoten dan zat er 7liter in
      deze avond vat leeg en 3schotels stonden halfvol.ik heb dan die 3blumats eruit gehaald en er zat lucht in.ik heb ze open gedaan en een uur in water gestoken en terug geplaatst en opbieuw afgesteld.ik giet voeding in het vat en bijna al de overige waren aan het stromen.wss stonden die te droog maar omdat het zo rap loopte kwam het direct onderaan in de schaaltjes.daarmee heb ik de overige 7 er ook uitgenomen en opgedaan 2uur in water en terug geplaatst en afgesteld.
      Voorlopig druppelen ze niet...
      ik hoop dat het nu opgelost is ....
      grtzzz

      Comment


        #48
        Zojuist gaan kijken.alles dik in orde nu.ze groeien goed toe.
        enkel de ph van mijn vat loopt steeds weer omhoog
        ik heb een buffervat met 100l waar het water climatiseert en de chloor er kan uitdampen.dat is afgezuurd tot ph van 4.na 2uur terug omhoog naar 6.5 gebracht en dat staat er en blijft redelijk goed van ph.dat stijgt zo een kleine 0.2 per dag.
        daar neem ik water van voor voeding erin te doen en met de voeding erin heb ik een ph van 6
        ik giet het in mijn 25l vatje die aangesloten zit op mijn blumats en de volgende dag staat die ph terug op 7.5 of soms zelf 8.
        heeft iemand nog dit probleem?of een oplossing?
        grtzzz 20200311_200628.jpg 20200311_200743.jpg

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Eerst voeding er in en dan PH regelen.

        #49
        Wil je zeggen dat eerst de voeding in het grote vat moet en dan afzuren naar 4 om dan terug omhoog te brengen naar 6?
        dat heeft volgens mij een paar nadelen denkik

        -100l voedingswater is veel in 1x en dat gaat 25dagen duren tegen dat de laatste liters op zijn.alsook werken de voedingstoffen dan nog na al die tijd naar behoren?

        - als ik er eerst voeding in doe en dan afzuur naa ph 4.kan ik dan geen voedingsstoffen uitschakelen door zo zuur te gaan en dan weer de ph omhoog brengen?

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Ik werk met een 10 liter emmer, dat is anders natuurlijk. Maar beide voedingslijnen die ik in huis heb adviseren dat zo.

          Alles er in en dan naar de gewenste PH (5,8 in mijn geval) water geven, en de PH stijgt dan weer een beetje,
          Maar dat zou zelfs goed zijn ivm
          voedselopname.

        #50
        Dus jij zuurt niet tot 4 en dan terug omhoog?
        ik heb het in het begin ook gedaan puur water 24uur laten staan.dan daar product in en afzuren naar de juiste ph maar dan was hij daags nadien ook terug 7.5 ...
        mijn buffervat heb ik gisteren opnieuw gevuld met water en afgezuurd naar 4 en 2uur later terug naar 6 en het staat nu ook terug op 7.6
        ik word er stillaan zot van
        Loopt hij bij u ook zoveel terug omhoog?
        ik gebruik ph + en - van ferro.welk merk gebruik jij?
        werk jij ook met een irrigatiesysteem?welke voeding gebruik jij?want jij kweekt auto's en die kunnen (dat ik gelezen heb) alleen maar bio voeding gebruiken en bio voeding en irrigatie gaan toch niet samen?
        grtzzz

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Ik gebruik enkel PH-, en mijn AFjes hebben nooit BIO gekregen.

          Waarom eerst naar 4 en dan terug naar boven ... dat vind ik wat raar.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ja, da's ook onzin.
          Gewoon aanzuren naar 6.0 en als het boven 6.5 is pas weer aanpassen.
          Ik doe het zelfs maar 1x naar 6.1 en de volgende keer pas weer 4-5 dagen later als ik het vat bijvul.
          Zo pak ik in een paar dagen de hele pH range omdat de optimale waarde voor alle voedingsstoffen net iets verschilt.
          pH plus heb je normaal gesproken niet nodig.

        #51
        Dus jij geeft synthetische voeding?
        ik dacht dat AFjes dat niet kunnen verdragen?
        daardoor gebruiken mijn vrienden nu bio voeding maar hun blumats zijn daar nu onbruikbaar door..


        bicarbonaat in je leiding water laat je ph stijgen. bicarbonaat is pas weg onder de ph 4,5 dacht ik.
        bicarbonaat wordt zover ik weet aan leidingwater toegevoegt om de ph te verhogen. Door te "minnen" vernietig je het als het ware. Als echter niet alle bicarbonaat weg is, stijgt je ph in je vat alsnog telkens weer

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Wat gebruik je daarvoor dan ?
          En dat water staat stil geen pompje erin ofzo ?

        • smoked bud
          smoked bud commented
          Editing a comment
          Ik heb een buffervat.
          Daar neem in een emmer water van.
          Die emmer zuur ik af tussen de 3.5 en de 4
          Dat blijft een paar uur staan.
          Dan neem ik 5l water uit de emmer en doe ik er mijn producten in en ph + tot ik een ph bekom van 6.
          Op deze manier blijft het stabiel.

          Vroeger deed ik gewoon mijn producten in water en ph - erbij maar dat liep telkens terug op.

          Ik heb ook eens het grote buffervat 100l proberen naar 3.5 te brengen en te laten staan maar dat werkte niet.ik denk omdat het soms terug bijgevuld word met nieuw water en terug ph - erbij dat de cirkel te groot werd en de stoffen elkaar begonnen tegen te werken.op de duur zat er al zoveel ph - in het buffervat dat mijn ec waarde zonder voeding al naar de 0.8 ging...en daar moest ik dan nog mijn nodige producten bijdoen dus zat ik aan een ec waarde van 2.0 ofzo in de 1ste week bloei ...

        • smoked bud
          smoked bud commented
          Editing a comment
          WaterPompje (geen luchtpomp) zit in mijn 25l voedingsvat

        #52
        Ja overal op google lees je dezelfde uitleg op verschillende forums....
        maar bij mij werkt het niet

        Comment


          #53
          Ik zuur niks meer aan, was er klaar mee.
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #54
            Ja zo een schommelende ph zoals ik heb kan niet gezond zijn en zal op termijn ook wel problemen geven denkik

            Comment


              #55
              20200312_190038.jpg 20200312_190018.jpg foto'tjes van gisteren
              2minutjes voor de lamp aan ging

              Comment


                #56
                Tentjevol. Ziet er mooi uit.

                Comment


                #57
                Er begint een probleem te komen.
                de onderste 1 en 3puntsbladeren beginnen geel en bruin te worden en sterven af
                weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
                ik ben 2dagen geleden volgens schema canna boost beginnen geven.
                maar kan zijn dat het bladprobleem dan al bezig was.maar ik heb er niet op gelet 20200314_194128.jpg 20200314_194028.jpg 20200314_194110.jpg 20200314_193222.jpg 20200314_194003.jpg 20200314_190531.jpg 20200314_190519.jpg 20200314_190436.jpg 20200314_190420.jpg 20200314_190324.jpg 20200314_190340.jpg

                Comment


                • kelderkastje
                  kelderkastje commented
                  Editing a comment
                  Onderste blaadjes gaan gewoon dood, geen licht meer, hebben hun taak volbracht.

                  Wel opletten dat het daar bij blijft.

                #58
                Ik heb wel de indruk dat het hogerop ook begint te komen ik zal u een foto tonen van gisteren en vandaag

                Comment


                  #59
                  Foto van 12maart en 14maart 20200314_215548.jpg 20200314_215518.jpg

                  Comment


                    #60
                    Ook begin ik soms precies leeggezogen bladeren te vinden en ook paarse stengels hier en daar maar ik moet goed zoeken 20200314_220314.jpg 20200314_220410.jpg

                    Comment

                    Bezig...
                    X