Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Trage groei en vlekken op blad zaailing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Trage groei en vlekken op blad zaailing

    Korting op 420shop
    Halle jointjedraaiers,

    ik heb 5 indica soorten van female seeds, allemaal gaan ze goed behalve het soortje ICE.

    het heeft een vertraagde groei en vlekken op het blad, ik heb ze eerst 2 weken laten voorgroeien in een 3L pot met growmix (plagron) en nu staan ze in een 18L pot met batmix. Ze groeide al traag in de growmix. Het betreft 3 dezelfde planten ik heb 15 planten in totaal en alle andere 12 groeien uitstekend.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Het enige advies wat ik je kan geven is dat voordat je je zaailingen plant, je de grond goed door elkaar mixed. Zo voorkom je 'hot pockets' met hoge voedingsconcentraties. Het lijkt erop dat ze niet zo goed tegen de hoge voedingwaardes kunnen.

    Comment


      #3
      Dat heb ik idd niet goed gedaan, de dikke brokken (klonters) heb ik wel fijn gemalen met mijn hand maar nu niet uitstekend gemixed.

      Zou ik ze eruit halen of gewoon laten zijn en hopen dat het goedkomt?

      Comment


        #4
        Meestal als ze klein blijven, kan het met teveel water te maken hebben, waardoor de wortels niet goed groeien.
        ​​​​​
        had je bij het overpotten wel een kluit!?

        Comment


          #5
          Teveel water heb ik ook al aan gedacht dus geef ik ze nu wat minder water. maar waarom gaan de andere soortjes dan wel goed?

          en ze hadden wel wat wortels aan de onderkant maar een vaste kluit was het niet, ze verbrokkelden wel een beetje bij het overpotten.

          bedankt voor je reactie.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Til je de potten op, of geef je gewoon een scheut water?

            Stonden deze verder van een inlaat of ventilator, waardoor ze minder verdampen?

            Bij overpotten moet je de grond laten opdrogen, zodat je een compacte kluit grond hebt, die je zo uit de pot schudt.

          #6
          Ik geef ze gewoon een scheut water.
          ventilatie heb ik ook al aan gedacht maar dat is het zeker niet de ventilator geeft maar een klein windje.
          het enige waar ik kan aan denken is overbewatering maar dat verklaart niet waarom het alleen bij het soortje ICE is.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Leer eerst maar eens tillen dan.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            De potten bedoel ik dan.

          #7
          Hey mensen,

          bedankt voor jullie antwoord, bij de vorige kweek zat er (denk ik) varenrouwmuggen in mijn potaarde, ik zag kleine zwarte beestjes in bewegen, ik heb dit maar gezien vanaf ik de kluit uithaalde.

          mijn vorige kweek waren autoflowers, en 2 planten waren gestopt met groeien.

          Ik heb mijn tent met dettol gereinigd en een weekje gewacht zodat ik zeker was dat alles dood was, wat ik ook doe in deze kweek is geen vochtige potaarde meer.

          ik geef dus veel minder water, nu heb ik gezien dat er meerdere planten geinfecteerd zijn, hun eerste blaadjes zijn “bruin” geworden en ze hebben eventjes traag gegroeid, maar nu gaat de hele kweek weer rustig verder ook heb ik de plantjes al een week (vanaf ik ze heb overgepot) geen water meer gegeven zodat de varenrouwmug geen eitjes meer kan leggen.

          nu mijn vraag is wat waren die zwarte beestjes in mijn vorige kweek die misschien in deze kweek ook zitten?

          Ik schiet wat foto’s wanneer de lampen aan moeten van de planten die hun eerste blaadjes bruin zijn zodat jullie een idee krijgen wat er aan de hand is
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.
          Last edited by QnQ; 6 November 2020, 10:03. Reden: 3 posts samengevoegd

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Potgrond volgende keer een week in de vriezer of metselzand onder en boven de potgrond, 4 cm.

          #8
          Zijn ouwe blaadjes, die vallen vanzelf af.
          ​​​Zolang de nieuwe maar groen zijn.

          Comment

          Bezig...
          X