Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Kou stress? Mozaïekziekte? Water overschot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kou stress? Mozaïekziekte? Water overschot?

    Korting op 420shop
    Hoi ik heb een paar jonge dames staan maar vind ze er niet al te best uitzien. Nu is het net na het overpotten en opstarten in de tent vrij koud geweest. Rond de 15 gr.

    Ook twijfel ik aan de zaad keuze. ( was goedkoop) kan het hier aan liggen?

    Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is en heeft iemand tips?

    thnx!
    20220510_154909.jpg 20220510_154855.jpg 20220510_154850.jpg
    Attached Files

    #2
    Lijkt wel wat op TMV, maar zo te zien is het lokaal en ik verwacht dat de planten er makkelijk overheen groeien.
    Als je het in alle planten terugvindt dan is de potgrond besmet geweest, of je vingers. Of je hebt een bron van beestjes in de buurt die het overbrengen.

    Mijn tip is vooral: niks aan doen en lekker door laten knallen. De plant groeit sneller dan het virus en uiteindelijk wordt het dus afgeworpen; de plant groeit vanuit zijn meristeem en zolang dat virusvrij is dan zal het virus alleen aan de buitenkant van de plant een probleem opleveren - als je 't zo wilt noemen want het virus lijkt niet echt groeivertraging op te leveren op de lange termijn. Vergelijkbaar met gespleten haarpunten ofzo, het is niet mooi maar veel kwaad kan het vaak niet. Eventueel kun je de bladeren helemaal weg nemen als de planten groter zijn. Maar voorlopig zou ik het lekker zo laten.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Gaan lekker toch ja, hoe oud zijn de meisies?
      Aarde ingewaterd en welk mengsel?
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


        #4
        Thnx voor de info!
        Dan gaan we lekker zo door en kijken we wel aan hoe het verloopt.
        De dames staan nu ongeveer 3 weken op potgrond. Met een drupje jungle juice.
        Last edited by Janny; 10 May 2022, 20:08.

        Comment


          #5
          wellicht kan het gebruik van silicium ook helpen je plant beter te wapenen tegen stress/ziektes?

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Aspirine van bayer helpt om de plant resistenter te maken, ze schijnen dan wel kleiner te blijven.

          • Xplosive420
            Xplosive420 commented
            Editing a comment
            Ja klopt idd. Ik heb ook eens ergens gelezen dat het in de groententuin zorgt voor grotere planten en hogere opbrengsten, interessant.

          #6
          In plaats van een overschot aan water, lijken de jonge dames kurkdroog te staan. Steek je vinger maar eens diep in de toplaag om te voelen of er wel voldoende vocht in de aarde zit. Zo nee, even flink bewateren met 10 - 20 % van het pot formaat. Zeikt het er direct uit dan even met de achterkant in een emmer o.i.d. houden en het water laten opzuigen.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


            #7
            AFjes? Trekt wel recht. Anders ook.

            Comment


              #8
              20220517_171122.jpg 20220517_171116.jpg 20220517_171201.jpg Hier een update. De dames lijken er aardig overheen te groeien. Een enkel vertoont nog wel eens een aangetast blad. Maar ze groeien als kool!

              Zit eraan te denken om ze te gaan toppen. Wat is jullie mening?

              Nog een vraag over de voeding. Er staat een tabel op het etiket met grow, micro en Bloom. Is het nou de bedoeling om de 3 samen in een emmer te mengen volgens de juiste verhouding? Of tijdens de groei alleen grow? En bloei alleen bloom?

              zoveel vragen
              20220517_171110.jpg

              Comment

              Bezig...
              X