Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

blad probleem randen worden bruin

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • darkiess
    replied
    kijk dat begint al de goeie kant op te komen ze zijn heel erg mooi en compact

    Leave a comment:


  • marc
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door marc
    dank zij jullie goede raad zijn mijn plantjes weer op goede weg alvast bedankt jona enz ....
    de gele bladen die er op de fotos te zien zijn schaduwen . de bladen zijn mooi groen !
    ze staan nu 12 dagen in de bloei.
    Attached Files
    Last edited by marc; 14 January 2009, 01:02.

    Leave a comment:


  • marc
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Damn nice View Post
    hopelijk komt het nu goed

    waar heb je de ph meter gekocht en hoeveel is deze?lijkt me ook best handig zon dingetje maar vind ze nogal duur voor eerste kweek.. en zon ph vershcil kan wel je kweek beetje verpeste..

    wat is dat spa bruis?? tabletjes? poeder? gewoon een fles?

    greetz
    Ik heb hem bij https://www.growshoponline.nu

    Leave a comment:


  • Damn nice
    replied
    hopelijk komt het nu goed

    waar heb je de ph meter gekocht en hoeveel is deze?lijkt me ook best handig zon dingetje maar vind ze nogal duur voor eerste kweek.. en zon ph vershcil kan wel je kweek beetje verpeste..

    wat is dat spa bruis?? tabletjes? poeder? gewoon een fles?

    greetz

    Leave a comment:


  • westport
    replied
    ph van 6.2 is prima.
    grtz

    Leave a comment:


  • marc
    replied
    vandaag ph meter gekocht milwaukee ph51 . het kraanwater dat ik gaf had een ph waarde van 8.5 kan het daardoor zijn dat de bladeren zo verkleurde ? Maar het zijn 2 van de 5 planten die het nog altijd hebben !
    ik heb nu spa bruis (heeft een ph 4.5) gemengd met kraanwater tot een ph waarde van 6.2 mag dat ?
    ik had graag wat advies .
    ik dank u

    Leave a comment:


  • Robba
    replied
    Je moet nooit nevelen met een lamp aan , Zelfs bij buiten kweek ga je pas sproeien als de zon van de plant is.

    Grtz.

    Leave a comment:


  • marc
    replied
    de kachel staat er wel dichtbij heb ze ingesteld op 21 graden .
    ventilator voor koeling onder de lamp stond niet in men kast .
    de bladen werden terug beter heb nu een fout gemaakt denk ik door te nevelen met water waar een beetje voeding in zat (1/2 van de dosis zoals vermeld)nu krijgen 2 plantjes het terug .
    ik denk dat ze verbrand zijn .
    ik denk dat ik niet meer mag nevelen met de lamp aan ?

    Leave a comment:


  • Urban
    replied
    staan de kachel of de windwaaier er niet te dicht op??

    Leave a comment:


  • Damn nice
    replied
    Heb je je planten geplant in stek grond of in potgrond?

    In potgrond zit namelijk voeding, en in stekgrond niet of heel weinig geloof k.

    De plante hebbe genoeg voeding uit hun zaadje zelf voor eventjes en door de potgrond misschien overvoeding, maar dat trekt later wel bij, ik plant mijne ook gewoon in potgrond.

    Greetz

    Leave a comment:


  • Biggrower
    replied
    Anders kan je SPA reine (blauwe) kopen, die is op de kop : 6.2

    Leave a comment:


  • Jona
    replied
    Indien mogelijk je zuurtegraad van je water eens meten. Die is meestal 7pH en dat zou 6pH moeten zijn eigenlijk. Niet dat het veel kwaad kan maar je kan er een groeirem door krijgen. Had ik ook voor... Wat handig is om het te meten is zo'n pH-testsetje van 5eu bij je tuincentrum. Kan je 80metingen me uitvoeren en is nog schappelijk in prijs. Op een halve pH nauwkeurig dus je kan mooi meten of je rond de 6 zit of niet. Mocht je er teveel boven zitten dan voor 5eu een flesje pH- Kopen, ook vrij goedkoop en de moeite waard. Maar zover is het natuurlijk nog niet .
    Veel succes!

    Leave a comment:


  • marc
    replied
    Ik heb kleine tentjes van doorzichtige plastiek folie over men plantjes gemaakt en de LV is nu 77 % .
    Jona ik zal je advies opvolgen door alleen zuiver water te geven , ik geef wel kraantjes water , heb geen ph meter de grond waar ze in staan is all-mix .
    groetjes en bedankt voor je reacktie op mijn vraag !

    Leave a comment:


  • Jona
    replied
    Geen wortelstimulator meer geven. Dat mag maar eenmalig . Die fout maakte ik ooit ook toen ik begon
    Gewoon puur water geven vanaf nu, het waait wel over, al moet je wel wat geduld hebben .
    En soms is de concentratie die op het flesje staat nog te zwaar, ook de helft ervan, dat komt wel eens vaker voor. Het komt wel in orde!

    Greetzzz

    Jona

    Leave a comment:


  • marc
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DaZeD View Post
    Zou het kunnen dat je te veel voeding gegeven hebt?
    Als ze zo jong nog zijn hebben ze nog niet te veel voeding nodig.
    Ik heb ze nog geen voeding geven ,
    maar om de 2 dagen wortelsimulator de halve dosid als vermeld op her potje ?

    Leave a comment:

Bezig...
X