Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

wil beginnen met kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • topsy
    replied
    Re: wil beginnen met kweken

    kijk ook eens hier, voor kosten en wat ja allemaal moet doen om goede kweekruimte te maken:
    http://jointjedraaien.nl/wietforum/de-kweekruimte.html de bovenste 6 topics gaan u veel vooruit helpen.
    goeie soortjes om te beginnen lijken mij:
    -Hindu Kush
    -Shiva
    -californian orange bud
    -big bud
    -top 44
    -k2
    -misty
    -afghaan
    ...
    te veel om op te noemen, mor ik zou ook vooral gaan voor de indicas of indica dominante soorten
    mja moetge natuurlijk zelf weten eh, sativas zijn over het algemeen iets moeilijker tot veel moeilijker en hebben meer tijd en ruimte nodig
    peace

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    Re: wil beginnen met kweken

    Bij je eerste kweek ben je best af met makkelijke soortjes, deze zijn de indica soorten. Ga eens op zoek welke het beste bij jou aansluit qua groeimoeilijkheid en eigenschappen.

    Grtz

    Leave a comment:


  • avi
    replied
    Re: wil beginnen met kweken

    ik wil binnen kweken, en ja wil wel goeie kwaliteit maar ook wel een plant waar redelijk veel vanaf komt

    Leave a comment:


  • topsy
    replied

    Leave a comment:


  • okke
    replied
    Re: wil beginnen met kweken

    je kan misschien is kijken in de topic: Cannabis soorten, fotos & informatie
    hier vind je veel verschillende soorten planten en omschrijving van hoe je ze moet opgroeien, en de "moeilijkheidsgraad".
    er is meestal ook een omschrijving bij wat voor wiet je ervan krijgt.
    je kan ook is gaan zien op sites van growshops en dan verderklikken naar seedshop, krijg je ook altijd een hele omschrijving, en dan kan je iets zoeken dat je het beste ligt

    grtz!

    P.S. buitenkweek is niet per definitie slecht

    Leave a comment:


  • topsy
    replied
    Re: wil beginnen met kweken

    Als buitenweed slecht smaakt ligt da meestal aan genetica, verkeerde moment geoogst (te vroeg of te laat), slecht gedroogd, toprot,...
    Ik vind goed gekweekte buitenweed over het algemeen lekkerder dan binnenweed, proeft natuurlijker en zachter.
    Buitenweed kan zeer potent zijn en een hoge kwaliteit hebben, alleen is ons klimaat niet echt geschikt, met vaak gevolgen voor de kwaliteit.
    Een afdak tegen de regen kan vaak al veel helpen. En natuurlijk een soort dat toprot bestendig is, want dat is meestal het probleem in ons klimaat.
    peace

    Leave a comment:


  • avi
    replied
    Re: wil beginnen met kweken

    okee, maar wat voorn zaadjes zijn goed welke planten zijn niet al te moeilijk en komt veel wiet vanaf? wil wel beetje goede kwalietijd gaan kweken wat je in een shop voor ongeveer 7 8 euro per gram koopt.? moet niet vies smaken zoals buiten wiet enzo barbeqeu

    Leave a comment:


  • okke
    replied
    Re: wil beginnen met kweken

    je kan het ook gewoon nog veel goedkoper houden zoals mij en moeder natuur haar gang laten gaan
    gewoon zaadjes, potgrond en eventueel voeding en bloempotten

    Leave a comment:


  • Buizerd
    replied
    Re: wil beginnen met kweken

    Je vergeet nog minimaal een carbo filter zodat de omgeving niet meegeniet van de heerlijke marihuana lucht!
    Daarnaast zijn schakelklok, vijverfolie, temperatuur- en vochtigheidsmeter, geaarde stekkerdozen (als je die niet hebt) geen overbodige luxe.
    Om maar te zwijgen over ph- en ec meter, fancontroller (zodat je afzuiger stopt met hard afzuigen als de temperatuur te laag wordt e.d.).

    Leave a comment:


  • janjaap
    replied
    Re: wil beginnen met kweken

    marktplaats , heb ik mijn spullen vandaan gehaald
    gewoon kweeklampen intypen en koop een lamp met een goeie trafo (belangrijk) en 2 ventilatoren voor aan en afzuig , eventueel nog een luchtbevochtiger voor circa 20 euro
    ik was voor 2 600 watters hps 50 euro kwijt, dan 2 ventilatoren ongeveer 50 euro ook zoiets op marktplaats

    en voor de rest wil je zelf een hok bouwen , dat is de vraag je kan ook een kweektent kopen alleen weet
    daar de bezwaren niet van , hoorde wat over temperatuur op pijl houden dat dat moeilijk is.
    kweektenten vind ik best wel duur voor wat je krijgt namelijk een 8 ijzeren pijpen met antidetectie folie en zwart wit folie voor 200 euro ongeveer.
    dus ben een voorstander van zelf bouwen.
    en dan voeding en zaden bij sannieshop aanbieding 75 euro

    ben je zoiets rond de 300 euro kwijt en heb je een mooi setje

    Leave a comment:


  • avi
    heeft een topic gestart wil beginnen met kweken

    wil beginnen met kweken

    hey ik wil graag weten, hoeveel geld ik kwijt ben ongeveer als ik 5 goeie kwalietijd planten wil waar wiet vanaf komt wat normaal 7 8 euro kost in de shop.
    is dit te doen met 300 euro ongeveer? zijn er mensen die mij precies kunen zeggen hoe hun het zouden doen... met dit buget

    alvast bedankt
Bezig...
X