Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Boveda - to burp or not to burp, that´s the question

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Boveda - to burp or not to burp, that´s the question

    Korting op 420shop
    Tot nu heb ik de traditionele curing methode gevolgd: de wiet ongeveer 2 weken drogen en dan in een weckpot die dagelijks 3X mocht burpen in de eerste weken en dan langzaam het burpen afbouwen.

    De 2 AF Northern Lights leverden 75gr aan buds op (buitenwiet). De buds zijn gedroogd en verdeeld over 2 passende potten.

    Vanmorgen heb ik een pakketje ontvangen met een tiental boveda-packsvan 62%.

    Mijn vraag: moet ik nog burpen als ik zo een pack aan een pot toevoeg ?

    #2
    Wat is burpen ?
    Bedoel je soms luchten, want wiet burpt niet.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • WillyWally
      WillyWally commented
      Editing a comment
      Burping is een Engelse term ervoor

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dan moet ik m’n schoolgeld terugvragen denk ik
      Ik dacht dat die term gebruikt werd tijdens het gisten van wijn. Het waterslot “boert” dan af en toe.
      Ik ben benieuwd naar je test.

    • WillyWally
      WillyWally commented
      Editing a comment
      Weet niet of het erkend is ofzo he.
      Denk dat ze die "plof" ermee bedoelen dat een pot maakt als je hem opend... zo mee met mijne tijd ben ik nu ook niet

    #3
    Heb mij al diezelfde vraag gesteld en de meningen zijn nogal verschillend, je hebt er die het doen en andere dan weer niet.
    Bij mijn weten zegt Boveda of Integra hier niets concreet over.
    In theorie zou het niet meer moeten.
    Persoonlijk vind ik die 62% wel te hoog en neem ik liever de 55% van Integra, Boveda heeft die ook maar zijn hier om 1 of andere reden moeilijk te vinden.

    Comment


      #4
      Ik ga zelf de test even doen: in 1 pot zit weed die ik al een week geburpt/gelucht heb, in de andere zit sinds vanmorgen ook Northern Light die wel gedroogd is maar die ik niet ga burpen.
      Aan beide heb ik vanmorgen een boveda-tje toegevoegd.

      Intussen hoop ik dat ervarings- en andere deskundigen hier hun mening blijven posten.
      Ter info: de weed komt van dezelfde soort Nothern Light maar de ene plant was 1 week sneller klaar dan de andere. Beiden klokten af op 37gram droog aan de haak.

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Heb beiden al gedaan, en het komt quasi op hetzelfde neer. Gezien ik een luie stoner ben gebruik ik beide merken zakjes en burp/lucht niet meer. Al ruik ik wel regelmatig eens aan mijn potjes. Da's ook luchten/burpen.

      #5
      Ik ruik daar ook elke dag eens aan terwijl mijn vaper (een solo 2) op temperatuur komt.

      Comment


        #6

        Comment

        Bezig...
        X