Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lumatek 600w pro probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lumatek 600w pro probleem

    Korting op 420shop
    Topic inhoud verdwenen..
    Last edited by Nederhigh; 21 February 2022, 12:41.

    #2
    .. nog even meegeven dat ik de lamp al op verschillende hoogte heb geprobeert te hangen. Ik dacht dat als ze te weinig licht zouden hebben ze wel zouden stretchen maar dat doen ze niet.. het blijven daarentegen kleine bosjes en in mijn vorig tentje groeiden ze zeer vlot vanaf einde week 2 ongeveer. Hoe hoog moet dat ding hangen en hoe hard moet ik ze zetten... en is dat wel het probleem.. nou ik zit er in elk geval helemaal mee vast en met de handen in het haar.

    Heb ook ontvochtiger staan.. en zit rond de 45% momenteel. Plantjes staan in bloei (mini bloei ‍♂️) dus dat lijkt me ok.

    Thnx for any tips or ideas!

    Comment


      #3
      Vervelend dat je planten niet groeien willen. Neem eens gewone planten i.p.v. auto's zodat je meer controle hebt over de groei. Goed inwateren lamp aan het plafond en zodra ze hun gezichten laten zien mag die er vrij dicht op en op 75% sterkte. Met led kan je de plant drukken, dit kan te extreem zijn dus houd daar rekening mee. In de groei wel dicht er op maar niet te dicht.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • IAmOshomi
        IAmOshomi commented
        Editing a comment
        Dus dan kan ik de lamp bv de eerste week beter op 25% houden en pakweg 80cm? Nu is het wel te laat natuurlijk. Is dit bij fems dezelfde werkwijze dan? Ik vrees mss teveel water gegeven ook.. blaadjes krommen wel niet maar potten voelen steeds zwaar. Zelfs al geef ik 3 dage geen water meer. Op zich wel beetje raar want geef ,denk ik, niet superveel

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Gewoon flink inwateren na aanplanten en dit is bij fems hetzelfde ja. Je hebt slechts meer controle over de groei dan bij auto's.
        Last edited by Hork; 9 September 2021, 11:28.

      • BackYardPlant
        BackYardPlant commented
        Editing a comment
        25% = 150W = 15cm (onder hps dan) niet 80cm, dan kan je ze bijna net zo goed in de vensterbank zetten :p

      #4
      Aan de omstandigheden zal het niet liggen.
      Kan het ook zijn dat je planten nu veel compacter groeien dan in je vorige tent?
      Dat kun je zien aan de internode afstand. De afstand tussen de vertakkingen van je plant.
      node-internode.jpg
      Plantjes met minder licht gaan vaak meer de hoogte in, waardoor het kan lijken alsof ze groter worden. Maar eigenlijk hebben ze net zoveel blad.

      En indd, gewoon fems zetten. Auto's hebben zo goed als geen meerwaarde in een binnentent.
      Met fems heb je veel makkelijker een dikke oogst dan met auto's.

      Als je toevallig wat foto's van je kweek hebt, gooi die hier ook ff neer. Wie weet valt iemand iets op.
      Een foto zegt soms meer dan 1000 woorden.
      Als je tent te warm wordt met je lamp op 100% heb je mogelijk ook een wat sterkere afzuiger nodig. Wat gebruik je nu?

      Edit: - Heb overigens je dubbele topic verwijderd (weet je ook waar die is gebleven) en deze in het juiste forum gezet. Helpdesk - overige vragen.
      Welkom op
      Last edited by Nederhigh; 9 September 2021, 00:12.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • IAmOshomi
        IAmOshomi commented
        Editing a comment
        Ja idd dubble topic... my bad .. wist niet goed waar het te zetten. Dank je om het aan te passen

      #5
      Hoi, bedankt voor jullie snelle antwoord. Ik doe er even een aantal fotos bij. Je ziet dat ze belachelijk klein zijn. En ik vind ook dat ze zeer snel klaar zijn.. vooral die kleintjes dan. Het zijn idd dikkere bosjes maar bijgevolg is hetgene dat eraan komt maar miniscuul. Eentje is iets groter geworden. Mss zeggen de fotos wat meer.. ik vrees dat de tripsplaag er ook geen goed aan gedaan heeft maar die had ik laatste keer niet en toen bleef het ook mini ..

      Zou ik echt fems moeten zetten dan? Toch raar dat het onder 2 blurples wel lekker ging.. maar goed nu dus niet ‍. Ik hoop dat jullie wijzer geraken uit de fotos.. lamp staat op 50% .. ik zit nu op 29 graden .

      Thnx voor jullie moeite en tijd
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.
      Last edited by Nederhigh; 9 September 2021, 09:01.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Hier is duidelijk sprake van een woestijn. Te droog kweken is een veelgemaakte fout bij beginnende kwekers, daarom herhaal ik nog maar eens wat velen reeds voor mij gezegd hebben: waar geen water zal vloeien, kan ook niks groeien.

        Als je steeds weinig water geeft ontstaan er droge plekken in het medium, meer dan waar water is geweest. Daardoor gaat de plant in overlevingsmodes en is dientengevolge gauw klaar. Het is immers haar taak om voor nageslacht te zorgen aan het eind van de bloei, dus als de omstandigheden niet ideaal zijn is er haast bij.

      #6
      In mijn vorig tentje werden ze.. zie foto. Het verschil is dus dag en nacht.. helaas
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Mooie toppen maar het had zeker voller gemogen waardoor je nog meer geoogst zou hebben.

      • Urban
        Urban commented
        Editing a comment
        en dat zie jij op 1 foto, knap.

      #7
      Wat je grond betreft.. Batmix. Daar zie ik maar heel zelden goeie kweekjes van. Dat is zwaar bemeste grond, en auto's houden daar juist niet van.
      Zeker jonge plantjes in batmix, dat is als een baby van 3 maanden een berenhap met pittige sate dwangvoeren.
      Denk dat daar ook den groot gedeelte van je probleem zit. Batmix is vaak zelfs al te pittig voor fems, laat staan auto's.
      Spoel je de batmix wel uit van te voren? (Dat hoort)
      Volgende ronde zou ik gewoon lightmix gebruiken, en je planten zelf de nodige voeding toedienen via het water.
      Aarde van te voren ff goed inwateren, een paar dagen laten staan, en je hebt de perfects basis voor een goeie start!

      Met fems is een groot voordeel dat je zelf controle hebt over wanneer je ze laat bloeien.
      Je zorgt in de veg dat je gezonde sterke dames kweekt, en dan gooi je de klok op 12/12 voor de bloei.
      Foutjes met voeding etc kun je dan makkelijker opvangen.

      Met auto's heb je die controle niet, en is het maar hopen dat je dames een beetje sterk zijn op het moment dat ze de bloei in gaan.
      De genetica van auto's speelt daarin ook een grote rol. Kweek je dezelfde soortjes als in je vorige tent?
      Sommige soortjes blijven klsin, anderen worden 1,50.
      Scheelt ook stroom trouwens, fems. 3 weekjes 18/6, en dan de rest 12/12. Dat scheelt aardig wat vergeleken met de hele cyclus 20/4, en je oogst is nog eens beter ook.

      Als ik dit zo zie krikg ik ook het idee dat ze juist te droog staan. Maar dat kan ook komen omdat ze gewoon niet willen drinken uit die pittige grond.
      Vermoedelijk geef je precies genoeg water om ze in leven te houden, en ze zelfs een beetje te laten groeien. Maar echt lekker gaat het niet.
      Misschien dat je het gewicht van de potten verkeerd inschat? Eigenlijk is het nu te laat om echt verbetering te zien, maar zou ze persoonlijk allemaal ff een goeie liter water geven. Minimaal.
      Dan over 2 dagen ff kijken hoe ze erbij staan, en nog allemaal een liter.
      Ding met Batmix is natuurlijk wel dat er allemaal voeding los komt als de aarde vochtig is. Dus kan ook weer een kickback veroorzaken.
      Had je die vorige rondes ook al batmix ja?
      Last edited by Nederhigh; 9 September 2021, 05:26.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Te droog staan ze duidelijk ja, waardoor de Ec ook nog weer oploopt en Batmix is al superhete grond. Waar geen water komt kan ook niks groeien, deze planten zijn vergiftigd en ik zou de stekker er uittrekken en overnieuw beginnen.

      #8
      Hoi,

      Wat je zegt kan idd wel kloppen.. heb idd niet altijd batmix gebruikt ... maar ik dacht dat voorbemest net goed zou zijn. Blijkbaar heb ik me daarin vergist.

      De opmerking van baby met berehap kan wel s goed kloppen

      Spoelen heb ik dus ook niet gedaan... gewoon pot gevuld.. stek erin en klaar dus dat ga ik veranderen. moet voorbewateren bij elke grond? En hoeveel geef je dan? Tot het eruit loopt of minder?

      Ik kweek wel dezelfde soorten.. nl auto gorilla en green gelato.

      En dan stof tot nadenken voor de fems.. ik gebruik auto f voor het gemak en omdat er ook nog niet zoveel van ken.. maar wil het wel proberen hoor. Hoeveel langer duurt een kweek met fems?

      thnx for your time

      Comment


        #9
        Hoe lang fems duren heb je zelf ook in de hand.
        Als je de klok direct op 12/12 gooit kun je misschien net de 3 maanden redden. Maar ik zou 4 maand pakken.


        Inwateren doe je het liefste ff in een apparte bak, of in zak potgrond. Dan kun je het nog ff een paar keer goed door husselen en vervolgens mooi luchtig in de potten stoppen.
        De grond moet zo nat zijn, dat als je er in knijpt, er druppels uit sijpelen.
        Geen modderbad dus. Maar gewoon precies goed.
        Dan hebben je dames ook direct genoeg water voor de eerste 1/2 weken.
        En indd, eigenlijk bij bijna alle grond wel aan te raden.
        Bij batmix moet je de grond echt spoelen, dat is omdat de ec waarde van die grond zo hoog is dat wiet er niet graag in groeit. Je moet dus echt de eerste actieve mest stoffen ff weg spoelen.

        Ik zou je willen aanraden om ff wat kweekverslagen
        Door te lezen. Daar kun je veel van leren.
        Als je nieuwe ronde begint is het ook heel wijs om er zelf eentje bij te houden. Daar kun je ook vragen in kwijt over je kweekje. Dikke kans dat je dan tips/adviezen gaat krijgen van de medewerkers hiero.
        Als je fems gaat kweken zou ik me vast wat verdiepen in toppen, en lst of scrog ofzo. Dan gaat je oogst dik verdubbelen. Misschien zelfs 3/4x. Zat ruimte voor verbetering

        Ohja, wat foto's betreft. Onder mijn posts zie je als het goed is een linkje staan met uitleg over hoe je ze goed kan plaatsen. als je het goed doet kun je er vgm een stuk of 30 kwijt in 1 post.
        Last edited by Nederhigh; 9 September 2021, 11:15.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • IAmOshomi
          IAmOshomi commented
          Editing a comment
          Hoi.. alvast heel erg bedankt om hier tijd in te steken. Super!

          Dus inwateren.. bedoel je dan eerst de grond nat maken tot ik de druppels eruit kan knijpen zoals je boven beschrijft.. dan laten drogen en dan in de potten doen? Of moet ik de grond zo nat in de potten steken en dan stekkie erin?

          Ik ga even bestuderen hoe het zit met toppen en de andere technieken warover je spreekt.. kan ik deze tegelijk toepassen of is het het ene of het andere?

          Ook thnx voor de fototip!!

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Dat laten staan is vooral zodat het overtollige water kan verdampen, en de vezels zich ff goed kunnen uitzetten. Als je de aarde niet te nat hebt, kan het zo de pot in lijkt mij. Toppen doe je met fems haast altijd. Tenzei je de sea of grene methode doet. Dat toppen kan je combineren met lst, of scrog. Op youtube staan mooie filmpjes om het allemaal uit te leggen.

        #10
        600W op 50% = 300W
        waarom 60cm?
        300w=30cm
        (Onder hps dan)
        Gebrek aan licht zou ik denken

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Nee hoor, dit is led en zeker geen gebrek aan licht. Het is gebrek aan water.

        • IAmOshomi
          IAmOshomi commented
          Editing a comment
          Ik gebruik idd led.. daarvoor had ik blurples 2x180w .. aan en af en een bloei/groeiknop .. niet teveel bij nadenken en die hingen op 40 cm zoiets. Dat ging goed maar nu is het een ander verhaal.. ik kan de lumatek dimmen in 4 stappen 25, 50, 75 en 100 %. Maar wanneer zet ik ze harder en hoe hoog hang ik ze? En wanneer? .. beetje het gevoel het stuur te moeten nemen van een boeing zonder ooit gevlogen te hebben . Thnx voor je reply!!

        #11
        Overigens aantal van die autos lijken LowRyder genetica te hebben Altijd naar de genetica kijken van wat je neerzet en wat je er van mag verwachten
        welke soortjes zijn dat?

        Lamp op 100% en op juiste afstand

        Die ene lange met LST naar dezelfde hoogte brengen als de lagere, voorzichtig zodat die niet breekt

        Comment


        • IAmOshomi
          IAmOshomi commented
          Editing a comment
          Autos van RQS.. Gorilla auto en Green gelato. Het zijn geen fems en ben nog niet bekend met lst.. zal me er in moeten verdiepen maar voor deze kweek zal het te laat zijn vrees ik. Dan ook nog s trips erop. Is het dan nog de moeite en kan ik niet beter meteen opnieuw beginnen? Nu goed heb ondertussen stoffen zakken gekocht voor de volgende kweek.. ik ga dan maar fems zetten gezien jullie dit aanraden en lijkt me idd de betere keuze. Bedankt voor je antwoord. Dat waardeer ik ten zeerste!

        #12
        Probeer gewoon even de ene plant wat in te laten drogen, de ander meer te voeren en zo voort totdat je de oplossing hebt. Met die led zeus krijg ik nu vaak te horen dat er meer gevoerd moet worden op minder water, in het begin je potten goed nat maken dan je planten erin , in laten drogen zodat ze geforceerd worden om wortels te maken(achter het water aan moeten) zodat ze meer voer op kunnen nemen.
        Eenmaal ingedroogd( niet totdat ze slap vallen natuurlijk maar de pot licht weegt) dan iedere dag datgeen geven wat ze daadwerkelijk opnemen.
        Batmix is oke voor iedere plant enkel vind ik het kut dat er gespoeld moet worden, pak dan meteen een lichtere soort grond, de growmix of lightmix daar kun je lekker zelf mee klooien, ph goedzetten op batmix slaat ook nergens op het is immers de groene lijn waarin je fosfor zuur het bodemleven kapot maakt en niet de terra lijn waar het wel kan/mag/noodzakel;ijk kan zijn.

        Succes aan je zeus ligt het niet ik verkoop ze als zoete broodjes en geen klachten op een enkele na en dat is toprot op een moment dat je het niet verwacht.

        Comment


        • roller
          roller commented
          Editing a comment
          Hey Urban!

          hoe issie?

        • Urban
          Urban commented
          Editing a comment
          lekker roller en met jouw?

        • roller
          roller commented
          Editing a comment
          alles lekker hier , ben aan het lezen over de lumatekkies zeus
      Bezig...
      X