Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Stekkies

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stekkies

    Korting op 420shop
    Heej,

    Ik weet dat er veel informatie staat op het forum maar ik snap t niet allemaal en kan t niet zo duidelijk vinden, dus heb even een paar vragen.

    Ik ben bezig met een kweek van 4 planten. Een maat van mij wil graag stekkies dus ik dacht waarom neem ik zelf niet!

    Alleen wil me plante over 1-2 weke in bloei zette dus kan ik nog stekkies nemen ik wil ze gaan scrogge. Kan dit? Hoe lang duurd het meestal voordat een stekkie wortel schiet en wat is de beste manier? In het water houden totdat er wortels aan komen? in stekpoeder dope en in de grond zette?

    Zal ik met 4 stekkies een net vol kunne krijge ? zet ze in dezelfde bak van 40 cm bij 40 cm breed/lang.

    Hoeveel cm moet het scrognet van me plante af staan? kome me stekkies er wel als ze maar 1 week voorgroei hebbe ongeveer?

    waar moet ik eig stekkies van nemen?? van die zeivertakkingen?? die met het rode cirkeltje zijn omgeven?

    Ik kan tog het beste stekjes neme van de onderste zeivertakkingen omdat ik sl en tl gebruik en niet veel dieptestraling hebben.

    Is het erg als ik van elke plant 2 keer 2 van die vertakkingen naast elkaar neem?? ze hebbe allemaal 6 paar vertakkingen nu. De vertakkingen die ik dan zou nemen zijn zon 3 cm lang op dit moment is dit niet te klein? en nog eens hoe kan ik ze het beste late wortelschiete?

    ik wil dit doen van me 3 oudste planten, zodat ik 12 stekkies krijg. ik weet dat dit best veel is maar is eerste keer dat ik dit doe, dus liefst beetje veel. 2 maten willen wel stekkies en ikzelf dan 4 (is dit wel goed te doen om een scrognet van 40 cm bij 40 cm te vulle?) me 4e plant neem ik geen stekkies van want die is nogal achter met groeien omdat die later bijgezaaid werd

    hier wat ik bedoel met zeivertakkingen, deze moet ik tog nemen??



    Greetz
    Last edited by Damn nice; 26 January 2009, 17:09.

    #2
    ja je kan nog stekken nemen zolang ze in de groei staan en je kan ze natuurlijk ook gebruiken voor te scroggen!

    met 4 planten krijg je zeker een net vol,met 1 ook al wel maar dan moet hij gewoon langer voorgroeien...

    je moet wel zorgen dat je een stekkenkas hebt of een ruimte waarbij je tot zeker op een luchtvochtigheid zit van 90%
    normaal gezien doen ze in de stekkenkas dan seramis en daarop zet je dan je stekken in stekpitpots of stekpluggen!

    water van te voren je pluggen al in op een ph tussen de 5.8 en 6.0 met wortelstimulator,dat neem te seramis op en zo blijven je wortels water vinden...

    probeer ook je stekken op 45graden af te snijden...

    je kan die vertakkingen nemen die je hebt aangeduid maar zorg wel dat er minstens 3 volgroeide bladeren aan zitten! wanneer een stek wortels krijgt hangt van plant tot plant af maar normaal tussen de 7 en 15 dagen...

    ik zou je onderste internode's nemen om stekken te gebruiken,daaraan komen toch maar kleine topjes en dat is weggesmeten! die kan je beter tot 4de internode afdoen wanneer de groei uit de plant is dus ongeveer 3de week bloei!

    grtzzz
    Last edited by haze'o'lator; 26 January 2009, 17:21.

    Comment


      #3
      Oke ik snap denk ik nu hoe het werkt:

      ik knip van die zeivertakkingen af met 3 goede bladeren, schuin.

      deze zet ik in een glas met water met pH 6 met wortelstimulatie (6 ml per L is dit goed)

      ik snij 1/3 van elk stukje blad af.

      Ik zet ze in me box en maak met folie een soort box eromheen zodat de lv 90% word (ik ga een lv meter kope)

      ik wacht totdat er wortels aan komen, moet ik deze nu in de stekpoeder doen en dan in de potgrond, of gewoon meteen in de grond zonder stekpoeder?

      moete ze dan nog steeds lv 90% hebben of kunne ze net zoals de rest gaan en hoeveel lv moet dit dan zijn?

      Hoe lang duurd t voordat me stekke wortel schieten ongeveer en kunne ze dan met een paar dage groei al in de bloei? kan ik ze dan wel scrogge of worde het dan ini mini plantjes?

      Greetz

      Edit:
      zijn de vertakkingen die ik rood heb gemarkeerd goed om als stek te gebruiken ?? de andere 2 planten hebben dit ook en kan ik mooi 6 stekkies bij elkaar maken. maar zijn ze goed??

      Last edited by Damn nice; 26 January 2009, 19:52.

      Comment


        #4
        jahoor als je de goeie spullen er voor hebt dan wel hoor

        Comment

        Bezig...
        X