Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Meeldauw

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Meeldauw

    Bayfidan van Bayer is een wondermiddel tegen meeldauw heb ik ondervonden en met mij nog enkele aangetaste
    apart leggen is de boosschap!!! de schimmel sterft niet onmiddelijk af omdat de plant niet meer leeft
    Zat die meeldauw dan op je toppen zelf ??????
    Ganja is my medication , ganja is my cure ;
    smoking marihuana for sure !!!

    Comment


      #77
      Re: Meeldauw

      Werkt niet echt goed, en het stinkt.

      Preventief / curatief werkt waterglas beter. Curatief werkt Exact van Bayer het beste.

      Grtz, HJM
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #78
        Re: Meeldauw

        ook dit werkt met de melk gisteren met de lampen uit 1 op 10 gemengd
        en vandaag bijna niks meer te zien heb alleen een raar geurtje als ik m,n hok instap
        maar wie klaagt daarover , supr oplossing ik ben ermee geholpen
        grtz conf

        Comment


          #79
          Re: enkele Recepten

          Zo goede dag dan allemaal ik ben jahmich en heb een probleem met meeldauw, ik weet dat ik hier ook niet op de juiste topic ben maar heb ff wat hulp nodig bij de dosering van melk. de plantjes hebben last van meelldauw op de stam en somige op het blad, kan iemand mij wat info verschaffen, alvast bedankt ik kijk met smart uit, planten staan net in eerste dagen van bloei.

          Comment


            #80
            Re: Meeldauw

            Ik heb bij 1 plant ook last van meeldauw, nu heb ik er koeien melk op gespoten met een planten spuit, nu14 uur later is de ergste meeldauw al verdwenen.

            Bedankt voor de tip

            Comment


              #81
              Re: Meeldauw

              Oorspronkelijk geplaatst door darkiess View Post
              geen magere melk , alleen volle melk
              en mensen het verwijerd niet compleet het meeldauw , maar het zorgt ervoor dat het zich niet verder uitbreid
              hallo

              ik zit nu in week 5 bloei van mijn dames& heb spijtig genoeg last van meeldauw,, ik zou het graag is willen proberen met die melk recept maar kan het geen kwaad als het op de toppen raakt??

              Grtzz Kstar

              Comment


                #82
                Re: Meeldauw

                Toppen zoveel mogelijk droog laten. Eventueel niet sproeien maar met een kwast werken.

                Comment


                  #83
                  Re: Meeldauw

                  Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                  Toppen zoveel mogelijk droog laten. Eventueel niet sproeien maar met een kwast werken.
                  wat is juist een kwast? of zou het ook niet gaan met een sponsje & zo wat product op de bladeren doppen?

                  Grtzz

                  Comment


                    #84
                    Re: Meeldauw

                    een kwast is dat gereedschap waar je mee verft, ghehe. Gaat natuurlijk zeker ook met en sponsje.

                    Ik kwam dit tegen vond het uiters intressant.

                    Specifiek licht onderdrukt de verspreiding van meeldauw

                    Uit een proef met meeldauw op rozen van de Norwegian University of Life Sciences in Aas, Noorwegen, is gebleken dat de hoeveelheid gevangen meeldauwsporen afhankelijk is van licht. Rozen werden in een windtunnel geplaatst en onder verschillende lichtregimes werden sporen van meeldauw (Podosphaera pannosa

                    Comment


                      #85
                      Re: Meeldauw

                      Meeldauw bestrijd ik met wat hogere luchtvochtigheid, daar houdt het niet van.
                      Komt het er toch op, spuit ik met Exact en/of waterglas.

                      Maar omdat ik ook al kaliwaterglas met het gietwater mee geef, komt meeldauw bij mij niet veel voor.

                      Greetz, HJM
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment


                        #86
                        Re: Meeldauw

                        Goede tip HJM, dus men mag het gerust preventief gebruiken.
                        Wel veilig te werk gaan lijkt me.

                        Grtz
                        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                        Comment


                          #87
                          Re: Meeldauw

                          HJM: uit ervaringsregels is mij gebleken dat meeldauw niet ontstaat door een te hoge maar door een te lage luchtvochtigheid. Althans zo reageert het longkruid in mijn tuin.

                          Comment


                            #88
                            Re: Meeldauw

                            kan iemand mij vertelen of dit meeldouw is en wat k er aan kan doen en of het nodig is want de plant is bijna uit gebloeit is namelijk een autoflower !

                            IMAG0013.jpgIMAG0014.jpg

                            Comment


                              #89
                              Re: Meeldauw

                              jo.
                              Dat middeltje 2 of 3 keer per week gebruiken of meer ,heb er een beetje last van.

                              Comment


                                #90
                                Re: Meeldauw

                                Thanks voor alle tips ! Had (2e week bloei) hetzelfde gezeur met mn White Widow meisjes ... Dat Silinal werkt super. Is trouwens ook te koop bij Boerenbond, scheelt misschien weer zoeken

                                Comment

                                Bezig...
                                X