zie link) Ik betwijfel ook sterk of de gebruikte foto's wel kloppen dus daar kan ik niet op afgaan. Dus ik ben gaan zoeken online en hier en daar zie ik toch wel foto's van de soort met paarse tintendeze link brengt je bij een mooie foto van het verslag) Andere belichting, binnentuin, andere soort verkleuring...

De voorouders van de Royal Domina zijn de Black Domina en Kalijah waarbij die eerste wel bekend staat als een donker paarse plant (vandaar de naam) Dus misschien heb ik er met dominante genen van die Black Domina en krijg ik daardoor een ander effect?

Als je bovenstaande info hebt en de foto's hebt gezien, wat denk je dan van deze toppen?

IMG_2398.jpg
IMG_2410.jpg
IMG_2411.jpg

IMG_2402.jpg
IMG_2404.jpg


Ze is nu aan het begin van week 7 van de bloei en moet dus nog wel een weekje of zelfs twee... Maar als dit begin is van toprot, wil ik liever oogsten. Alhoewel,.. alle toppen hebben deze kleur nu, dus dan zijn ze toch allemaal voor weg te gooien ...

Het lijkt me dat het de plant zelf is dat aan het verkleuren is. Als ik zo op die close-ups kijk, zie ik niets op de plant liggen als schimmel, maar is het dus van binnenuit de plant aan het verkleuren..

Ah! De ene moment ben ik gerust, de andere moment freak ik helemaal

Het ding is dat ik een iets meer uitgesproken kleur gewend ben, en dit heeft zowat die doffe indruk, moeilijk uit te leggen wat me nou doet twijfelen...

Iemand wat zinnigs te zeggen?

Attached Files