Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn amnesia auto stopt met groeien😱

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn amnesia auto stopt met groeien😱

    Korting op 420shop
    Hallo!
    Inmiddels ben ik 5 weken verder met het planten van mijn eerste amnesia autoflower. Na de 4e week is hij echter gestopt met groeien. De plant groeide opzich al niet snel, maar nu gebeurt er ongeveer een week niet veel meer.

    De bladeren aan de onderkant zijn geel, en de rest van de plant lichtgroen. De plant staat wel sterk overeind.(zie foto).

    Weet iemand misschien wat er mis is met mijn plantje?☹️ En wat zou ik het beste kunnen doen?

    Groetjes!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Tijd meer is er niet mis met je plant geef het tijd
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Kan ik nog iets doen om hem sneller te laten groeien?

      Comment


        #4
        Ja ik denk het wel.

        Uit de handleiding Hoe ben ik een awesome jointjedraaien.nl beginner:
        GEEF INFORMATIE!
        ALLERBELANGRIJKSTE: TOPICTITEL. Niemand zal je gaan helpen als die een topic ziet met de titel 'plantjes' of 'help'. Je maakt het ook moeilijk voor anderen die op zoek zijn naar info, aan het woordje 'help' hebben ze niets. Aan het woordje 'plantjes' ook niet, want stel dat dat topic over tomaten gaat? Dat is gewoon misleiding. Je hoeft niet origineel te zijn, maar in een vragentopic ben je verplicht om een duidelijke omschrijving in de titel te zetten. 'Blad geel' of 'blad bruin' kan voldoende zijn, maar je bent volwassen, ik mag hopen dat je dan drie woorden kunt verzinnen.

        Belangrijkste: Die foto. (vaak laat de plant zien wat er mis is)
        Tweede plaats: Soort, verkoper. (elke verkoper mag zelf een naam kiezen. Een Super Silver Space Haze, kan best een gewone Silver haze zijn, met een ander naampje. Sommige zadenboeren hebben specifieke problemen)
        Derde plaats: Info over grond, pH, EC, voeding, belichting, temperaturen, watergift, beestjes, enzovoorts.
        Vierde plaats: wat zie je, en wat heb je gedaan?
        Vast niet alle informatie weet je, of kun je meten. Maar hoe meer je ons geeft, hoe meer we kunnen nadenken over het optimaliseren van die weg naar Rome voor jou. Als je alle stenen voor jezelf houdt, dan kunnen wij niet helpen bouwen.
        Begin daar eens mee, dan kunnen wij kijken of we iets kunnen doen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Hallo! Ik heb hieronder alle info over bovenstaand wat ik weet:
          - heb moestuin potgrond van Roken gekocht.( zie foto)
          - in eerste instantie kraanwater gebruikt. Regenwater ook(ivm regen). Ik heb 1/4 van de aanbevolen hoeveelheid voeding gegeven 1x (3 dagen geleden) van Pokon tomatenvoeding.
          De plant staat buiten, en krijgt Deze paar dagen erg veel zon en warmte. Deze week was het heerlijk weer! Geen beestjes, ik kijk er elke dag uren naar

          Zaadjes heb ik van wietzaadjes.nl

          hopelijk kan je hier iets mee!
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #6
            Cool, dan gaan we kijken wat er te zien is.
            - Jonge plant met stilstand.
            - Geel blad onderin, een keertje gevoed.
            - potgrond is prima.

            Welnu, jonge planten met geel blad zijn ofwel te nat geweest, ofwel weinig doorvoed. Als de potgrond vers is, dan was het te nat. Is het oude potgrond, dan mogen ze (zoals je reeds gedaan hebt) wel een beetje voeding.
            Ik zie dat de potgrond weinig verteerde delen bevat.
            Als je te nat kunt uitsluiten (soms duurt het even voordat die symptomen tevoorschijn komen, graaf even in je geheugen), dan zit je met een ondervoedde plant. Wat ik zelf zou doen is doorgaan op dezelfde voet; om de zoveel dagen een beetje voeding meegeven. Op een gegeven moment wordt ze weer wat donkerder groen, dan zou ik de voeding gift halveren of een kwart doen, maar wel doorzetten.

            Probeer dat eens, en laat ons even weten of je verschil ziet.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Ik zit te denken aan misschien te nat! De grond was vers, toen ik de plant plantte, en er zit veel voeding in de aarde (staat er op de zak). Goed, de plant ziet er nu als volgt uit( steeds hetzelfde). Wat moet ik doen om te nat te voorkomen of weg te halen? Groetjes!
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #8
                Sla een wijsvinger zo diep mogelijk de grond in; is het vochtig, dan geef je geen water. Is het droog, dan geef je wel water.

                Het zou ook kunnen dat de plant reeds met de bloei begint, dan staan ze soms ook een weekje stil. Helaas is dat gewoon zo met sommige autoflowers.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment

                Bezig...
                X