Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

is dit een reëel/ haalbaar schema voor 4 tentjes? (moeder, groei en bloei)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    is dit een reëel/ haalbaar schema voor 4 tentjes? (moeder, groei en bloei)

    Korting op 420shop
    hallo voor mijn grootste plan tot nu toe ben ik al een hele tijd aan het proberen uit te zoeken of een schema wat ik wil gaan draaien op 4 tentjes haalbaar is, ik vind niet de nodige info en heb besloten de Nederlandse kweekgemeenschap om hulp te vragen.

    mijn plan is als volgt:
    1 tentje met cfl lampen voor moederplant,
    1 tentje voor clones te laten voorgroeien ( twijfel nog tussen cfl, tl of led)
    2 tenten voor bloei met ieder hps ( 100x100)

    Ik wil iedere 5 weken stekken afsnijden, deze 5 weken voorgroeien in tent 2, vervolgens 10 weken in bloeitent 1
    dit na 5 weken weer herhalen en dan in bloeitent 2, en dan iedere 5 weken stekken snijden,5 weken groeien en iedere
    5 weken 1 bloeitent klaar.

    ik neem aan dat dit niet precies op de dag zal gaan en dat de toppen voorrang hebben, als deze een paar dagen langer nodig hebben dat de rest dan moet wachten, de stekken mogen best wat langer aan de moederplant blijven of in de voorgroei blijven neem ik aan.

    is het dus realistisch om iedere 5 weken stekken te verwachten van een moederplant die in een kleine tent staat van 50x50x130
    onder cfl lampen? de moederplant wordt wel eerst 8 tot 10 weken gegroeid alvorens de eerste keer clonen, of is dit ook al tekort?

    is er een bepaalde soort of type strain en medium die je hiervoor aanbeveelt?

    ik hoor graag suggesties of opmerkingen,

    #2
    En wat ga je met al die wiet doen elke 5 weken ?

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Waarom al die moeite?
      Doe dan gewoon gelijk een wat grotere setup ipv een aantal kleine, ik zie de meerwaarde niet behalve dat je allemaal extra apparatuur aan moet schaffen om alles aan te sturen.

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        En wat ga je met al die wiet doen elke 5 weken ?
        weet niet precies wat je daarmee bedoeld. ik denk wat iedereen hier ermee doet.
        de bloeitentjes zouden dan max 250w. per stuk zijn. ik verwacht dan ook iedere 5 weken niet meer als 200 gram.

        Comment


          #5
          hmm, 250w op een 100x100 lijkt wat aan de kleine kant en dus zonde van de ruimte. Volgens mij kan je op een 100x100 prima met een 400w of 600w uit de voeten. Vandaar waarschijnlijk ook de vraag van QnQ, wat ben je van plan met iedere 5 weken een halve kilo. 100g in de week is zelfs voor Bob Marley wat aan de ruime kant. Maar zelfs 40g in de week is best een hoop, als je dat allemaal zelf op gaat roken zou ik adviseren om toch eens op zoek te gaan naar een verslavings deskundige (no offense). Tenzij je er andere plannen mee hebt natuurlijk .

          Of dit gaat werken durf ik niet te zeggen, geen idee hoeveel stekjes je van 1 moeder af kan halen, maar als ik kijk naar mijn plantjes, zou ik daar na 5 weken groei best een aantal stekjes vanaf kunnen halen, maar of je daarmee deze setup draaiende kan houden durf ik niet te zeggen aangezien ik daar geen ervaring mee heb.
          1e kweek - Mohan Ram (Done)
          3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

          Comment


            #6
            doe gewoon het het systeem van spees.cees 12.12 met zaden schild je een hoop werk

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door MV1977 View Post
              hmm, 250w op een 100x100 lijkt wat aan de kleine kant en dus zonde van de ruimte. Volgens mij kan je op een 100x100 prima met een 400w of 600w uit de voeten. Vandaar waarschijnlijk ook de vraag van QnQ, wat ben je van plan met iedere 5 weken een halve kilo. 100g in de week is zelfs voor Bob Marley wat aan de ruime kant. Maar zelfs 40g in de week is best een hoop, als je dat allemaal zelf op gaat roken zou ik adviseren om toch eens op zoek te gaan naar een verslavings deskundige (no offense). Tenzij je er andere plannen mee hebt natuurlijk .

              Of dit gaat werken durf ik niet te zeggen, geen idee hoeveel stekjes je van 1 moeder af kan halen, maar als ik kijk naar mijn plantjes, zou ik daar na 5 weken groei best een aantal stekjes vanaf kunnen halen, maar of je daarmee deze setup draaiende kan houden durf ik niet te zeggen aangezien ik daar geen ervaring mee heb.
              Dankje voor de info ik had me vergist met tentje. 250watt is inderdaad te laag voor 100x100.
              mijn eerste plan was 2keer 400watt maar dit brengt teveel op. Dus ik dacht dan 2 keer 250w op 2 kleinere tentjes. Maar na wat meer info ga ik dit hele plan niet uitvoeren. Teveel Gear en Risk voor failure.

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door stiekel View Post
                doe gewoon het het systeem van spees.cees 12.12 met zaden schild je een hoop werk

                Comment

                Bezig...
                X