Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Telt wattage?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Telt wattage?

    Korting op 420shop
    Beste growers,

    Ik lees altijd dat de wattage van de verlichting zo hoog mogelijk moet hebben voor een goede opbrengst en strekken te voorkomen . Als ik in mijn tent van 40x40x60 cm ( dus een kleine tent) 3 spaarlampen van 100 wattPhilips uit de acetion plaats in mijn tent heb ik dan genoeg licht voor 1 plant? Want dan zou ik in feite 300 watt hebben in mijn tent? Graag jullie mening erover? Mvg, kushcoma

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Kushcoma View Post
    Beste growers,

    Ik lees altijd dat de wattage van de verlichting zo hoog mogelijk moet hebben voor een goede opbrengst en strekken te voorkomen . Als ik in mijn tent van 40x40x60 cm ( dus een kleine tent) 3 spaarlampen van 100 wattPhilips uit de acetion plaats in mijn tent heb ik dan genoeg licht voor 1 plant? Want dan zou ik in feite 300 watt hebben in mijn tent? Graag jullie mening erover? Mvg, kushcoma
    hang er maar een stuk of 6 van deze in, kweek er al jaren mee met veel plezier!!

    https://www.budgetlight.nl/philips-t...iABEgL42vD_BwE

    Comment


      #3
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Er bestaan geen philips spaarlampen van 100 watt.

        Comment


          #5
          Ik heb veel goede verhalen over de tornado spaarlampen gehoord en ben er zelf ook zeer nieuwsgierig naar. Daar heb ik een vraag over, waarom zijn tornado spaarlampen zo goed als ze maar 23 watt zijn vergeleken met 100 watt spaarlamp van 1 euro bij de acetion?

          Trouwens heek erg bedankt voor deze reactie. Deze info ben ik al erg dankbaar voor. Mvg, kushcoma

          Comment


            #6
            Deze lamp bedoel ik.
            Attached Files

            Comment


              #7
              Dat zijn halogeenlampen, geen spaarlampen. Daar kan je niks mee buiten nen boek lezen in de winter alst buiten donker is.

              Comment


                #8
                De lumen / watt sucked ook
                ik heb 3300 lumen met 38 watt tl

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Klopt Justgrower, het gaat ook om PAR, maar iemand die nog nooit een wietzaadje gezien heeft en al helemaal niet weet wat een spaarlamp is kun je dat moeilijk uitleggen.
                    Met het gebruik van het (echte) wattage en lumen heb je in ieder geval een idee hoeveel lampjes je ongeveer nodig hebt omdat die info gewoon op het doosje staat.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Ik probeer het een beetje te volgen. Ik heb bijvoorbeeld ook een vaxer plantenlamp van de ikea van 16 watt. Ik heb er 50 euro voor betaald. De wattage is 16 watt maar het licht is erg fel. Wat is jullie mening daarover? Ook heb ik een lamp van 76 watt tl. Is die geschikt?
                      Attached Files

                      Comment


                        #12
                        dat is een gezichtsbruiner!

                        Comment


                          #13
                          Worden de blaadjes dan niet bruin?

                          Comment


                            #14
                            Ikea afzuip en die philips is idd niet bruikbaar. In zo'n gevallen heeft het weinig zin om naar par te gaan kijken...

                            Kijk is naar 23 watt spaarlampen, coolwhite voor groei, wharm white voor bloei. Of zet plantjes buiten, de zon geeft veel meer licht dan die 16 watt van de ikea die goed is voor wat thijm of munt.

                            Comment


                              #15
                              Overigens is een goede par meter erg duur.... Maar de seneye reef (aquarium product) heeft een goede kelvin, lux en par meter

                              Comment

                              Bezig...
                              X