Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bolletjes aan stengel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bolletjes aan stengel

    Korting op 420shop
    Beste mensen,


    Mijn 1ste post hier Ben bezig met 1ste kweek en mijn plant vertoont nu iets wat ik niet echt kan plaatsen. Aan de onderste stengels vormen zich er bolletjes. Zie foto.

    Iemand meer informatie voor mij? Is er iets fout gelopen?
    Attached Files

    #2
    Nope niks bijzonders.
    Dat is versteviging voor het blad.
    Ze zijn wel flink gestrekt zo te zien.
    Duidelijk de lamp er veel te ver vanaf gehad.

    btw er is ook een introductieforum waar de meesten hun eerste post doen
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3

      1ste kweek dus ik kan je zeggen dat ik al wat fouten heb gemaakt. Inderdaad in het begin had ik een flutlamp gekocht ( vriendin wou niet dat ik er teveel geld aan uitgaf) en daardoor is die in het begin fel gestrekt. Nu heb ik een led lamp van 150w er boven hangen op een 60cm. ( hydro mars ts1000 ofzo). Ik heb verre van de ideale set up. Ik zit ook met vergeling van sommige bladeren. Kweektent mocht niet van de vriendin dus een kleine kast gebruik ik nu. Ik doe mijn best maar moet stevig onderhandelen met de vriendin om er wat geld aan te spenderen ( men eigen geld by the way).

      Merci voor de snelle reactie. Hier nog wat foto's van mijn 1ste plant. Mag de lamp er dan nog dichter op?
      Zoals je ziet geen afzuigen enz.
      Attached Files
      Last edited by QnQ; 25 January 2020, 07:10. Reden: citaat opgerookt

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        btw er is ook een introductieforum waar de meesten hun eerste post doen
        Ok ik zal er mij kort gaan voorstellen.
        Last edited by QnQ; 25 January 2020, 07:11.

        Comment


          #5
          Wacht maar tot ze in de bloei staat en echt stevig gaat geuren. Dan mag je waarschijnlijk wel investeren in een afzuiger en koolstoffilter van je vriendin
          Zou de onderhandelingen maar vast starten, want die dingen hadden er een paar weken geleden al in gemoeten

          Als het goed is heb je een boekje bij je lamp. Hou gewoon de hoogte aan die daar in staat
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


            #6
            Ik zou ze buiten zwieren. De vriendin dan, ni de plant.

            Comment


            • Dutchy
              Dutchy commented
              Editing a comment
              Kijk, iemand met verstand hahah

            #7
            Filter gaat ze nodig vinden zodra de hele woning ruikt. Voor 90 euro ben je wel gesteld let jouw setup qua afzuiging ... Maar dan moet er ook een gat in de kast....

            Succes met je vriendin en je plant.

            Comment


              #8
              Ik ga de vriendin toch maar houden tis wel een lieve. Gat in kast maken is nogal moeilijk. Ik ga gewoon afwachten tot het fel ruikt dan zal de vriendin wel vragen om een oplossing

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Als je wat ruikt hebben anderen het waarschijnlijk al geroken en ben je te laat. Een filter staat bovenaan in de lijst, onder lamp en afzuiging. Die 3 dingen zijn echt de basis voor een binnenkweek.

              #9
              Als ik naar de foto kijk zie ik duidelijk bovenin licht, en onderin waar de plant staat is het bijna donker.
              Door de automatische licht-aanpassing van je fotoapparaat zal dat zeker wat overdreven zijn, maar het zegt wel iets.

              Heb je geen kweekverslagen gevonden met deze lamp waar je een beetje kan afkijken of hebben anderen die lamp ook op 60cm ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #10
                @Q Ik heb gisteren heel de dag kweekverslagen zitten lezen en ik moet idd de lamp lager plaatsen. Hangt nu op een 40cm. Ik heb maar een 150w en heb hier verslagen gelezen waar de meeste met het dubbele watt vermogen het op een 40cm hangen. Fabrikant document geeft aan in bloeifase 12 tot 18 inch. Dus 60cm was veel te hoog. Onderste bladeren zijn ook aan het vergelen. Mss daardoor.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment

                Bezig...
                X