Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

maximale wattage voor 120x120? + zin van regel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    maximale wattage voor 120x120? + zin van regel?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb een 120x120 tent.

    Ik heb een gavita pro 1000 (600 watt basis en dan kun je opschroeven tot 1000 watt)

    doordat mijn planten nu lager staan, kan ik meer wat geven, ik heb nu de lamp op 750 gezet, op 75cm van de toppen van de planten.

    Nu is mijn vraag: hoeveel watt is het maximum dat je in een 120x120 tent kwijt kan? (mits goede afzuiging)

    En is het niet hetzelfde qua lumen? als je een lamp van 600watt op 60 cm hangt, of een lamp van 750watt op 75 cm? Maw, als ik deze regel aanhou, blijf ik dan niet op hetzelfde aantal lumen steken op de planttoppen? waarvoor dient deze regel eigenlijk (lumen of hitte, waarschijnlijk lumen)? ok, ik zie dat ikmoet bezig zijn over PAR, maar mijn vraag blijft wel lumen is voor mensen, par voor planten.

    Ik had gelezen dat de afstand 1/10 van de wattage moet zijn (600watt > 60 cm)

    Mvg Manfred
    Last edited by Manfred; 8 February 2020, 13:50.

    #2
    Die 10% is bij HPS.
    Met led kun je best volgens wat de fabrikant zegt of, nog beter, een kweekverslag zoeken met die lamp en dat nadoen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      licht is gewicht ,als je ziet dat het blad gaat kartelen dan weer minder vermogen erboven
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #4
        Draai je al 1 op 1 met die 600 watt? Als dat nog niet het geval is zou ik ze op 600 laten staan en daar aan werken. Da's de beste en goedkoopste manier voor een grotere opbrengst.

        Comment


        • Manfred
          Manfred commented
          Editing a comment
          hallo, ja, bij bubblegum vorige keer zat ik de eerste keer aan 1 op 1, nu kweek ik critical plus...

        #5
        Yeah,


        Oorspronkelijk geplaatst door Manfred View Post
        waarvoor dient deze regel eigenlijk
        Omdat je anders de planten roostert.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          Oh en gavita heeft uitgerekend hoe dicht je de lamp kan laten zakken. Dankzij die speciale kleine kap is dat dichter dan die goedkope hamerslag kappen. Ik kon mijn 600 SE laten zakken tot op een 40-45 cm. Geen idee wat ze zelf aanraden bij gavita.

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Klein nadeel is wel dat je belichtte oppervlak kleiner wordt als je de lamp laat zakken, maar als je dat weet kun je daar rekening mee houden natuurlijk.
        Bezig...
        X