Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel wattage maximaal gebruiken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoeveel wattage maximaal gebruiken.

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal ik ben nog nieuw hier, ten eerste wil ik me excuses als er al een zelfde soort vraag is gesteld, ik heb echt lang naar deze vraag gezocht.

    Sinds kort wil ik een klein kweekje beginnen en wil ik drie lampen gebruiken van dimlux 315w die ik kan boosten tot 380w, de lampen worden ook met een maxicontroller bediend. Ik wou natuurlijk alle drie de lampen gebruiken maar laats maakte ik een berekening van mijn stroomverbruik en kreeg ik toch het idee dat het misschien te veel wordt aan verbruik en de energieboer een onderzoek zal willen doen misschien. Alle apratuur wat ik gebruik zijn in totaal 1100w, dus ik zal elke maand uitkomen op een verbruik van ongeveer 396kWh. De maxicontroller heb ik zo ingesteld dat hij de eerste twee uur de zonsopkomst en laatste twee uur de zonsondergang nabootst wat ook een hoge piek voorkomt. Stroom stelen zal ik absoluut niet doen.

    Verder heb ik een slimme meter en woon in principe alleen maar een vriend is ook ingeschreven in het huis. Elke maand krijg ik een afschrift van mijn energie rekening en staat er dat een gemiddelde huishouden met twee personen ong. 197 kWh verbruikt(wat ik zelf best laag vind).

    Waar ik zelf aan dacht is 2x 315w gebruiken en de middelste lamp laten draaien tussen 165w en 220w en pas tegen het einde van de bloei op maximaal zetten. Ik heb een kweek ruimte van 120x240x200cm.

    Wat zouden jullie mij aanraden? Alle drie vol vermogen of toch beter het tweede idee?

    De reden waarom ik me zo druk maak is omdat ik een aantal jaren(12u per dag) heel hard heb moeten werken om het huis te kunnen kopen en het zat ben om nog door te gaan met veel geld uit te geven aan wiet en natuurlijk voor de hobby.

    Alvast heel erg bedankt en nogmaals excuses als er al zo'n topic is.

    #2
    Een tent van 120x240 met 3 lampen erin wordt niet als een klein kweekje gezien he..
    Wat ik zou doen hangt af van hoeveel wiet ik per maand nodig heb en hoe vaak per jaar ik een kweek wil doen.
    Dan is het simpel een kwestie van uitrekenen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Sikilaci
      Sikilaci commented
      Editing a comment

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Met 1 lamp moet je wel 300gr kunnen halen.
      Zolang je dat niet haalt heeft het ook niet zoveel zin meer lampen op te hangen want dan doe je duidelijk iets verkeerd.

    #3
    Wanneer je genoeg hebt aan 13 gram per dag is deze opstelling toereikend. Als je meer nodig bent zou ik toch kiezen voor 3x 630watt

    De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Je hoort mij ook niet daarover Remco.
      Iedereen op het forum kent je inmiddels en weet waarom je kweekt en wat je omstandigheden zijn.
      Voor dat soort dingen is ook het introductieforum. Er zijn er wel meer die veel wiet verbruiken en vaak blijkt dat al bij de introductie of later in volgende topics.
      Blijkbaar was dat teveel moeite en als er dan vragen gesteld worden is men beledigd.

    • Zekilimo
      Zekilimo commented
      Editing a comment

    #4
    Wel appart ik kom hier met een vraag en kijk waar jij het over hebt, ik wist niet dat je hier eerst moest verklaren wat je allemaal de hele dag doet en dat je maar een maximaal gram per dag ofso mag roken voordat je hier wordt geaccepteerd. Als je de topic had gelezen oftewel begrijpend had gelezen zou je tot een heel ander conclusie komen. Want hoe je over mij denkt op dit moment is niks anders dan laag.

    Sorry.

    Comment


    • kees49
      kees49 commented
      Editing a comment
      Kort lontje?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Met zo’n setup mag je je best verantwoorden ja. Dit forum is niet voor dealers en broodkwekers en daar zijn we erg scherp op omdat niemand hier met dat soort volk geassocieerd wil worden.
      Je reactie zegt alweer genoeg.
      Ik doe dit niet voor het eerst maat.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Iedereen wil je wel helpen, dat is het niet, maar als je zo weinig oogst onder 1 lampje dan gaat er iets helemaal verkeerd en dan kun je wel 17 lampen ophangen maar als je die fouten niet oplost ben je niet geholpen.
      Kijk eens goed rond op dit forum voordat je compleet in de verdediging schiet.

    #5
    Je zou kunnen kiezen om alleen 120x120 van je tend te gebruiken en dan zouden de twee lampen voldoende zijn.
    Persoonlijk denk ik dat je iets verkeerd gedaan hebt met 5 gram van een plant.
    Probeer een paar autoflowers met een goede voorgemeste grond en je zal zeker meer dan 5 gr x plant aan opbrengst hebben.

    Comment


    • kees49
      kees49 commented
      Editing a comment
      Waarom auto flowers, fem. zaden scheelt toch stroom kosten. En auto flowers moeten ook 3 maanden.

    • Zekilimo
      Zekilimo commented
      Editing a comment
      Ik dacht aan autoflowers omdat meneer maar 5 gram aan oogst heeft behaald. Zoals ik al zij, haal een autoflower, een redelijke voorgemeste grond. Zelfs als hij geen extra voedingen gebruikt zal hij een beter resultaat kunnen verwachten dan 5gr per plant.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Als hij dat kweekje heeft verkloot, maakt het niet uit wat voor soort hij zet!

    #6
    Dat is een beste tent

    Heb je een idee waarom je de vorige keer maar 5gr per plant hebt gehaald?
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #7
      In deze tent is 2 x 600 watt hps optimaal. Wil je led zou je kunnen kijken naar 2 SF 4000's.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #8
        voorbeeld met led

        https://www.kweeklamp.be/mars-hydro-...-led-kweeklamp




        Specificaties:

        er zijn nog andere met een nog betere lichtspreiding maar zijn nog een stuk duurder !

        tip HPS in de winter en led in de zomer
        Last edited by Jura; 17 August 2020, 07:11.

        Comment


        • Zekilimo
          Zekilimo commented
          Editing a comment
          Meneer heeft 3 x 300w led lampen en een 120x280 tent. Uw tip is om niewe lampen aan te schaffen?
          Ik zou zeggen, probeer met wat je hebt 100/300 gr wiet te halen voordat je gaat investeren in niewe grow materiaal!

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Hij heeft al voor >1000€ lampen.
          Dimlux 315W is geen led.
          Google

        • Zekilimo
          Zekilimo commented
          Editing a comment
          My bad, iig denk ik dat je uit zo’n lampje zeker meer als 5 gram kan trekken

        #9
        oei

        Comment


          #10
          is al iets

          Comment


          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            En op wat zijn we aan't wachten ??
        Bezig...
        X