Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hangende/krullende bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • MichielM
    replied
    Je bedoelt echt enkel de pot afschermen zodat de zand niet te warm wordt door het opwarmen van de pot?

    Wat voor voeding kan ik bijgeven? Dit is mijn eerste plantje

    Leave a comment:


  • Rreppellsteeltjam
    commented on 's reply
    Voornamelijk dubbel water met bloedheet weer, voeding normaal, geacclimatiseerd het liefst, en de pot effe mooi afschermen tegen de zon en misschien wat kleikorrels boven op tegen verdamping.

  • Nederhigh
    commented on 's reply
    Ahja, ik ga puur af op dat gele blad onderin. maar als ze dat al hadden voor het verpotten zal het voorlopig wel goed zitten.

  • MichielM
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Nederhigh View Post
    Dorst. gooi er is een liter of 2 water in.
    Beetje bijmesten kan waarschijnlijk ook geen kwaad nee.
    Oke zal ik doen.

    In de grond waarin hij in de vorige pot zat heb ik wel zamnesia bud mix onder gemengd (goed voor 12 weken voeding volgens de verpakking). Plantje staat nu een 6 tal weken maar pas 4 weken in de grond met toegevoegde bud mix meststof.

    Met wat zou ik dan moeten bijmesten? En nu al of pas na die na 12 weken wanneer de bud mix meststoffen op zouden zijn?

    Leave a comment:


  • Nederhigh
    replied
    Dorst. gooi er is een liter of 2 water in.
    Beetje bijmesten kan waarschijnlijk ook geen kwaad nee.

    Leave a comment:


  • MichielM
    heeft een topic gestart Hangende/krullende bladeren

    Hangende/krullende bladeren


    Dag allemaal,

    Wat zou de oorzaak kunnen zijn dat de onderste bladeren zo hard omkrullen en precies dichtplooien? Ik dacht eerst aan overbewatering maar heb nu al 2 dagen geen water meer gegeven en het wordt enkel erger.

    2 dagen geleden ook verpot naar deze definitieve pot, geen extra meststoffen bij gedaan enkel voorbemeste universele potgrond dus overbemesting lijkt me ook niet de oorzaak?
    Dag allemaal,

    Wat zou de oorzaak kunnen zijn dat de onderste bladeren zo hard omkrullen en precies dichtplooien? Ik dacht eerst aan overbewatering maar heb nu al 2 dagen geen water meer gegeven en het wordt enkel erger.

    2 dagen geleden ook verpot naar deze definitieve pot, geen extra meststoffen bij gedaan enkel voorbemeste universele potgrond dus overbemesting lijkt me ook niet de oorzaak?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by Nederhigh; 14 June 2021, 11:41.
Bezig...
X