Autoflower plots fenotype?

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • biovinni
    Senior Stoner
    MemberLucky Member
    • Jun 2025
    • 33

Kleine update:

We zitten op dag 40.
    Ik heb wel een probleem: foxtailing beging weer......

Het kan toch bijna niets anders dan lichtstress zijn?
    Tweede keer led, dus geen ervaring, maar ik zie niets van tekenen van lichtstress op de planten.
    Mooi groen blad; géén verkleuringen; niets verschrompeld of verlebberd; geen witte buds.... etc. of zie ik iets niet?
    Bio-aarde, zelf samengesteld, en met mycorrhiza en trichoderma en EM en zelfgemaakte biologische voeding.
    Al mijn andere planten groeien er zot op.

Voor alle zekerheid lampvermogen verlaagt tot 60% en hangt op 40cm nu ipv 30cm, LV blijft 50%.

Stel dat het lichtstress is: door lampvermogen en hoogte aan te passen, stopt het foxtailing dan als de condities voor de plant goed zijn?

Wordt vervolgd......

Attached Files

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Onlangs nog n artikel gelezen over led vs hps . Iets in het spectrum die aanzet tot versnelling , alles word gepushed met n deel vh blauw spectrum om sneller te gaan meer te eten en te drinken. Foxtailen heeft r mee te maken . Led op zich is iets speciaals he. Ik wil terug halogeen in de woonkamer. Wij reageren anders op led, de planten ook.

Ik denk dat het ene ras icm warmte en hotspots dat triggert , het kan helpen
      maar is geen exacte wetenschap , ofwel
      blijft foxtail komen eens het triggert en
      soms stopt het zonder iets te
      veranderen ook.

Ging je van 100 naar 60% ? Als je ze 10 cm verhoogt zou ik niet samen sterkte veel verminderen ..

Ook hoe vroeg ze foxtailen maar daar weet ik de reden niet achter precies..

• biovinni
      biovinni commented
      Editing a comment
      Van mijn eerste 2 plantjes met led, heb ik er 1 gehad die behoorlijk gefoxtaild heeft.
      Ik heb toen comment gekregen van Nederhigh dat de lichtintensiteit waarschijnlijk net een tikkeltje te hoog was waardoor het foxtail gedrag zich voordeed.
      Ik heb die 2 plantjes afgebloeid op 30cm lamphoogte met 75% intensiteit.

Om dit uit te sluiten; want ik zat ook te denken aan de genen van de strain; heb ik dit nieuw rondje met dwarf afjes ook beginnen afbloeien op 30cm en 75% intensiteit, en het foxtailen begint nu weer.
      Dus waarschijnlijk intensiteit toch een tikkeltje te hoog zoals Nederhigh aangaf; waardoor ik lamp verhoogt heb tot 40cm en intensiteit gezakt naar 60% om te kijken hoe de dames nu verder gaan evolueren.
      Of blijf ik best op 75% en speel ik met de lamphoogte?

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Dan gaat wat je doet idd een goeie test zijn . Was je eerste ronde afjes ook , mss is ruderalis genetica blij met minder licht , maar photoperiode kan evengoed foxtailen. De lamp zou net te sterk zijn dan voor je setup dan eerder ?
  • biovinni
    Senior Stoner
    MemberLucky Member
    • Jun 2025
    • 33

Even tussendoor:

Weet er iemand waar de Rubol Josephine Red/Far Red Led Cop te koop is?
    Ik vind deze nergens terug.

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ja als het foxtailen is die je weg wilt , heb je niet te te weinig licht , ook niet te weinig ir of rood, maar wat te veel blauw spectrum ? Maar wat ik zag met veel ir erbij , is nog meer foxtailen dacht ik. Kan mis zijn..

• biovinni
      biovinni commented
      Editing a comment
      Wou gewoon eens wat meer info omtrent het spectrum van de Rubol Josephine maar vind hier niets van terug.

Het schijnt dat diep rood licht het rode spectrum in lamp versterkt (Emmerson effect) waardoor de planten sneller in slaap gaan bij doven van het licht.
      Volgens data op het internet duurt het ongeveer een tweetal uren voordat de dames in slaap gaan na doven van het licht, terwijl door het Emmerson effect de planten op een kwartiertje in slaap zouden gaan, waardoor je de dames dus meer lichturen zou kunnen geven.
      Ik ben wel wat terugghoudend om extra rood licht te gaan toepassen omdat ik op géén enkele manier kan controleren/meten wanneer de planten effectief in slaap gaan en vind geen wetenschappelijk onderbouwde rapporten terug.

Ik was gewoon nieuwsgierig.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Daar had ik nog niet van gehoord, interessant !
  • biovinni
    Senior Stoner
    MemberLucky Member
    • Jun 2025
    • 33

Kleine update:

We zitten op dag 46.

Lampvemogen is 50% en hangt op 40cm. LV is 50%.

Een paar knopjes vertonen enkele tweedenode bloei bloempjes, maar fenomeen zet zich voorlopig niet verder.

Wordt vervolgd......
    Attached Files

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Waarom geen 100% licht? Je wilt toch zo veel mogelijk opbrengst?
  • biovinni
    Senior Stoner
    MemberLucky Member
    • Jun 2025
    • 33

Kleine update:

We zitten op dag 52.

Lampvemogen is nog altijd 50% en hangt op 40cm. LV is 50%.

Dat ene plantje blijft toch een beetje foxtailen; zal dus zo blijven tot afbloeien. Dacht dat het ging minderen met minder lampvermogen, niet dus.

Minigrowcase
    Ik dacht, en denk eigenlijk nog altijd, dat door het te hoge lampvermogen dat 1 plantje is beginnen foxtailen, waardoor ik het lampvermogen verminderd had om dit fenomeen misschien te kunnen stopzetten.
    Voorlopig blijkt dat, eenmaal beginnen met foxtailen, dit niet meer stopt.
    Ik denk dat 100% lampvermogen veel te veel van het goede is voor een tentje van 60x60.
    Draaide vorige ronde 75% lampvermogen (= 225W) en had toen ook een plantje dat foxtailde maar veel extremer dan het plantje in deze ronde.
    Blijkt dus toch dat het foxtailgedrag minder prominent aanwezig is bij lager lampvermogen, maar dat tijdens het begin van de bloei van deze ronde het vermogen dus toch nog te hoog was, denk ik.

En eerlijk, opbrengst interesseert me niet, heb naar wat ik gebuik veeel te veeel voorhanden waar ik niets mee kan dan behalve composteren.
    .
    Ik vind het eigenlijk gewoon verslavend om zo veel mogelijk bloemen proberen te krijgen op een mooie gezonde plant, want als ik sommige foto's op het net bekijk dan sta ik soms versteld van de mooie forse bebloemde planten die ik zie, en dit wil ik nu ook bekomen, dus ben ik nu gewoon aan het spelen met voeding en lampvermogen/hoogte.

Deze plantjes doen het al bij al goed, al blijft kleine pukkie vooraan wel kleine pukkie, en heb ik weer een plantje die lichtjes foxtailed.

Volgende ronde staat hierna gepland, ga dan eens goed bezinnen hoe lampvemogen en hoogte te gaan instellen.

Zou graag par/ppfd kunnen meten, maar een degelijk toestelleke kost wel wat centjes toch.

Blijf dus voorlopig spelen met lamphoogte en vermogen, en zie wat het wordt.

Wordt vervolgd......
    Attached Files

Comment

• Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Ja in een 60x60 tent heb je met een beetje efficiënte led meer dan genoeg aan 100w vermogen.

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Jaa mee eens 100/150w met een goede ledlamp, ik wist niet dat er 200+ in zat haha
Bezig...