Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan koolstoffilter bovenop demper geplaatst worden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Kan koolstoffilter bovenop demper geplaatst worden?

    klink klare onzin he .

    je tent langs opzij open en koosltof mat voor maken voor lucht invoer .
    heb 2 tenten op 1 afzuiger van 400kuub met 1 filter van 500 kuub zo al bijna 3 jaar
    gwn de fancontroller niet op 100% zetten (lees post 11 eens heel heel heel deftig )
    alleen staat mijn fancontroller wel op 100%

    ik heb lange tijd een ds 60 gehad samen met die dr90 die kon ik er wel op aansluiten zonder dan de tent implodeerde



    beter een beetje overkill dan liggen te prusten en veel geluid en te weinig capaciteit voor de zomer maanden

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.



    dr 90 dp 90 aangesloten op 1 buisafzuiger dp 90= 150w dr90= 400 w
    straks als me vrouwtje wakker is komen de lucht inlaten er op met koolstofmat
    Last edited by John the bomm; 17 August 2014, 09:30.

    Comment


      #17
      Re: Kan koolstoffilter bovenop demper geplaatst worden?

      Als je de afzuiger niet op 100% draait, moeten die filters dan niet kleiner zijn dan de afzuiger?

      Als je afzuiger te zacht draait voor het filter dan gaat de lucht niet ver genoeg door de koolstof en dan gebruik je toch maar een klein deel van het filter?

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #18
        Re: Kan koolstoffilter bovenop demper geplaatst worden?

        ik blaas uit via mijn filter dat scheelt een deel in geluid .

        tja er is toch sowieso een klein deel overkill op je filter anders is je filter na een maand door geblazen als ie die tijd al haalt .

        eigenlijk moet je het zo bekijken als ik een afzuig capaciteit van 700 kuub ga dimmen met een goed dimmer dan ga je bijna geluidsloos systeem hebben .

        als je altijd volle bak moet afzzuigen heb je sowieso meer geluid naar mijn mening .

        mijn afuiger niet kopen die staat op 100 % anders bromt hij de kamer uit goedkoop ding prima op volle toeren beter niet dimmen :d

        wat foto's van hoe ik te werk ga met koostofmat (me vrouwtje ik ken niet naaien met zo'n machien)


        zo zijn alle zij flappen dichtgemaakt voor lucht invoer
        lucht kan naar binnen licht niet naar buiten

        Comment


          #19
          Re: Kan koolstoffilter bovenop demper geplaatst worden?

          Ja, maar de capaciteit van het filter moet toch overeen komen met de daadwerkelijk gebruikte capaciteit van de afzuiger. In plaats van de maximale capaciteit die op de sticker staat?

          Zeg dat meer als vraag dan als feit overigens.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #20
            Re: Kan koolstoffilter bovenop demper geplaatst worden?

            je kan beter wat over capaciteit hebben als te weinig geloof me,
            zo kan je bijsturen als het te warm word en dimmen als het kouder is

            Comment


              #21
              Re: Kan koolstoffilter bovenop demper geplaatst worden?

              Ik heb het over het filter.

              Stel je koopt een 1000m23 afzuiger en dimt die naar 40% omdat dat inderdaad stukken stiller is. Dan zou ik zeggen dat er een 400m3 filter op moet (plus of min wat voor verliezen) en geen 1000m3 filter, laat staan een 1200m3 filter voor wat overcapaciteit.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #22
                Re: Kan koolstoffilter bovenop demper geplaatst worden?

                goh die 1000kuub is een voorbeeld je kan ook een softbox van 400kuub nemen met 500kuub filter en daar een goede fancontroller op zetten .

                die op 70% instellen dan heb je genoeg speel ruimte en een stille instalatie,
                goed speelgoed kost geld

                Comment


                  #23
                  Re: Kan koolstoffilter bovenop demper geplaatst worden?

                  ik heb hier verder allemaal geen verstand van
                  ik kweek pas 25 jaar dus ik zal wel dom zijn
                  zonde van m'n tijd hier nog 'n serieuze reactie te geven als er toch zo eigenwijs word gereageerd

                  succes verder!
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN
                  JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                  Comment


                    #24
                    Re: Kan koolstoffilter bovenop demper geplaatst worden?

                    Eerst en vooral blaast mijn afzuiger NIET door mijn filter (filter staat in tent en niet buiten tent) en ten tweede heb ik op het net gelezen dat je filter 20 % meer capaciteit moet hebben dan de afzuigventilator...
                    Mijn afzuiger draait altijd op volle toeren want heb geen schakelaar hierop staan alsook merk ik dat filter en afzuiger hun werk wel doen! Ik ruik NIETS maar wat ik lastig vind is het lawaai nog, daarmee was mijn vraag heel de tijd al of het geluid minder zal zijn als ik bovenop demper nog is filter plaats, iemand hier al ervaring mee?

                    Greetz LD

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    @angel777
                    e
                    Als ik anders grotere afzuiger koop voor de filter en de huidige afzuiger gebruik als actieve inlaat? zou dit beter zijn dan? En neen angel777 jij MOET hier blijven op de topic :p heb al veel geleerd en geluisterd ook naar mensen op chat en heeft succes tot nu toe!

                    Greetz LD

                    Comment


                      #25
                      Re: Kan koolstoffilter bovenop demper geplaatst worden?

                      Ja 'n afzuiger die beter is afgestemd op de filter zou geen verkeerde actie zijn.
                      De badkamer afzuiger is niet krachtig genoeg mijn mening om door 'n 300m3 filter af te zuigen.
                      menig ervaren kweker zaldit met me eens zijn.

                      de badkamer afzuiger zou je kunnen gebruiken voor actieve inlaat.
                      wel zou ik er iets voor/achter proberen te maken( desnoods met 5cm verlenging) dat je geen stof, ongedierte en/of andere rommel in je tent blaast.
                      'n ouwe panty ofzo houd al veel stof tegen.
                      HOE MOET IK ONTKIEMEN
                      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                      Comment


                        #26
                        Re: Kan koolstoffilter bovenop demper geplaatst worden?

                        Ik moet toegeven dat ik niets ruik dus de filter en afzuigbuis doen wel hun werk.

                        als ik afzuiger gebruik die ik nu heb als inlaat dan is mijn lawaaiprobleem zeker niet opgelost ..

                        greetz LD

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        dutch-headshop zei dat afzuiging voldoende is voor die filter, hiermee zal de filter enkel langer meegaan .. is wat ze me zijden wanneer ik het aankocht en kzeg je ik ruik wel niets, nu weet ik niet of dat met andere soorten weed nu ook zo zal zijn ...

                        Comment


                          #27
                          Re: Kan koolstoffilter bovenop demper geplaatst worden?

                          ruik je de planten in de tent zelf wel?
                          HOE MOET IK ONTKIEMEN
                          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                          Comment


                            #28
                            Re: Kan koolstoffilter bovenop demper geplaatst worden?

                            ja dat wel als ik tent opendoe ruik je het wel niet overdreven sterk maar je ruikt het wel goed, buiten tent niks.

                            Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk

                            Comment


                              #29
                              Re: Kan koolstoffilter bovenop demper geplaatst worden?

                              kleine can filter van 75 kuub is besteld die ga ik nog bovenop demper plaatsen.

                              Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk

                              Comment


                                #30
                                Re: Kan koolstoffilter bovenop demper geplaatst worden?

                                resultaat: dempt niet echt extra, perfect extra filltertje ter afwisseling van droogtent die ik me nog ga aanschaffen.



                                Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk

                                Comment

                                Bezig...
                                X