Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Levensduur Koolstoffilter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Levensduur Koolstoffilter

    Korting op 420shop
    Ik las al dat een koolstoffilter best wordt vervangen na 3 "rondes".
    Heb filter 1x gebruikt doch dan 1 jaar totaal niet... Nog ok of beter vervangen. Blijkbaar zou de levensduur maar 1 jaar zijn...

    #2
    Re: Levensduur Koolstoffilter

    Je hebt je filter toch maar 1 keer gebruikt dan moet je hem niet weg doen.
    Het is niet omdat hij een jaar niet gebruikt is dat de levensduur voorbij is .
    Van de moment dat hij geur door laat is hij toe aan vervanging, zolang dit niet gebeurt is hij goed voor gebruik.

    Grts cheese

    Comment


      #3
      Re: Levensduur Koolstoffilter

      - alsje je filter gebruikt zoals hij voorzien is dan an je er idd 3rondes meedoen.

      Comment


        #4
        Re: Levensduur Koolstoffilter

        * Zolang de LV niet boven de 70% komt.

        Maarre..ik lees nergens welk koolstoffilter je precies hebt.
        Aangezien dat nogal verschilt per merk enzo.
        Je moet van een filter van 4 tientjes niet verwachten dat die 2 jaar meegaat natuurlijk.

        Check de site van de fabrikant, daar wordt je veel wijzer van dan een globale vraag in de groep gooien.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Is het eigenlijk niet mogelijk om de koolstoffilter te kuisen/wassen? Zou veel goedkoper zijn.
            mijne is ook aan vervanging toe.

            Comment


            • OudHollander
              OudHollander commented
              Editing a comment
              Ik ben zelf ook nog zoekende Wietefras ik kwam er namelijk zelf pas achter dat je dat kan doen
              De koolstof die gebruikt wordt, is dezelfde als in aquariumfilters. (Check even mijn kweekverslag want daar gaat er op een gegeven over, inclusief links)

            • Nonsense
              Nonsense commented
              Editing a comment
              Even zoeken op actieve kool en dan vind ik het ook nog erg aan de prijs nu heb ik ook maar 10 seconden gezocht.
              Het probleem zit hem niet in het vervangen maar eerder in het goed aantrillen van de kool in de filter voor een goede werking .

              https://www.vidaxl.nl/e/871847589263...hoCDcsQAvD_BwE

            • Wietefras
              Wietefras commented
              Editing a comment
              Ja die vidaxl had ik ook gevonden inderdaad, maar die korrels leken me te grof? Of is dat de maat die het ook heeft in een filter (mijne nog nooit open gemaakt eerlijk gezegd) Ik heb geen zin om koolstof korrels te moeten vermalen. Dat lijkt me een vreselijke puinhoop te geven.

              Eerlijk gezegd gaat het me niet zo om de kosten, maar ik wil liever niet naar een growshop. Alleen de wat fijnere korrels die ik kon vinden waren echt extreem duur. Maar goed, als die vidaxl korrels werken dan is dat wel te doen ja.

              Ik doe overigens best lang met een filter.

            #7
            Ligt er maar net aan hoe die opgeslagen is geweest het afgelopen jaar als die gewoon random ergens heeft gelegen waar het vochtog was kan je toch beter een nieuwe kopen
            Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

            Comment


              #8
              Dus kweken tot je merkt dat er een geurtje verschijnt?.. en mischien best al een reserve kopen ?

              Comment


              • Jura
                Jura commented
                Editing a comment
                dat is idd het beste !
                want wanneer heb je de meeste geur ( als ze in bloei staan en dan is het vlug een andere steken die moment !!!! en niet een paar dagen later )
                en maken dat je er gemakkelijk aan kan en eenvoudig los te maken is
                Last edited by Jura; 16 December 2019, 17:18.

              #9
              Koppel je de koolstoffilter dan enkel aan tijdens de bloei? Of maakt dat weinig uit ?

              Comment


              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                Met zaailingen kan je aan het begin wel even zonder filter. Maar ze gaan al vrij snel geuren, dus wees wel alert

              • Jura
                Jura commented
                Editing a comment
                de koolstof filter laat je gewoon altijd draaien zo komt er verse lucht in de tent ook , verse lucht is belangrijk voor je planten !!!
                met de fan controller die stuurt de motor op de laagste snelheid
                is daarmee dat de aanzuig lucht temperatuur ook belangrijk is , daarmee vraagde ik wat je temperatuur nu is in je tuinhuis ?

              • Nonsense
                Nonsense commented
                Editing a comment
                Dat kan evt in de groeiperiode dat je de eerste weken zonder filter afzuigt zo kan je de levensduur mischien iets verlengen .

                Kijk wel eerst of je er makkelijk bijkan anders gewoon met filter draaien zodat je niet bovenop je planten moet gaan staan .

              #10
              Morgen weet ik je te zeggen welke temperatuur het is . Ik had het enkel over het loskoppelen van de koolstoffilter hoor,niet over het afleggen van de ventilator

              Comment


                #11
                voorbeeld
                intake-outtake-fan2.jpg

                Comment

                Bezig...
                X