Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mannetje / Vrouwtje

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • LR2
    commented on 's reply
    Mijn onderbuik zegt dat het een man is. Maar je zegt dat er een haartje uit steekt? Is dit haartje wit, of groen en een verlengde van dat druppelvormige structuurtje? Als het groen is, dan vrees ik dat het een man is. Toch.. Wat ik zei: wacht nog even een weekje voor de volgende foto, dan heb je straks direct 100% zekerheid. Nu blijft het gissen en gokken, daar wordt je vast niet vrolijk van..
    Pluk desnoods zo'n ding af, en bekijk het met een vergrootglas als je echt niet kan wachten. Maar soit, dat wachten is dus veel makkelijker. Een weekje is in mijn wereld ongeveer 7 dagen. Da's 5 dagen langer dan 2

  • Rreppellsteeltjam
    commented on 's reply
    Zoek effe op galyx of calyx.

  • Smikkelmikkel
    replied

    Leave a comment:


  • Remco
    replied
    Als je denkt dat het zaad is , effe met de
    vinger erover , zaad weg !!!!


    981EE133-386E-4C03-A085-D79265D51FCC_4_5005_c.jpeg




    Remco.

    Leave a comment:


  • Rreppellsteeltjam
    commented on 's reply
    Zaad zit in toppen.

  • Smikkelmikkel
    replied
    Het is dus geen fem zaad! Daarom maak ik me juist een beetje zorgen.

    We zijn inmiddels weer wat verder en heb nieuwe foto's genomen. Zie ik het goed of lijkt het op zaad ontwikkeling? Al hoewel er ook een mini haartje uitsteekt.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    Leave a comment:


  • LR2
    commented on 's reply
    Helaas, ik kan dit niet met zekerheid voor je zeggen.
    Probeer het over een weekje gewoon opnieuw. Waarschijnlijk hangen er dan wel ergens haren uit, dan zie je het zelf ook
    Als je fem zaad hebt, dan hoef je je overigens niet heel veel zorgen te maken. Da's in 95% van alle gevallen gewoon een vrouw.

  • Smikkelmikkel
    replied
    LR2 het probleem is een beetje dat het net in de weg zit en geen goede foto's kan maken.

    Ik heb nog een paar extra foto's gemaakt hoger in de plant.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Leave a comment:


  • LR2
    replied
    Smikkelmikkel Met een paar nodes hoger bedoel ik minstens 2 nodes hoger. Je zit nu in praktisch dezelfde node te kijken en alles er rondom is vaag. Als je de focus van je camera even goed maakt, door bijvoorbeeld een stuk papier achter de tak/stam te houden, dan is het makkelijker voor ons.
    Waarschijnlijk zie je in de nieuwe scheuten, zo'n 1-3 nodes lager dan de nieuwste, wel duidelijke structuren.

    Vroege mannelijke ballen lijken veel op calyxen met het duidelijke verschil dat er geen haren uit groeien en dat er vaak een enkel segment-flapje langer is dan de rest. Da's precies wat ik niet kan zien op de foto's. Er is geen haast bij, dit is nog voorbloei. Het is niet erg om een weekje te wachten totdat je duidelijkheid hebt. Ik heb hier mannelijke planten staan die hun ballen al sierlijk lieten hangen, vanaf daar duurde het nog 8 dagen voordat de eerste open ging. Neem lekker rustig je tijd om wat goede foto's te maken, het komt goed. Stel dat je een week te laat bent, dan nog zal het bestuiven wel meevallen; als er dames in de buurt staan dan bevrucht alleen de voorbloei en niet de hoofdtoppen, dus je kweek blijft dan alsnog redelijk zaadvrij.

    Leave a comment:


  • Smikkelmikkel
    commented on 's reply
    LR2 Ik heb een 3e foto toegevoegd van hoger in de plant

  • LR2
    commented on 's reply
    Middelste foto laat zien dat er meerdere geslachtsdelen groeien uit dezelfde oksel. Dat is iets wat typisch is voor mannelijke bloei. Waarschijnlijk zie je dat duidelijker als je vandaag gaat kijken.

  • LR2
    commented on 's reply
    Je zit een paar nodes te laag om het met zekerheid te zeggen. Het kan een misvormd blaadje zijn wat uit de oksels groeit, of een vervormde calyx.
    Als je een paar oksels hoger kijkt, dan zou het duidelijker moeten zijn. Ik zou deze structuren wegknijpen zodat ze geen verwarring scheppen.

  • Smikkelmikkel
    commented on 's reply
    BackYardPlant, belladonna ik heb een tweede foto toegevoegd

  • BackYardPlant
    commented on 's reply
    Ik zie t niet echt goed

    Een dingetje lijkt op een preflower met haartje dus vrouwtje maar kan t niet goed zien dus durf dat niet met zekerheid te zeggen

    Ik herken er geen mannetje in maar de foto is niet duidelijk genoeg om dan direct te zeggen t is geen mannetje

  • belladonna
    commented on 's reply
    Beetje onherkenbaar foto
Bezig...
X