Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mannetje / Vrouwtje

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • martinromp
    commented on 's reply
    calyxen betekend dus een dame ben ik achter. Nogmaals dank voor de reacties.

  • martinromp
    commented on 's reply
    Galyxen is denk ik calyxen, daar heb ik even op zitten zoeken. Maar zegt dit iets over het vrouw zijn van de plant?
    Last edited by martinromp; 28 June 2023, 06:01.

  • martinromp
    commented on 's reply
    Ok goed te horen en dank voor de reactie, dan zet ik hem weer bij de rest

  • atmosphere1
    commented on 's reply
    Het is een vrouw

  • Rreppellsteeltjam
    commented on 's reply
    Galyxen!!

  • martinromp
    replied
    Hallo, ik ben met een buitenkweekje bezig Fat banana auto. Deze plant ziet er wat slungeliger uit als de anderen en ik heb net een binnenkweek gehad die mislukt is omdat er een mannetje tussen stond en ik vraag me dus af of dit wel een vrouwtje is. Ik ben wat dit betreft niet erg ervaren, ik denk dat het een vrouwtje is maar ik twijfel. Iemand die me wat zekerheid kan geven. De plant staat nu sinds een week bloeiverschijnselen te vertonen in het mooie weer van de laatste tijd.
    IMG_20230621_201141.jpg IMG_20230621_201035.jpg IMG_20230621_200830.jpg IMG_20230621_200814.jpg

    Leave a comment:


  • rockethaze77
    replied
    Top uitleg heb ik in iedergeval me kennis over weed verbreed op dit forum ! TOP DIT!

    Leave a comment:


  • Wesley pipes
    commented on 's reply
    Te vroeg nog inderdaad , als er pruikjes opkomen vertoont ze haar of zijn geslacht meestal . De voorbloeiweken zijn cruciaal om te checken , beginnende pruikjes. Ik vergeet dit altijd zelf

  • Benjimoni
    replied
    Thanks voor je reactie! Is het dan te vroeg om te beoordelen of het man of vrouw is? Misschien neem ik zaden mee volgend jaar als ik in NL kom, bedankt voor de tip!
    Attached Files

    Leave a comment:


  • QnQ
    commented on 's reply
    Niks te zien. Dat groene frummeltje is een stipule, een bladbeginsel. Geen gender-reveal.
    Zaadjes uit wiet geven de allergrootste kans op hermafrodiet en de kleinste kans op vrouw.
    Beter koop je gewoon wat fem.zaden van een betrouwbare femzadenmaker (niet RQS)

  • Benjimoni
    replied
    Dag iedereen,
    Ik heb een aantal zaadjes geplant die ik uit de lokale wiet hier heb gevonden (Tanzania), en ik heb mn twijfels bij een vd planten. Graag zou ik jullie hulp hierbij inschakelen. Ik heb het forum afgezocht maar ik kon geen duidelijk verschil vinden bij deze plant in kwestie. Wat denken jullie dat het is? Moet ik hem/haar weg halen ivm de andere planten?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Leave a comment:


  • Smikkelmikkel
    replied
    Even een korte update, foto komt later, beide planten zijn (gedeeltelijk) vrouwlijk gebleken!

    Ik houd ze in de gaten op herma sporen maar tot nu toe zijn overal witte haartjes te zien en beginnen de pruikjes zich langzaam te vormen na bijna 1.5 week op 12/12 over te zijn.

    Leave a comment:


  • rockethaze77
    replied
    Thnx voor de info! Leer hier met de dag meer!

    grtz!

    Leave a comment:


  • Smikkelmikkel
    commented on 's reply
    Aan de hand van de eerdere comments van andere gebruikers en met jou hulp heb ik besloten om toch maar eens over te gaan op 12/12 voor een week lang.

    Mijn autoflowers gaan er niet dood aan en ik hoop op deze manier de bloei erin te krijgen, mochten er volgende week zondag nog steeds geen duidelijkere vrouwlijke kenmerken te zien zijn, dan gaan ze echt om.

    Mochten het toch vrouwen blijken (heb er een hard hoofd in), dan is dat lekker meegenomen en laat ik het lekker op 12/12, iets mindere oogst van de AFjes maar goed, heb het er voor over.

  • LR2
    replied
    DSCF7152.JPG
    Zie hier wat ik bedoel met een flapje dat langer is dan de rest. We zien een duidelijk langer onderdeel.
    Dat maakt juist de voorbloei zo lastig om te identificeren; we willen graag vrouwen zien, maar dat misleidende flapje op de 'druppel' is geen haar maar juist een groene structuur die zich later als een paraplu openvouwt. Nu is dit geen voorbloei meer te noemen, maar het begon zoals op de foto's van smikkelmikkel.
    Genoeg mannen gezien in m'n leven om het met erg hoge zekerheid te kunnen zeggen: Als die twee witte haartjes er niet zitten, drie nodes nadat de voorbloei is begonnen, dan hebben we met mannen of hermannen te maken.
    Voorbloei moet op een gegeven moment 'perfecte' bloemen gaan maken in de zin dat, hoewel het voorbloei is, het orgaan volledig gevormd wordt. De uitzonderingen hierop zijn op een halve hand te tellen: men epileert de haren op een of andere manier, of de plant staat op een ambigu 'reveg/bloei' tijdschema (14/10, 15/9 of 16/8 bijvoorbeeld).

    We kunnen de som zelf maken: gevonden shopzaad uit een zakkie (waarschijnlijk herma, anders kans op regulier dus mannen zijn mogelijk; 75% kans op niet-zuiver-vrouw, 25% kans op vrouw), twijfelachtige bloeisymptomen, het volledig ontbreken van de twee haren over een spanne van minstens 4 nodes, geen duidelijke uitslag.. Da's mannelijk of herma. In beide gevallen geen goed nieuws.
    Om dan te zeggen "Het kan nog een vrouw zijn" vind ik moedig, maar misleidend.

    Leave a comment:

Bezig...
X