Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat gebruiken om PH waarde aan te passen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • Superskunknl
    commented on 's reply
    Thanks voor de tip ipie! Ga ik morgen maar eens even uittesten!!

  • Ipie
    commented on 's reply
    Ik jenever met bier en andere sterke drank maar,,,maar
    voor ik bij de pot ben met wiet is het al op...

  • Superskunknl
    replied
    Ik gebruik geconcentreerd citroensap om de ph naar beneden te krijgen.

    Leave a comment:


  • QnQ
    replied
    Voor buitenkweek kun je ook regenwater, vijverwater of slootwater gebruiken, zonder pH-

    Zwavelzuur, fosforzuur en salpeterzuur worden doorgaans gebruikt als pH- maar dat zijn wel gevaarlijke stoffen.
    Scheutje over je hand = ehbo ziekenhuis. Drupje op de vloer = gat in de vloerbedekking.

    Je kunt ook citroensap of beter geconcentreerd citroensap gebruiken (zonder toevoegingen)
    Nadeel daarvan is dat het niet lang stabiel blijft, dus aanmaken en aan de planten geven, je kunt dat niet een dag bewaren.

    In de meeste landen kun je wel growshops vinden met google.
    Je kunt ook in een van je buurlanden online bestellen eventueel.
    Je hebt ook een goeie digitale pH-meter nodig als je de pH gaat aanpassen, die kun je ook niet bij de slager halen, dus kun je meteen mee bestellen.


    **** Topic verplaatst vanuit het introductieforum naar het voeding-forum. Misschien kun je jezelf even opnieuw voorstellen in het introductieforum of had je dat in 2016 al gedaan ?

    Leave a comment:


  • DoubleWolf
    replied
    Via internet kan je vrij gemakkelijk ph- verkrijgen. Zowel de minerale variant van bijvoorbeeld Canna als dr organische variant. ( gemaakt van bijvoorbeeld citroensap(-extract) )

    Leave a comment:


  • Jura
    replied
    https://www.greensell.nl/a-38792036/...l/#description

    Leave a comment:


  • Droomboom
    heeft een topic gestart Wat gebruiken om PH waarde aan te passen

    Wat gebruiken om PH waarde aan te passen

    Hallo, het is niet makkelijk om buiten Nederland PH min of PH plus te vinden .

    Vloeibaar PH min dat men voor zwembaden gebruikt is dit ook geschikt om de waarde op niveau te krijgen voor mijn plantje ?

    Misschien in een winkel waar men aquarium benodigdheden verkoopt geraak ik dan ook wel aan PH min.

    PH min is zwavelzuur dacht ik gelezen te hebben.

    Graag iemands ervaring of deskundig advies.

    Alvast bedankt
Bezig...
X