Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biobizz, hoe en wat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Biobizz, hoe en wat?

    Korting op 420shop
    Beste kweekrebellen,

    Zoals de diehard JD-ers weten ben ik nieuw in 't vak, zo niet bij deze
    Ik noem het juist een 'vak' omdat er zoveel bij komt kijken als je kwaliteit wilt oogsten.
    Daarom vind ik 't een vak, al denkt rasN.S.B-er Opstelten er anders over.

    Goed, 't gene waar ik nu tegen aan loop is hoe ik deze voeding in de praktijk moet toepassen. Ik weet niet precies hoe ik me dat moet voorstellen.
    Als je uitgaat van het voedingsschema van Biobizz ('grow', als voorbeeld) dan los je dus 1ml op in 1Liter water, en dat is dan de dosering per week. Gedurende de gehele cyclus.
    Maar is dit dan berekend voor 1 plant? Dus dat 1 plant 1ml per week binnen moet krijgen.

    Of is dit simpelweg berekend als dosering per hoeveelheid water, en dat je dan voedingswater geeft naar behoefte.
    Dan kan 't dus zijn dat de plant geen 1ml per week krijgt.

    Of moet het toch anders en denk ik te moeilijk?

    Ook heb ik geen apart voedingsvat of watervat, maar gewoon een vat met water waarin voeding zit opgelost. Zonder een blumat oid.
    Hierom ben ik bijvoorbeeld bang om ze te over- of onder te voeden.
    Ik weet echt niet hoe ik dit moet aanpakken.
    Wel heeft Weedo poop aan de knikker; planten worden geel vanaf de onderkant, groeien gebeurt de laatste dagen haast niet en de bladeren hangen slap. Maar dat terzijde.
    Maar 't voedingsgebeuren kan hier eens goed mee te maken hebben.

    Help gasten help
    Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
    Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

    #2
    Re: Biobizz, hoe en wat?

    Oorspronkelijk geplaatst door WeedoHolic View Post
    Of is dit simpelweg berekend als dosering per hoeveelheid water, en dat je dan voedingswater geeft naar behoefte.
    Dan kan 't dus zijn dat de plant geen 1ml per week krijgt.
    Yes... en daarmee krijgt de plant stikstof en andere naar behoefte. Het ph van water in een voedingsvat verloopt, wordt hoger. Je kunt beter per keer aanmaken. En je gele en slappe bladeren duiden op te veel water. Twee keer per week handmatig water geven is zat.

    Trouwens prima spul dat Biobizz.
    Bartjeboy
    Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
    Yoga en Japanse taal in Zutphen

    Comment


      #3
      Re: Biobizz, hoe en wat?

      Check m'n kelderkweek-topic, dat is ook op Biobizz gedaan.
      Ik heb precies gepost wat ik gebruikt heb.

      Bio voeding is niet geschikt voor een vat, omdat het max. 24 uur goed blijft.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Biobizz, hoe en wat?

        jep gewoon aanmaken in een 10 liter emmer,en lauw water geven,warmer dan 23 graden zorgt ervoor dat er bijna geen zuurstof in het water zit.en 2 ml mag ook hoor,fijne voeding die biobizz alleen hier in de shops wat prijzig,en bij 123 tuintechniek voor iets meer dan de helft.

        Comment


          #5
          Re: Biobizz, hoe en wat?

          @ bartjeboy: ja moeilijk is dat water geven, daarom heb ik ook een tensiometer besteld als kweekmaagd.
          En daar wacht ik al bijna 2 maanden op. Bah, de pestpleuris! Daarom ben ik maar gestopt met water geven, donderdag was de laatste keer.
          De lamp is net aangesprongen, meteen ff gekeken hoe ze ervoor staan. Die gele bladeren zijn er nog wel natuurlijk, maar ze staan er duidelijk minder slap bij. Eerder goed, op die gele shizzle na dan

          @QnQ: ik vond dat vat voedingswater al zo anders ruiken en dat was wel al ruim 24uur later nadat ik 't had aangemaakt. Een paar uur later kwam er best een aardige meur vanaf. Heb 't meteen in de plee geflikkerd.
          Op zich niet zo frappant; je moet de voeding van Biobizz ook koel en donker bewaren. In de koolkast d'r mee dus, wat ik ook doe.
          Ook heb ik weer eens je verslag doorgenomen, maar ik weet nog steeds niet concreet hoe ik het exact stapsgewijs moet doen. Excuses voor mijn stommiteit

          OK.
          Eerste conclusie is dat ik apart voeding moet geven. 2 a 3 keer per week. En dan als volgt te werk gaan, corrigeer me als ik 't fout heb
          Bijv. Als je 3 planten hebt, en deze drinken allen bij elkaar 1Liter per keer.
          Dan neem je dus 1Liter water en doet 1ml Biobizz Grow in, ff roeren, en verdelen over de 3 planteneros.
          Goed zo?

          Maar als je die planten dan weer 2 a 3 keer per week voeding geeft, dan zit je dus hoger dan volgens 't voedingsschema.
          Best verwarrend.
          Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
          Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

          Comment


            #6
            Re: Biobizz, hoe en wat?

            Heb zelf even m'n topic erbij gepakt, want ik weet het niet precies uit m'n hoofd
            Ik gaf ze in de eerste week bloei bijvoorbeeld:

            3ml Bio grow
            3ml alg-a-mic
            3ml bloom
            1ml topmax
            3ml heaven

            Die hoeveelheden deed ik allemaal in 1.5L fles water en dat verdeelde ik over 4 planten.
            Afzuren is niet nodig als je grote potten hebt.

            Als je 4x in zeven dagen voeding geeft, dan doe je dit dus vier keer per week
            Last edited by QnQ; 7 April 2012, 22:05.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Biobizz, hoe en wat?

              Duidelijke taal QnQ, duidelijke taal. Ik mag je graag bedanken

              Zie alleen dat je wat hoger in je voeding zat dan in 't schema adviseerd. In ieder geval met de Grow dan.
              Daar wou ik even op ingaan.
              Ik las op diverse buitenlandse fora (uk420 en zo) dat je bij 't gebruik van Biobizz niet 2 weken van te voren hoeft te spoelen. Dit wordt beweerd omdat 't bio-voeding is.
              Bovendien word overal ook geschreeuwd dat je met Biobizz niet kan overvoeden, of je moet als een gek overdrijven.
              Lees net ook op de achterkant, ik citeer: '2-4ml per Liter. Elke waterbeurt herhalen'.
              Zou 't dan echt zo zijn dat je niet kan overvoeden, tenminste niet zo gemakkelijk en snel.

              Ben benieuwd wat de meningen en/of bevindingen zijn hierover.
              Last edited by WeedoHolic; 8 April 2012, 21:57.
              Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
              Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

              Comment


                #8
                Re: Biobizz, hoe en wat?

                Ik kweek op ligthmix. De doseringen verschillen ook iets afhankelijk van de gebruikte aarde.
                Volgens het schema, dat uit gaat van 2 weken groei, geef je in de 1e week bloei 2ml/L grow. Ik gaf 3ml per 1.5L. (ze hadden wel wat langer voorgroei gehad)

                Overvoeden kan best. Je voedt de aarde, niet de plant.
                Als de aarde vol zit, kan je er wel bij blijven gooien, maar dat heeft geen zin volgens mij. Bio of niet.
                Ik heb het schema van Biobizz als basis gebruikt, en daar ben ik onder gebleven.

                Zo gauw ik de eerste amber trichomen zie, stop ik met voeding toevoegen.
                Meestal is de oogst dan 10-14 dagen later.

                Biobizz (pdf) BioBizz Kweekschema.pdf

                nb. Dit is mijn ervaring met Biobizz, het kan best zijn dat iemand er anders over denkt natuurlijk.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                Bezig...
                X