Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biotabs

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Biologisch kweken

    Selenium is een zeer nuttig element. Het is een antioxidant en noodzakelijk voor ons zenuwstelsel.

    Ik vind het trouwens ziekelijk hoe er over "zware" metalen wordt gedacht.
    Vrijwel elk element blijkt z'n functie te hebben voor plant en dier.
    Wanneer het giftig wordt hangt van de dosis af.

    Ook in een bio teelt gaat het over opneembare zouten, een plant eet geen mest of melasse.

    Over melasse, juist weer een vat BioTrissol opgehaald. Ook vnl kalivinasse.
    Geen idee waar die suikerbieten met de poten in gestaan hebben.
    Met deze 3-3-6 bio meststof zijn prachtige resultaten te halen, zonder dure soesa.
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      Re: Biologisch kweken

      Dat was toch ook het punt? Het zit er altijd in, zo lang het maar niet te veel is.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        Re: Biologisch kweken

        Hmmmmmmmmmmm, nee.

        Het probleem is juist dat onze (plant) voeding niet meer genoeg mineralen en vooral sporenelementen bevat.
        Daarom is het nu al zo dat elke man boven de 40 extra zink en selenium zou moeten nemen om vitaal te blijven en geen prostaat problemen te krijgen.
        (Tenzij je dagelijks zeevruchten eet.)
        Maar ook planten blijken steeds meer gebreken te vertonen zonder extra sporen.
        (Een voorbeeld is dat de Duitsers onze tomaten niet meer wilden eten. Waterbommen werden ze genoemd.)
        Hier kunnen in de bio teelt zeewier extracten een goede dienst bewijzen.
        In de normale teelt neem je sporumix of Librel. (of wat er op lijkt)
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

        Comment


          Re: Biologisch kweken

          Ah op die manier. Met "punt" bedoelde ik meer de opmerking van MWay dat hij geen Plagron wil kopen omdat ze een aangeven dat er zware metalen in hun (biologische) producten zitten (en dan mijn reactie daar op).

          Zag inderdaad (nav de silicium discussie) ook GHE Mineral Magic. Vooral bedoeld om hydro voeding zo compleet mogelijk te krijgen lijkt me, maar ze geven er ook een bio labeltje en ditto verhaaltje bij.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            Comment


              Re: Biologisch kweken

              Ja, raar is dat. Bij hydro zit je toch sowieso al niet te wachten op pH schommelingen.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                Re: Bio Tabs test!

                nice ....hoorde ook laatst van iemand die een complete vis onderin de pot doet zodat als de wortels daar beneden zijn ze lekkere visemulsie krijgen voor de bloei, iemand hier nog ervaring mee ?
                ..... als de haan kraait in het gebind , is het weer u goed gezint.

                Comment


                  Re: Biologisch kweken

                  Ja piet wiet uit Volendam zeker

                  Comment


                    Re: Biologisch kweken

                    Vraagje, ik wil graag tabletten gaan testen, maar zijn deze nou goed of wat voor advies hebben jullie hierover?
                    http://www.bioplantenvoeding.nl/inde...aid=17&lang=NL
                    Supercool online wiet groei spel, http://www.herbalists.be Gebruik code: 2537 om gratis mee te doen.

                    Comment


                      Re: Biologisch kweken

                      Ik zag net in de winkel dit staan
                      voeding.jpg
                      NPK 6-3-12

                      Is dit goed om te gebruiken als basis?
                      Supercool online wiet groei spel, http://www.herbalists.be Gebruik code: 2537 om gratis mee te doen.

                      Comment


                        Re: Biologisch kweken

                        Wel nogal weinig fosfor in die voeding, dus daar ga je wel rekening moeten mee houden.
                        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                        Comment


                          Re: Biologisch kweken

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nik View Post
                          Wel nogal weinig fosfor in die voeding, dus daar ga je wel rekening moeten mee houden.
                          Zijn er betere merken/soorten te koop in de normale winkels?
                          Want P staat voor fosfor weet ik, en die kom ik bij deze ongeveer 5% tekort, toch?

                          Nou gebruik ik ook canna boost tijdens de bloei fase, die bevat PK 13/14
                          En ik gebruik de normale Plagron bloom, die bevat weer NPK 6-12-10

                          Moet ik iets weglaten uit deze combinatie?
                          Supercool online wiet groei spel, http://www.herbalists.be Gebruik code: 2537 om gratis mee te doen.

                          Comment


                            Re: Biologisch kweken

                            Het is slimmer om naar de plant te kijken en zo te zien welke voeding ze nodig heeft.
                            Pk13/14 is goed spul alleen moet je het goed gebruiken want het is sterk spul.

                            Ikzelf vind het nogal gek om als beginner met zoveel verschillende merken Door elkaar te werken , dan moet je echt wel wat ervaring hebben en wel wat etvaring met de voedingsbehoeftes van je plantjes.
                            Dus moest ik jou zijn zou ik me gewoon aan 1 voedingslijn houden maar de boosters enzo moet je er allemaal nog niet bijkopen want daar heb je toch nog niks aan en da's rete duur!
                            Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                            Comment


                              Re: Biologisch kweken

                              Hey Nik,

                              Klinkt als solide advies
                              De ervaring die ik heb met voeding komt enkel uit de bonsai wereld, niet te vergelijken met wiet.
                              Ik ga deze volgende run de boosters weg laten, eens kijken of dat beter gaat. maar klagen mag ik niet, heb net mijn grootste autoflower gewogen, gedroogd 90gram. en mooi geknipt.
                              Niet slecht voor een eerste run Was critical autoflower trouwens.
                              Supercool online wiet groei spel, http://www.herbalists.be Gebruik code: 2537 om gratis mee te doen.

                              Comment


                                Re: Biologisch kweken

                                Daar heb je volledig gelijk, ik ben me juist wat aan het verdiepen in het bonsai gebeuren heb er namelijk 2 met kerst gekregen :-p

                                Ik bedoel niet dt booster geen extra waarde kunnen toevoegen, maar in het begin weegt dit echt niet op tussen wat ze kosten en wat ze als meerwaarde hebben...
                                Een pk13/14 kan je wel niet missen die zorgt voor de dikke volle bloemen

                                ik zelf heb lang de canna voedingslijn gebruikt zonder extra boosters : de a&b, cannazyme , rhizotonic, pk 13/14 werkte perfect ook al gaf ik voeding halve dosis van wat hun schema aangaf bij mij auto's
                                Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                                Comment

                                Bezig...
                                X