Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biotabs

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Bio Tabs test!

    leuk om te lezen, dat er toch al een deel op bio willen overstappen.

    ik ben daar uiteraard 1 van sinds dit jaar,
    en waarom omdat 1plant me in 2010 op bio zo goed beviel,
    maar ik nog teveel had van andere voedingen en het zonde vond om deze niet op te maken, het was duur genoeg samen.

    kijk nu word het leuk, er zijn zelfs al wat shops die bio wiet aanbieden,
    wanneer de mannen weer van het slechte duistere kwaad komen,
    en wiet gaan inkopen in shops,om deze te analyzeren en te testen,
    gaat er straks geen gevaarlijke shit meer zovaak voorkomen.

    wat het cannabis imago ten goedden gaat komen.
    nu hopen dat er middelen op bio wijze komen, wat tegen ongedierte goed werkt,en tegen schimmels.
    zodat we schone wiet meer gaan tegenkomen.

    en het belangrijkste dat de roker, een schone joint rookt, zonder gevaar en wat op termijn schade kan veroorzaken.
    door giftige pesticiden en alle reutemeteut.

    bio wiet zullen jullie ook plezieriger vinden om te roken,
    alsmede dat het zoeter is,en niet krets meer in de keel.

    ik gok dat in 5 jaar 55% van nederland bio kweekt

    Comment


      #32
      Re: Bio Tabs test!

      Zelfde hier, ga het liefst volgend jaar compleet bio. Maar ga zoveel voeding overhouden dat een deel toch weer op cocos zal komen te staan... Alles voor het zoete smaakje. Bio dus
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

      Comment


        #33
        Re: Bio Tabs test!

        Ik gok dat 50% van de hobbykwekers bio gaat kweken binnen 5 jaar, de broodkwekers (en dat moet wel +70% van het totaalaantal 'kwekers' zijn) zullen het blijven doen met de makkelijke middeltjes. Direct bijsturen is nog altijd effectiever dan eerst uit moeten zoeken waar het probleem ligt.

        Ik vind de hele hype eromheen zo belachelijk. Biomeststoffen zijn o-ver-al verkrijgbaar, maar toch moet iedereen die sjieke (vooral dure!) tabs of middeltjes hebben.. Die ook bestaan uit beendermeel, verenmeel, guano en koeienpoep. Typisch, vind ik dat. Dat cannabiskwekers niet verder kijken dan alln de middeltjes door erkende 'cannabismeststofleveranciers'. Je moet 't zelf weten natuurlijk, maar als gierige hollander vind ik het best prettig om voor 20 euro per 3.5Kg klaar te zijn qua mest voor 3 jaar. Als ik mensen dan 5 tientjes voor n ronde zie uitgeven, zit ik toch vaak te giechelen hier.
        Mijn tip aan de biokwekers: loop je tuincentrum eens binnen en vraag hen is wat ze allemaal hebben liggen. Je staart de ogen uit je kop!
        Last edited by Silas; 1 April 2022, 00:20. Reden: Bericht herstellen
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #34
          Re: Bio Tabs test!

          Kom maar door dan met je kilo voor 25
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

          Comment


            #35
            Re: Bio Tabs test!

            lr2, het is waarheid doen of durven voor de meesten.

            ik ben ook eerlijk gezegd een fan van de plagron alga bio geworden,
            dit is al de 2e keer dat ik een super resulataat bereik,
            met deze voeding,
            en dat voor die paar euro, voor de groei bloei, ben ik dus ook net geen 25euro kwijt,

            meschien leuke verglijking ? al hadden we dan 1 dezelfde plant op zijn minst moeten hebben.

            gr staff

            wat zouw de niewe rage na bio weer worden haha.

            Comment


              #36
              Re: Biologisch kweken

              Forum is inmiddels aangepast van bio tabs naar biologisch kweken. Inmiddels worden buiten de bio tabs om ook andere bio kweek mogelijkheden besproken en vandaar is de titel aangepast naar biologisch kweken. Een eigen plekje voor de bio fanaten waarvan ik er hopelijk volgend buiten seizoen ook 1 van zal worden.
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

              Comment


                #37
                Re: Bio Tabs test!

                Oorspronkelijk geplaatst door chemiel050 View Post
                Kom maar door dan met je kilo voor 25
                Dat zeg ik: loop je tuincentrum eens binnen! En vraag daar wat voor wortelverbeteraars en meststoffen ze verkopen. Dikke kans dat je via internet het dubbele betaalt!
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #38
                  Re: Bio Tabs test!

                  Ik doe door een zak grond van 50ltr grond Max. 2 P9 potjes BioBasis . (Dat is voor kleine potjes. Voor grote potten max 1 P9 potje)

                  Grtz. HJM


                  Oorspronkelijk geplaatst door Bombadil View Post
                  Die innogreen lijkt me wel interessant. Als ze spreken over "Bij een lichte grond 7 kg per 100 m2 per strooibeurt", hoe vertaal je dit naar binnenkweek, op voorhand mengen per liter? Of kan je dit spul enkel strooien, wat niet echt, me dunkt, een optimale verspreiding van je meststoffen geeft.

                  @Chemiel: Als je grond al zwaar bemest is, moet je minder van dat spul gebruiken. Het is een dienst die ze je leveren om te zien hoeveel je nog moet bijmesten.
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    #39
                    Re: Biologisch kweken

                    Hier idem, eerst gewone voeding maar eens op maken en dan ook eens bio proberen...

                    Heb al wel wat tabs liggen, kan ik die gewoon gebruiken en ook de standaard (niet bio) voeding gebruiken?????

                    Thanks 4 helping!!!
                    Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                    Comment


                      #40
                      Re: Biologisch kweken

                      " Of kan je dit spul enkel strooien, wat niet echt, me dunkt, een optimale verspreiding van je meststoffen geeft. "
                      Denk je dat tabs wel een goede verspreiding geeft?
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment


                        #41
                        Re: Biologisch kweken

                        Nope, ben daarom ook geen fan van tabs. Het effect van schoon verspreiden zal minimaal zijn, maar een beetje perfectionisme kan geen kwaad
                        "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                        Comment


                          #42
                          Re: Biologisch kweken

                          Alles begint bij simpel.

                          Koop geen pillen, maar koop het los.

                          Dat geld voor kunstmest en bio spul.
                          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                          Comment


                            #43
                            Re: Bio Tabs test!

                            Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
                            Doe maar interessant, of koop een grote zak voor een scheet.

                            http://www.innogreen.nl/biobasis.html
                            Last edited by Escargot; 6 October 2013, 11:27.
                            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                            Comment


                              #44
                              Re: Biologisch kweken

                              Hoi mede bio freaks
                              Ik doe ook altijd biotabs in mn light mix en wat beenderneel, bloedmeel, vismeel en aan het einde van week3 bloei begin ik met
                              BAC bloeivoeding en dan begin ik met 1ml per liter en ze krijgen wat yukka en daar moeten ze het mee doen, oh ha en elke week 5ml brandnetel gier
                              zelf gemaakt enorm goed voor de plant, net als sannies bacto wat ik vroeger altijd gebruikte.
                              Nu heb ik zelf een soort bacto, want als ze er een keer wat minder bij staan dan knappen ze enorm
                              op.Ik ben om hoor alleen nog biowiet door mijn gouden longetjes.Zelf geen tipje meer van een vloeiverpakking dat zit vol met giftige inkt
                              en vloei van greengo.Ik denk ook dat het bio kweken een enorme groei gaat doormaken.
                              Een keer bio gerookt dan word er tenminste geen rommel gestookt.
                              BIO DOE JE NIET FF ITS A WAY OF LIVE
                              Tuinbroek

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Zo de lamp gaat zo aan ff een biosapje maken voor mn schatjes..
                              En dan lekker chillen met een flinke toeter
                              GROENTJES TUJNBROEK

                              Comment


                                #45
                                Re: Biologisch kweken

                                Succes tuinbroek!!!
                                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                                Comment

                                Bezig...
                                X