Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biotabs

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Biologisch kweken

    Te vroeg geoogst, te overvoed, te snel gedroogd, schimmels... Zijn allemaal dingen die een buitenkweker vaak overkomt, zeker als het voor de verkoop is en er geen passie in de plant kruipt zoals wij die geven aan de onze
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

    Comment


      #77
      Last edited by Escargot; 15 October 2013, 19:05.
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

      Comment


        #78
        Re: Biologisch kweken

        He esgargot
        Nou als jij je nu al aan het inlezen bent dan komt het vast wel goed maar op
        eigen land is het dan nog wel guerrilla?
        Nou ik vind van niet, maar wel bio als ik dat zo allemaal lees.
        Ik ga nog ff door met mijn bio binnen, want de lamp gaat zo aan
        ZE krijgen vandaag alleen water want gister hebben ze bac bloeivoeding
        gehad.
        Veel plezier met de inlezen, hoort ook bij de hobby en voor ik begon in mn tent
        heb ik ook erg veel gelezen.Maar je moet ook je eigen fouten maken, mijn ervaring is
        dat je daar het meest van leert
        He mijn dames wachten
        Groentjes tuinbroek

        Comment


          #79
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

          Comment


            #80
            Re: Biologisch kweken

            Is gewoon heel simpel escar, laat ze een bodemtest boren...

            Van die resulaten kan je dan af gaan hoe diep je de bodem moet afgraven...
            Ondertussen moet je ergens anders een super grote compost vooraad gemaakt hebben, die je dan met grond kan mengen...

            Lijkt me een hells karwei....
            Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

            Comment


              #81
              Re: Biologisch kweken

              Of jarenlange eerlijke arbeid Nik, zowel tegen je consumenten als tegen moeder natuur.

              Op deze manier krijg ik het dus inmijn leven niet meer voor elkaar.
              Helaas, ik had vroeger gewoon veel minder egocentrisch moeten zijn
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

              Comment


                #82
                Re: Biologisch kweken

                Ga volgende week beginnen met voorbereiden, heb echt een geniale guerilla plek. Al moet de praktijk dat nog uitwijzen. Heb meer soortjes/zaden dan mijn balkon groot is dus vandaar ook wat guerilla. Ook heb ik flink wat zaadjes van een sativa kunnen krijgen die ik op plekken ga neer zetten die veel potentie hebben maar door omstandigheden toch onzeker zijn. Dit gaan echt dikke bomen worden dus ga er snel achter komen of die plekken geschikt zijn ofniet. Gewoon kijken of ze blijven staan... En tsja buitenwiet, sinds dit forum ben ik er van overtuigd dat er een potent smakelijk wietje mogelijk moet zijn om buiten te kweken. Maar dat is afwachten en dat zal mijn missie worden om te volbrengen. Zoniet toch maar eens de binnenkweek overwegen. Enne tuinbroek je moet je mail even lezen.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                En de kans om gezien te worden is snachts erg klein. Overdag wel, maar met een verrekijker om de nek is er niemand die bedenkingen zal hebben en zal dat zelfs aandurven. Ben vaak op de plek geweest voordat ik uberhaupt met kweken bezig was. Ben ook bewust op zoek naar hoeveel risico ik ervoor kan nemen en ben bereid er wat planten voor te verliezen. Gelukkig heb ik best wat zaden uit wiet kunnen halen waarvan ik vermoed dat ze herma zijn, naast de sativa die nooit tijd genoeg heeft om af te bloeien. Dit zijn de zaden die ik op plekken ga zetten om te kijken of de locatie veilig genoeg om het jaar erop wat neer te zetten. Brandetels waren erg groot op die locaties dus voor de plant goed genoeg... Het is voor mij gewoon een spannend spelletje die ik met alle plezier ga spelen. De omstandigheden en mogelijkheden die ik heb kwa voorbereiden en locaties zijn gewoon erg goed.
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                Comment


                  #83
                  Re: Biologisch kweken

                  nou chemiel

                  su6 met je voor bereiding op je guerilla kweek

                  goed bezig vogelaar haha

                  gr

                  Comment


                    #84
                    Re: Biologisch kweken

                    Goed bezig.... Hier staat de grond ook al in recycle modus (in grote zakken met wat mest), ga dit binnenkort ook op me spots in de grond doen...

                    Succes en ben benieuwd naar je guerrilla foto's straks!
                    Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                    Comment


                      #85
                      Re: Biologisch kweken

                      Als daar beel brandnetels staan is de grond daar geschikt en gaan je dames daar goed groeien.
                      Je kan ook wat netelgier maken ter plekke, is een goede bio meststof!
                      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                      Comment


                        #86
                        Re: Biologisch kweken

                        Ik zou zeggen, haal als laatste een zak paardenlmest er bij, kost werkelijk geen paardendrol.

                        Gooi dit over jouw eind resultaat heen enlaat lekker inregenen, vriezen hagelen en sneeuwen.

                        Dit trekt echt heerlijk weg en je dames zijn helemaal het plantje het volgende jaar.

                        Komt volgens mij geen pilletje of flesje aan te pas.
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                        Comment


                          #87
                          Re: Biologisch kweken

                          Thx people, ben benieuwd hoe het gaat verlopen. Volgende week de grond maar voorbemesten. Heb alleen weinig zin om de grond voor te bemesten op de plekken waar ik test zaailingen ga zetten om te kijken of die plekken veilig genoeg zijn. Achja ook een experiment. Dit zijn wel de plekken waar de netels erg hoog zijn. Zal mooi zijn als ze het goed gaan doen zonder enige voorbereiding. De plekken waar de brandnetels erg hoog zijn, zijn vlak langs plekken waar gemaaid word. Door de hoge begroeing aan de randen met de netels maaien ze 3x per zomer er altijd net omheen. Er zijn ook veel reeen actief... En laat dat nou net mijn favo dieren zijn. Ga er ook dus niks aan doen om ze weg te houden. Achja het blijven test plekken. Op mijn beste plek stonden paarden in september, dus het blijft spannend. Tsja ik ben goed op de hoogte wat er allemaal gaande is mijn gebied. Nog mooier is dat ik meerdere van mijn guerilla's vanaf mijn balkon met een verrekijker goed in de gaten kan houden en daardoor afgelopen jaar de conclusie heb kunnen trekken dat genoeg potentie hebben om te proberen. Praktijk moet dit nog uitwijzen. Maarja ik zit er elke dag met mijn neus boven op en genoeg zaden waar ik weinig mee kan en wel kan uitzetten om de spots te testen. Dus we'll see.

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Hoe maak ik ter plekke netel gier escargot?
                          Last edited by chemmie; 15 October 2013, 23:31.
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                          Comment


                            #88
                            Re: Biologisch kweken

                            Je moet wel in de gaten houden dat paardenboeren hun land heel erg goed afspeuren.
                            Zij zoeken naar negatieve vegetatie die schadelijk zijn voor hun dieren.
                            Ze doen dit met uiterste regelmaat.
                            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                            Comment


                              #89
                              Re: Biologisch kweken

                              Thx voor de tip! Zal de boel goed in de gaten houden. De paarden die op dit stuk stonden waren er maar max 2/3 weken voordat ze naar een andere plek werden gebracht. En de paarden zijn er volgens mij alleen om het land te beheren (kort te houden). Zie deze boeren vaak genoeg bezig. Dus binnenkort maar eens een praatje maken om wat informatie te winnen.

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Maar escargot de netelgier ter plekke maken?
                              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                              Comment


                                #90
                                Re: Biologisch kweken

                                Ja netelgier ter plekke maken, zet je dar een vat dat tegen volgend jaar wel vol zal gelopen zijn en gooi dar netels in en roeten maar ( die netels in doen maar als je je plantjes dat hebt) wel dikwijls eens roeren, toch enkele keren per week!

                                De paardemest nu op je plek strooien niet net voor je je plantjes er zet, dit is te heftig voor ze anders en ze verbranden!
                                Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                                Comment

                                Bezig...
                                X