Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biotabs

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Biotabs

    Korting op 420shop
    Oorspronkelijk was dit topic over alleen de bio Tabs. Aangezien er buiten de bio tabs veel meer producten zijn waar je biologisch mee kan kweken en dit hier ook besproken word is de topic aangepast voor bio kweken in het algemeen. Alles wat betreft bio kan/mag/moet hier geplaatst worden...

    In mijn zoektocht naar antwoorden over de kwaliteit van bio tabs, waarvan ik de guerilla variant wil gaan gebruiken. Kwam ik deze test tegen die zeer recent is. Het nieuwe filmpje waar het echte resultaat moet blijken moet nog worden geupload.
    Mijn reden om ze te gebruiken is het gebruikgemak en ofcourse bio. Hoop dat de mensen hier zoals mij na deze test makkelijk kunnen kiezen om voor bio tabs te gaan of juist niet. Zodra het nieuwe filmpje online is zal die hier ook gepost worden! Ik ben erg benieuwd aangezien ik weinig info over de bio tabs kan vinden. Iedereen met ervaring en dan ook de guerilla variant zijn hier meer dan welkom om te delen!



    Last edited by chemmie; 5 October 2013, 14:44.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

    #2
    Heyhow, BioTabs Momenteel kweek ik er ook op, en kan niks dan goeds over hun zeggen. Nog geen enkel tekort opgemerkt
    Je filmpjes vergeten wel te vertellen dat je bij een light mix potaarde de grond eerst nog moet voorbehandelen met Startrex, Mycotrex en Bactrex (eerste is vooral sporenelementen, andere zijn schimmels en bacterin). De starterskit schrijft dit ook zo ver.
    Last edited by kroket; 31 March 2022, 20:10. Reden: Leeg bericht herstelt
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

    Comment


      #3
      Re: Bio Tabs test!

      Thanx voor de aanvulling! Heb je eventueel een bron waarin het precies staat uitgelegd? Zal dit ook nodig zijn bij die guerilla tabs of zou je die zo in de grond kunnen drukken? Vraag me ook af aangezien de meesten aanraden guerilla grond voor te bewerken in het najaar voor het volgende seizoen of het handig is deze tabs al op je voorbewerkte guerilla spot voordat de vorst eroverheengaat in de grond te drukken of juist vlakvoor het seizoen?
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

      Comment


        #4
        Re: Bio Tabs test!

        http://www.biotabs.eu/

        Ik had je post niet goed gelezen, en dus niet gezien dat je met Guerillatabs ging werken. In principe moet je bij GuerillaTabs geen andere producten toe voegen. De tabs zullen vooral het reeds aanwezige bodemleven stimuleren en hen van voeding voorzien. Je kan en mag dit ook doen door er wat Mycotrex bij te doen.
        Je kan er nu al een tab induwen, maar ik zou eerder wachten tot bij het aanplanten. Mocht je toch tegen tekorten komen te staan, dan hebben ze een vloeibare voeding die hierop gericht is. Ik vind ze wel nog maar enkel in een pakket met de tabs, dus hopelijk heb je ze nog niet besteld Normaal gezien zou er een website van GuerillaTabs specifiek moeten zijn op http://www.guerillatabs.com, maar die is nu blijkbaar nog niet online. De website staat op een sample die ik kreeg 2 maand geleden.
        "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

        Comment


          #5
          Re: Bio Tabs test!

          Ik mis het gedeelte waarom je zegt: Hopelijk heb je ze nog niet besteld?
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

          Comment


            #6
            Re: Bio Tabs test!

            Dan kan je het pakket bestellen. GuerillaJuice (hun vloeibare voeding) is nog niet apart verkrijgbaar , maar enkel tezamen met de tabs. Mocht je de tabs al besteld hebben, dan ga je deze dubbel moeten aanschaffen mocht je perse de GuerillaJuice willen
            "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

            Comment


              #7
              Hier verkopen ze de 10 en 21 gram tabs in grootverpakking.
              Last edited by QnQ; 18 September 2013, 10:19.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Bio Tabs test!

                Ik zal binnenkort eens wat biotabs aan de maandelijkse lotto prijzen toevoegen
                Last edited by Jointjedraaien; 18 January 2015, 22:37.
                Veel gestelde vragen over het forum

                JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment


                  #9
                  Re: Bio Tabs test!

                  Bwah, QnQ, hangt grotendeels van je grond af. Als je grond sowieso al erg arm was buiten (sommigen hebben nu eenmaal geen andere keus), dan is een toevoeging erg handig.
                  In het filmpje van die vrouw (met irritante self-close-ups ) zie je dat het op haar sla en paprika's wel degelijk een goeie invloed heeft. Extra toevoegen kan geen kwaad, al was het maar om diversiteit te introduceren in je grond. Ik blijf voorstander van sowieso myco toe te voegen rond je wortelgestel. De Mycotrex sporen van Biotabs komen pas uit na 3weken, net als je plant de boost goed kan gebruiken.
                  BioTabs is wel vrij duur, al is hun Startrex een pak goedkoper dan Sannie's Perfect Start, wat de hele prijsbalans doet omslaan. Ik heb ook vrij veel vertrouwen in hun. Al redelijk wat over en weer gemaild toen ik net begon, en ze hebben echt ELKE vraag beantwoord (wat veel andere fabrikanten niet doen) en met engelengeduld.

                  Ik kweek zelf liever niet meer met tabs in potten. De voedingsstoffen worden niet echt gelijkmatig verspreid over je pot. Ik zou liever zelf toevoegingen als vismeel, houtas etc gelijkmatig mengen met de potgrond. Een beetje perfectionisme misschien
                  Ik heb wel nog 8 tabs liggen (4 gewone - 4 guerilla), maar deze belanden waarschijnlijk allemaal eens bij een guerillakweek.

                  Een ding klopt als een bus: Voor de nieuweling tot het organisch/biologisch kweken is de startersset van Biotabs een aarader!

                  @JD: Jaja, verspreid het goede organische woord maar
                  "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                  Comment


                    #10
                    Re: Bio Tabs test!

                    ohh vandaar!! Nee nog niet besteld hoor! Ga denk ik het complete pakketje doen! lekker makkelijk werken! Heb nog wel veel coco voeding over en die moet volgend jaar ook op. Dus de helft toch maar weer op cocos
                    Bah dat kweken is verslavender dan het roken zelf... Al een dikke bult zaden in bestelling Ga sowiezo voor deze: http://azarius.nl/seedshop/grow-shop...-pack-biotabs/ alleen nog even goedkoper adresje vinden... Iemand die andere tabs aanraad hoor ik meer dan graag!

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    thx voor de link qnq alleen 500 tabletten voor 80 eu word me wel iets te gek... Iemand bereid een pakketje te delen?

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Weet niet of die tabs hard zijn? Denk ook bang dat de verspreiding beetje beperkt kan zijn. Misschien er een paar met een hamer en beitel (mochten ze knoeterhard zijn) door midden slaan en zo gelijkmatig over de pot verdelen? Moet vast een prima oplossing zijn.
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                    Comment


                      #11
                      Re: Bio Tabs test!

                      Iemand een link waar je goedkoop een bodemtest kan laten doen om te kijken wat er kwa voedingstoffen in de grond zit?
                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                      Comment


                        #12
                        Re: Bio Tabs test!

                        Ik maak die tabs zelf! Ongeveer 17 euro per 1.5-2 kilo. 100% bio, met root activator en 180 schimmelsoorten. Maar vind het zo'n werk om ze te verkruimelen, dus ik gebruik gewoon de mestkorrels die ik zou kunnen persen tot een tab, en die verwerk ik in de grond. Dat is minder omslachtig dan die biovoeding bevochtigen, samenvoegen en persen, drogen en vervolgens weer verkruimelen.
                        Als jullie bij mij bestellen voor 25 euro per kilo, ben ik best bereid om er wat te persen. Of gewoon doseerzakjes te maken met losse korrels
                        Dan schrijf ik er ook bij wat er precies in zit

                        @ chemiel: nope, voor zover ik weet niet. Alle 'gratis' tests zijn alleen door bijvoorbeeld de boerenbond gemaakt om voeding te verkopen. Met name voor de kalkverkoop, omdat ze - in het geval van de BB - alleen een PH check doen. Een normale bodemtest door een lab kost gauw 25 euro + extra leges. Maar dan komt nog de vraag: wat heb je aan die info? Wat zijn de juiste waarden in de grond, zonder discussie? Hoe kun je die waarden verbeteren? Wil je een test van de toplaag, of ook rondom de wortels? En hoe belangrijk zijn luchtigheid, zuurgraad en waterhuishouding? Met een simpele test krijg je simpele antwoorden, maar wat je met die antwoorden kunt is vaak beperkt omdat ieder zijn eigen 'perfecte' methode hanteert, met de daarbij horende waardes. Toch lijkt 't me leuk om eens te zien hoor!
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Re: Bio Tabs test!

                          Wow QnQ, die zijn echt goedkoop! Heb Sannie's dure tabs gekoch... Maar zijn die dingen lang houdbaar of verliezen ze hun kracht na verloop van tijd?
                          Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                          Comment


                            #14
                            Re: Bio Tabs test!

                            Wat zou het verschil zijn tussen die guerilla tabs en de normale? Minder bodembactiereen oid? Zie ook dat die van xardin alleen in potten kunnen worden gebruikt...
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                            Comment


                              #15
                              "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                              Comment

                              Bezig...
                              X