Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Percolaat iemand bekend mee? Wormenbak?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Percolaat iemand bekend mee? Wormenbak?

    Korting op 420shop
    Kan veel percolaat krijgen, al ben ik hier niet bekend mee? Is dit gewoon wormenmest? Denk dat onze plantjes dit wel lussen. Ervaringen zijn meer dan welkom om te delen! Aangezien ik dit gewoon van iemand kan krijgen die een wormenbak heeft... hoop ik dit volgende seizoen te kunnen gebruiken.

    http://www.permacultuurnederland.org.../wormenbak.pdf

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    pagina 14 over percolaat!
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

    #2
    Re: Percolaat iemand bekend mee? Wormenbak?

    Ik vind niet direct een goede bron, maar naar wat ik lees, gaat het de afscheiding van je wormenbak zijn. Je moet je wormenbak vochtig houden, maar aangezien er hier geen plantjes in zitten die het transpireren, gaat het water uiteindelijk naar de grond zakken.
    Bij veel wormenbakken zit er een kraantje onderaan waar dit water door kan. Dit kan je dan opvangen en als vloeibare wormenmest gebruiken. Zit ik in de buurt?
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

    Comment


      #3
      Re: Percolaat iemand bekend mee? Wormenbak?

      Nog steeds nieuwsgierig of mensen hier bekend mee zijn... Of ideeen hebben of dit goed voor onze planten kan zijn?
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

      Comment


        #4
        Re: Percolaat iemand bekend mee? Wormenbak?

        Ja duh, da's gewoon wormenmest eh.. (wormenthee officieel)
        Je zal het moeten verdunnen, en dan bij je planten gieten.
        Bij elke 10 liter water kun je 1 liter wormensmurrie mixen.

        Via google of youtube is er zat te vinden over worm farms/wormenbakken.
        Last edited by QnQ; 15 October 2013, 13:07.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Percolaat iemand bekend mee? Wormenbak?

          Ik heb er prima ervaring mee. Maar omdat mijn wormen in emmers leven, doe ik het bijna nooit. Het water loopt slecht weg en de compost geurt naar dode paarden-gier. Wel is het super voedingrijk! Gebruik wel een koffiefilter om de wortel-etende beestjes uit de voeding te houden. Er leven in mijn geval, naast wormen, nog minstens 8 andere soorten insecten in die bakken. Die insecten zijn niet allemaal even goed om in je aarde te hebben.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Percolaat iemand bekend mee? Wormenbak?

            Thx! Kan flessen zo krijgen van dat spul. En dan puur alleen het afgetapte vocht. Geen beestjes
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

            Comment


              #7
              Re: Percolaat iemand bekend mee? Wormenbak?

              Je kan zo'n speciaal mestbakje kopen met een kraantje onderin , kan je het er na wat tijd gewoon vanaf tappen . De afgetapte vloeistof noemt men perculaat (wormenpies). Dit is een zeer sterke vloeibare meststof. Die in een minimale verdunning van 1:10 tijdens het watergeven aan planten kan worden gegeven. Niet iedere wormenbak zal perculaat opleveren of het duurt heel lang voor dat u perculaat krijgt... Het zou boordevol zitten van silicium wat dan weer overal in onze aardkorst zit maar wel zeer goed is voor de groei en de bloei . Het zorgt voor sterke celwanden en bewezen dat onze wiet er deugd van geeft .


              Grtz Hash
              Geniet nooit met mate !

              Comment


                #8
                Re: Percolaat iemand bekend mee? Wormenbak?

                Doe een worm in je pot.
                Die schijt en zeik waar tie graaf langs je goeie wortels op zoek naar de dode wortels.
                Vergeet geen bord neer te hangen buiten je kweektent Live animals .

                Comment

                Bezig...
                X