Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PH buffers van alle soorten thee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    PH buffers van alle soorten thee

    Korting op 420shop
    Dit artikel vond ik op een tandheelkunde site.
    Ik heb de tandheelkundige stukjes eruit gehaald en de pH waarden laten staan.

    Kijk maar even wat je eraan hebt

    Groetjes Tosti!

    Samenvatting:Inleiding
    De afgelopen jaren is een aantal nieuwe varianten op de aloude thee op de markt gebracht, onder andere kruidenthee, diverse soorten vruchtenthee en ijsthee. Van een aantal vruchtentheesoorten die vruchtenextract of stukjes vruchten bevatten, is inmiddels bekend dat zij zuur zijn en een erosief effect op de gebitselementen hebben (Phelan en Rees, 2003). Zwartebessenthee heeft bijvoorbeeld een pH van 3,45, frambozen- en aardbeienthee van 3,15.

    Materiaal en methode

    Bepaling van de pH en buffercapaciteitAfb. 1. De pH van de verschillende dranken bij kamertemperatuur en gebruikstemperatuur.


    Resultaten

    pH en buffercapaciteitBron:NTVT maart 2004; 111: 80-84Auteurs:A.van Nieuw Amerongen, P.A.M.van den Keijbus, E.C.I. VeermanRubriek:Onderzoek/Oorspronkelijke bijdragenTrefwoorden: Preventieve tandheelkunde, Voeding, TanderosieUit:Uit de afdeling Tandheelkundige Basiswetenschappen, sectie Orale Biochemie van het Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam (ACTA).Adres:Prof. dr. A. van Nieuw Amerongen ACTA Van der Boechorststraat 7 1081 BT Amsterdam A.van_Nieuw_Amerongen.obc.acta@med.vu.nl A.vanNieuwAmerongen@vumc.nl

    #2
    Re: PH buffers van alle soorten thee

    Ah kijk, Hier was ik lang naar opzoek. Superbedankt Tosti. STap ik toch maar over op engelse melange in plaats van groene thee voor me dames.

    Slim om dat via een tandheelkundige site op te zoeken. Had er zelf al vaker naar gezocht maar zoon uitgebreid onderzoek was ik nog niet tegen gekomen.

    Grtz Monty

    Comment


      #3
      Re: PH buffers van alle soorten thee

      Mooie post tosti, wist niet dat er zoveel ph schommelingen zaten in diverse dranken en thees.

      Grtz
      420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
      Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

      Comment


        #4
        Re: PH buffers van alle soorten thee

        zeer goede post!
        bedankt!

        grtz

        Comment


          #5
          Re: PH buffers van alle soorten thee

          bedankt staat tussen mijn favorieten!

          Comment


            #6
            Re: PH buffers van alle soorten thee

            Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
            ...Stap ik toch maar over op engelse melange in plaats van groene thee voor me dames...
            Of de Mango-perzik thee, die komt nog dichter in de buurt

            Nu vraag ik me echter af, hoe moet ik dit opvatten?
            Hang ik gewoon 1 zakje thee in mijn voedingsvat of is het 1 zakje op ...... liter voedingswater?

            En verder, kan ik dit voedingswater (met thee) meerdere dagen gebruiken of dien ik dit elke dag opnieuw aan te maken?
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #7
              Re: PH buffers van alle soorten thee

              Zeer interessant !! gr metse

              Comment


                #8
                Re: PH buffers van alle soorten thee

                Zeker interessant, heb zelf weleens een zakje groen thee van picknick in 10L emmer gehangen en 24 u laten staan maar geen enkele verandering. Maar nu ik dit zo lees zeker de moeite waard om het nog eens te gaan proberen!
                Grow bitch! Grow!

                Comment


                  #9
                  Re: PH buffers van alle soorten thee

                  Hoe warmer een vloeistof (in de meeste gevallen), hoe beter iets oplost er in. Heb je die 10 liter aan de kook gebracht en toen de thee erin gedaan? 1 zakje lijkt me wat weinig

                  Comment


                    #10
                    Re: PH buffers van alle soorten thee

                    Lekkere tee! Dank je tosti!

                    Comment


                      #11
                      Re: PH buffers van alle soorten thee

                      @Weibei
                      Volgens mij hoef je geen 10 liter aan de kook te brengen, gewoon 4 theezakkies in grote mok met kokend water.. En dat dan bij de rest van de 9l nog wat...

                      De smaak zal er ook wel anders om worden. Denk ik,
                      En blijft er door de warmte & ladingen thee, geen theine (puntjes op de i)
                      achter ergens of iets?



                      Verstuurd van mijn GT-I9070 met Talpatalk

                      Comment


                        #12
                        Re: PH buffers van alle soorten thee

                        Dat vraagt om een testje zoals wij het zouden gebruiken, zonder al teveel poespas ..

                        De materialen :
                        1 liter water uit de kraan. [pH 7.75] [EC 0.3] [TEMP 20 kleinnulletjeC]
                        1 zakje citroenthee. (excuus, ik heb geen groene thee)

                        QNQ2014083.JPG QNQ2014084.JPG QNQ2014085.JPG QNQ2014086.JPGQNQ2014087.JPG QNQ2014088.JPG

                        pH 6.66
                        EC 0.4
                        Na een uur is de oplossing dus ruim 10x zuurder.
                        ---

                        QNQ2014089.JPG Als je 3ml Cola zero bij een liter water gooit zakt de pH ook, maar niet ver.

                        smiley-character0077.gif

                        --
                        Last edited by QnQ; 2 May 2014, 11:28.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: PH buffers van alle soorten thee

                          Ik had de 10L niet aan de kook gebracht nee, ik las hier op het forum dat groene thee zou werken. Dus gewoon even geprobeerd maar geen resultaat. Verder eigenlijk niet meer op door gegaan, maar nu ik dit allemaal lees word het wel interessant om te gaan proberen. Is het het beste om de thee zakjes er net zolang in te laten hangen totdat je gaat meten of kun je deze beter eerder verwijderen? Ik had het met pure citroensap (uit de supermarkt) geprobeerd en dat gaf meteen resultaat, enkele druppels op 10L en de PH zakte per seconde. Dit zal uit eindelijk wel effect hebben op de smaak neem ik aan.
                          Grow bitch! Grow!

                          Comment

                          Bezig...
                          X