Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke biologische voeding is de beste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke biologische voeding is de beste

    Korting op 420shop
    Ik ben nieuw in de kweekwereld. Wil wat plantjes binnen kweken.

    Wat is de beste biologische plantenvoeding? Veel voeding is troep namelijk. Ik zoek een gezond alternatief. Iemand suggesties ?

    #2
    Voeding is geen troep.
    Ik zal je topic verplaatsen naar het forum over voeding, daar staan heeeeeeeeel veeeeeeel topics over voeding waar je heeel veeel kennis uit kunt halen.
    Succes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ben wel benieuwd naar de onderbouwing van "veel voeding is troep"?

      Als je echt biologisch wil kweken en echt wil weten dat er geen 'troep' in zit? Dan kan je het beste je eigen voeding gaan maken volgens mij. Alleen dan heb je de garantie dat je weet waarmee je kweekt. Alhoewel, als je bijvoorbeeld visgraten gebruikt, weet je ook niet of die vissen vol met antibiotica of iets dergelijks zaten. Je eigen voeding maken klinkt overigens veel spannender dan het is. Er zijn genoeg simpele recepten voor te vinden.
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #4
        Tip

        https://www.biotabs.nl/

        Comment


          #5
          Ik denk dat je organische voeding bedoelt ?
          Want biologisch is een stuk ingewikkelder.

          https://www.bioplantenvoeding.nl/

          Nog steeds duur, maar in ieder geval een heeeeel stuk goedkoper dan die "speciale" cannabis tabs

          Hier in het bioforum staat trouwens een sticky van 8 pagina's over tabs.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Dan heb je het vast en zeker over RQS en cnnbs?

          • newhobby
            newhobby commented
            Editing a comment
            Top spullen bij bioplantenvoeding ik gebruik de flower saver biopak en de tabs nu al al tijd en naar mijn idee precies hetzelfde als de veel duurdere “merk” spullen uit de GS.
            Ik heb ze toen der tijd gemaild met vragen en werd top geholpen door ene Joop en kreeg nog wat extra tabs ook!

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Zelfde ervaring hier.
            Je krijgt bij elk product ook een uitgebreide gebruiksaanwijzing en datasheet met allerlei info.

          #6
          Bedankt voor de interessante reacties en tips, ik heb een hoop lees- en zoekwerk te gaan.

          Comment


            #7
            Ik begin altijd met zelfgemaakte netelgier (stikstof) en om de 2 @ 3 weken bananengier (tegen schimmels). Verder bio P en K van DCM. En omdat ik dit jaar met cocos werk, lavameel en magnesium

            Comment


              #8
              Alles zoveel zelf maken of bio gebruiken

              Comment


                #9
                Ik maak voor de tomaten en pepers ieder jaar een paar liter vloeibare mest van smeerwortel. Dat zou ook bruikbaar kunnen zijn voor de bloeiperiode (NPK 8-3-20)?

                Comment

                Bezig...
                X