Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Natuurlijke voeding ~~ DIY Low budget voeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Natuurlijke voeding ~~ DIY Low budget voeding

    Korting op 420shop
    Dag iedereen

    Liefst geef ik niet teveel geld uit aan voeding. Budget sukkelt een beetje..
    Ik heb eens zitten surfen en kwam vele dingen.
    Hieronder zet ik even wat ik gevonden heb.

    Gelieve je eigen tips, eigen manier... hieronder te plaatsen.
    (Als er iets niet correct is zeg je het maar, dan pas ik het aan!)
    Ik zoek nog een alternatief voor Fosfor, iemand?

    *Stikstof
    - brandnetels
    1. Ga veel brandnetels halen en hak ze fijn.
    2. Gooi alles in een emmer
    3. 3 dagen laten trekken
    4. Filteren, over een doek gooien dus geen zeef. Bij een zeef kunnen kleine deeltje meekomen.
    5. 1 / 10 voor voeding. bv. 1l brandnetelwater op 10l water

    - kippenmest (heel sterk)
    1. Laten drogen
    2. 1,5 koffielepel op 1,5l water
    3. 1 dag laten trekken
    4. filteren (weer doek), restjes gewoon weggooien. Dan hou je nog altijd je 1,5l over.

    *Fosfor
    - afval vis
    1. Verzamel resten van een vis, kop, staart etc...
    2. Graten (botjes) zijn het beste
    3. Hak dit allemaal fijn
    4. 1,25 soeplepel op 1,5l water
    5. 1 dag laten trekken
    6. filteren (weer doek), restjes gwn weggooien. Dan hou je nog altijd je 1,5l over.

    - kippenmest bevat ook fosfor, in theorie kan dit ook.
    pas dezelfde manier toe als bij stikstof.

    *Kalium
    - as van hout
    Bevat +- 30% kalk, 5% magnesium
    1. Natuurlijk hout -> dode takken van loofbomen, ga ze niet van de boom aftrekken.
    2. Verbrand het hout
    3. 1 koffielepel as op 1,5l water
    4. 1 dag laten staan
    5. filteren (weer doek), restjes gwn weggooien. Dan hou je nog altijd je 1,5l over

    *Mineralen
    - Heermoes / paardenstaart (geen paardenbloem)
    Dit is onkruid.
    1. fijn hakken
    2. 1u koken (in water natuurlijk )
    3. filteren (doek)
    4. 1 / 7 voor voeding. bv. 1l heermoeswater op 7l water

    Hopelijk hebben jullie hier wat aan, ik heb dit gevonden op het net.
    Geef jullie tips en manieren en ik update deze post!

    Greetz

    #2
    Re: Natuurlijke voeding ~~ Low budget voeding

    Leuk voor als je -18 bent denk ik dan. Een liter bloeivoeding kost je 8 euro. Kan je 5 rondes mee doen. Een euro 60 per ronde. Veel meer low budget zal het niet worden... In principe heb je ook niet veel meer nodig dan dat. Boosters van 30 euro per 250 ml hoef je niet in huis te halen he.

    Kippenmest is gratis als je kippen hebt. Gedroogde kippenmest kan je zo toevoegen, maar tis straffe kost. Resulteert nogal gemakkelijk in verbranding.

    Comment


      #3
      Re: Natuurlijke voeding ~~ Low budget voeding

      Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
      Leuk voor als je -18 bent denk ik dan. Een liter bloeivoeding kost je 8 euro. Kan je 5 rondes mee doen. Een euro 60 per ronde. Veel meer low budget zal het niet worden... In principe heb je ook niet veel meer nodig dan dat. Boosters van 30 euro per 250 ml hoef je niet in huis te halen he.

      Kippenmest is gratis als je kippen hebt. Gedroogde kippenmest kan je zo toevoegen, maar tis straffe kost. Resulteert nogal gemakkelijk in verbranding.
      Hoeveel zou het precies kosten voor 1 plant volledig tot zn einde te doen?

      Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: Natuurlijke voeding ~~ Low budget voeding

        Qua voeding? Nog geen euro omgerekend... Je hebt groter uitgaven dan dat.

        Comment


          #5
          Re: Natuurlijke voeding ~~ Low budget voeding

          Je hebt je elektriciteit nog
          Aarde
          Potten
          De verlichting die je moet aankopen + eventueel randarmatuur.

          Tent/kast





          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

          Comment


            #6
            Re: Natuurlijke voeding ~~ Low budget voeding

            http://www.tuinaarde.nl/pokon-plante...-500-gram.html
            Da's 7 euro voor ongeveer 2 jaar aan voeding. Misschien wel 4 jaar. Prima allround voeding voor allerlei planten, wiet doet het er ook prima mee.

            Of.. gewoon je oude wietplanten fermenteren. Dat doe ik zelf voor precies de perfecte voeding. Alle hoeveelheden zijn precies zoals ze in de plant voorkomen, want in principe is het gewoon opgeloste plant. Beetje bokashi starter in een emmer, haffel stroop en suiker erbij en wachten maar.

            Maar dan nog, ik schreeuw al jaren dat ik met ongeveer 20 euro per 4 jaar aan bemesting goedkoper uit ben dan de meesten hier. Het tuincentrum heeft alles wat je nodig hebt, voor een fractie van de prijs bij de growshop. Je moet alleen de moeite nemen om etiketten te lezen.
            Cannabis stelt weinig eisen, en ik durf er geld op in te zetten (want dat heb ik nu bespaard!) dat goedkope voeding net zo goed werkt als dure.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
              Re: Natuurlijke voeding ~~ Low budget voeding

              http://www.tuinaarde.nl/pokon-plante...-500-gram.html
              Da's 7 euro voor ongeveer 2 jaar aan voeding. Misschien wel 4 jaar. Prima allround voeding voor allerlei planten, wiet doet het er ook prima mee.

              Ok, hele late reactie (omdat een ander zojuist gelinkt heeft naar dit topic zie ik het nu voor het eerst), maar da's toch niet bio en/of voor groente/eetbare planten? Is dat dan wel ok?

              ...

              Comment


              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Het is niet bio. Dat klopt. Wat is wel bio? Een NO3 of NO3? Zie jij het verschil tussen die twee? Een plant namelijk niet. Of Fe nu uit een roestige spijker komt, of uit roest in de bodem, of uit klei, dat maakt voor een plant ook niet uit, het is ijzer. Magnesium net zo, elke voedingsstof, net zo. De meeste stoffen die een plant opneemt, neemt ze op omdat die een functie moeten vervullen (met uitzondering van zware metalen in grote hoeveelheden, maar die verbranden niet in een joint, die verassen. Niet in de zin van een verassing of eigenlijk wel, ehh.. geen surprise, maar as. Zoals in de kachel. Ver-assing, ver-assen). Ik heb in een ander topic, iets wat klonk als 'post je voeding voor een betere wereld' een overzicht gemaakt met de inhoud van verschillende merken wietvoeding, best interessant! De meest complete wietvoeding, komt aardig dicht in de buurt van Pokon.
                Met voeding ben ik inmiddels overtuigd dat het geen fuck uit maakt wat je erin stopt. Met gif, antibiotica en andere spuitmiddelen is dat een ander verhaal; dat breekt niet af tot een in de natuur voorkomend component. Voeding wel. Biologisch duurt langer, maar het eindigt allemaal in dezelfde vorm. Minerale voeding heeft die stappen overgeslagen; het is direct opneembaar. Men kan daardoor ook makkelijker teveel geven. Dat is een belangrijk punt om te onthouden.

              • Ess
                Ess commented
                Editing a comment
                Fijn om deze onderbouwing te lezen!

              • Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Ja bedankt voor de uitleg. Misschien ga ik het de volgende keer toch allemaal anders doen. Maakt het ook een stuk makkelijker als je gewoon spullen van een normaal tuincentrum kan gebruiken. Ook al moet ik toegeven dat ik wat huiverig blijf m.b.t. niet bio voeding. Je legt het duidelijk uit in je verhaal, maar ook Pokon verkoopt voeding speciaal voor planten die je gaat consumeren. Of zou dat hetzelfde verkoop verhaal zijn als bij speciale voeding van de growshop?

              #8
              wie gooide er ook al weer koffie bij zen planten ?

              Comment


              • EGSilver
                EGSilver commented
                Editing a comment
                Vele mensen waarschijnlijk, wel het koffiegruis en niet gewoon een tas koffie he.

              • eeltje
                eeltje commented
                Editing a comment
                senseo koffie zonder de pads ook goed hehe

              #9
              Eierschalen bijhouden en fijnmalen, bananenschillen gooi ik ook niet weg die laat ik trekken in water, verse schillen of gedroogde fijngemalen in een pot met water laten trekken en nadien filteren. Staan filmkes van op Tuub.

              Comment


                #10
                Leuk stuk Kun je in plaats met keukengerei ook in bijvoorbeeld in gram aangeven
                per is zoveel keukengerei 2

                Comment

                Bezig...
                X