Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorbereidingen eerste guerilla kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voorbereidingen eerste guerilla kweek

    Korting op 420shop
    Hallo, ik ben een beginnende kweker, en het leek mij interessant om een guerilla kweekje te beginnen.

    Ik ben van plan om 5 zaadjes te kopen en die vervolgens te planten in een bos enkele honderden meters van mijn huis vandaan.
    Aangezien ik een beginnende kweker ben, heb ik geen ervaring. Ik heb al mijn informatie van internet gehaald.


    Ik zal mijn zaadjes planten in de buurt van de oever van een klein riviertje. Ik zal gaan zoeken naar een stek waar zich veel brandnetels bevinden.
    Dit is om te zorgen dat mijn planten in een omgeving groeien met een ideale PH waarde. Ook zorgen de grote brandnetelstruiken voor camouflage.

    Ik ontkiem mijn plantjes begin Mei, en laat ze binnen groeien tot ongeveer 15 Mei. Half Mei zal ik de jonge plantjes langzaam laten wennen aan het UV licht.
    Ik doe dit door ze eerst te laten wennen aan de buitenlucht, door ze in mijn schuur te zetten. Een paar dagen later zal ik ze buiten in de schaduw zetten.
    Na nog enkele dagen zal ik ze gaan planten in het bos. Ik zal ze vrij verspreid planten. Voor mijn eigen veiligheid zorg ik dat aanwijzingen op een guerillakweek nihil zullen zijn.
    Rond mijn plantjes zet ik kippengaas, wat ik een paar centimeter ingraaf. Dit zal mijn plantjes beschermen tegen konijnen.
    Om te voorkomen dat slakken mijn plantjes zullen aanvreten, graaf ik rondom mijn plantjes plastic bekertjes in. In deze bekertjes doe ik korrels die slakken weghouden.
    Ik prik gaatjes in mijn bekertjes, zodat het water er goed doorheen kan lopen. Als mijn planten volwassen beginnen te worden, zal ik ze ondersteunen met een bamboestok.
    Dit is om te voorkomen dat mijn planten tijdens een storm omwaaien en breken.

    Dit is mijn plan tot nu toe. Nog maals, ik heb verder geen ervaring met het kweken van wiet.

    Ik hoor graag jullie mening over mijn plan! Misschien hebben jullie nog tips, of moet ik iets aanpassen aan mijn plan, dan hoor ik het graag!

    Mvg,

    Watchthis

    #2
    Re: Voorbereidingen eerste guerilla kweek

    Klinkt goed zo! Ik ben geen guerilla'er maar ik heb er weinig op aan te merken! Met die slakkenkorrels zou ik alleen opletten, dit beland dus ook in je grond en daarna dus ook in je plant. Misschien is koperlint of grove schelpengrind beter?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Voorbereidingen eerste guerilla kweek

      Ik snap niet goed waarom je concludeert dat slakkenkorrels niet alleen in de grond maar ook in een gewas terecht komen. Wat in gewassen terecht komt is algemeen bekend: dat zijn hoofdelementen en sporenelementen. Slakkenkorrels zijn een metaldyhide (een cyclisch ether), met een scheikundige samenstelling die gegrond is op CH3-O2-CH3. Dat neemt een plant gewoon niet op. Als je peperkorrels in de grond stopt of desnoods ontbijtkoek dan gaan je planten toch niet naar peper of ontbijtkoek smaken? Maar ik ben niet te oud om alsnog wat te leren: kun je mij een literatuurverwijzing geven waaruit blijkt dat planten toch op een of andere manier metaldyhiden tot zich kunnen nemen?
      Wat evenwel niet wegneemt dat je zuinig moet omgaan met slakkenkorrels: wat uitspoelt in de grond komt in ons drinkwater terecht. Dus je scoort wel, maar niet op de gronden die je aandraagt.
      Peace,
      Xtreme
      Last edited by Xtreme; 16 January 2012, 11:57.

      Comment


        #4
        Re: Voorbereidingen eerste guerilla kweek

        Je weet het niet he, Extreme, er zijn ook mensen die zweren erbij dat ze het proeven als ze 7-up bij hun plantjes gieten

        Slakkenkorrels zijn trouwens wel erg gevaarlijk voor honden.
        Ik weet niet of die in dat bos komen, maar daar kun je misschien nog rekening mee houden.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Voorbereidingen eerste guerilla kweek

          Ik ken zelfs mensen die zweren bij het toevoegen van suiker aan hun water om hun wietje zoeter te doen smaken dus ik ga het niet direct tegenspreken. Wat ik kon vinden over die 'metaldehyden' (zo wordt het geschreven) is dat het vooral opgenomen wordt door de maag van organismen. Iets wat honden wel eens naar binnen werken en zo overlijden dus ga ze alvast zelf niet opeten . Als slakkenkorrels schadelijk zouden zijn voor je gewas dan zouden ze alvast niet zo gemakkelijk te koop zijn (aangezien die zo in de voeding zou terechtkomen). Lijkt me dat dit dus wel safe zit

          Comment


            #6
            Re: Voorbereidingen eerste guerilla kweek

            dat is dus een van de rede dat ik geen slakkenkorrels gebruik op de meeste van mijn guerilla spots komen dan wel geen honden voor maar wel ree bambi een stuk of 8 wel heel mooi om te zien heel vroeg in de morgen en dat wil ik zo houden en broer konijn is er ook vaak daar heb ik wat gaas voor voor slakken heb ik bier in een emmer schelpen en kopertape helpt niet veel maar toch dat vind ik het mooie aan guerilla

            Comment


              #7
              Re: Voorbereidingen eerste guerilla kweek

              Dan is het inderdaad beter om die slakkenkorrels niet te gebruiken, lijkt me dat verschillende beestjes ze graag lusten

              Comment


                #8
                Re: Voorbereidingen eerste guerilla kweek

                ken ook mensen die "de pil" toevoegen aan aarde..dat zou dan een topboost geven
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment

                Bezig...
                X