Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

    Goed algemeen stuk Belladonna! Kun je misschien vermelden waar je de info vandaan hebt?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #17
      Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

      Zal ik weer eens de knuppel in het hoenderhok gooien, dat doe ik immers vaker. Maar het lijkt me zinnig om het antwoord op de volgende stelling in de beschouwingen te betrekken. Elk aanbod schept zijn eigen vraag en andersom evenzeer.

      Ik zal me in dit kader beperken tot 2 zaken die thans onderdeel vormen van een maatschappelijke discussie.

      De wajong: in Nederland hebben we goudgerande uitkeringen, zowel qua hoogte als toelatingscriteria in vergelijking met de ons omringende landen. Dit aanbod van de overheid schept simpelweg zijn eigen vraag. Vandaar dat ik me afvraag waarom in bijvoorbeeld Duitsland er in vergelijking met Nederland procentueel 80 % minder Duitsers een beroep doen op de Wajong: zou dat komen door de hoogte van de uitkeringen of de toelatingscriteria? Zijn we nu echt voor 80 % zieker, zwakker en misselijker dan de Duitsers?

      Gratis mediwiet: natuurlijk kan wiet een oplossing bieden voor allerlei kwalen. Terecht dat in voorkomende gevallen dit voorgeschreven wordt. Echter, wiet is net als alcohol tevens een genotmiddel. Zodra de overheid de teugels enigszins laat vieren om wiet - via welke zorgverzekeringspolis dan ook of desnoods van Rijkswege- te vergoeden dan is het hek van de dam. Dan hebben mensen met een verlaagde bloeddruk of mensen die moeilijk in slaap vallen ook een argument om Remy Martin VSOP te doen vergoeden.

      Mijn advies luidt dan ook: zeur niet over de kostprijs van 1 gram wiet: met 1 of 2 krantenwijkjes kun je ruimschoots in je behoefte voorzien. Het beroerde daarvan is echter dat je vroeg uit de veren moet. Maar dat deden onze kinderen evenzeer: uiteindelijk vonden ze het beiden fijn dat ze op hun 18e jaar een nieuwe VW-Golf van eigen geld konden kopen en geen beroep moesten doen op vader of moeder.

      Het gezeik over de kostprijs van wiet komt me dan ook de strot uit: neem een krantenwijkje, ga vakken vullen bij de supermarkt of kweek je eigen wietje binnen of buiten.


      Volgens mij kan de panachee voor alle (vermeende) kwalen niet terug te vinden zijn in allerlei gratis verstrekkingen.
      Last edited by Xtreme; 11 May 2012, 14:43.

      Comment


        #18
        Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

        Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
        Het gezeik over de kostprijs van wiet komt me dan ook de strot uit: ....
        Geklaag om de prijs van wiet is echter meer dan terecht! De productiekosten zijn zo'n halve euro per gram... Toch kost een grammetje in de coffeeshop 10euro = dus 2000% (tweeduizend procent!) hoger dan de productiekost.
        Als bakkers dezelfde winstmarge zouden hanteren kost een brood 20 euro.
        Je kan zeggen wat je wilt, maar mediwiet is het duurste geneesmiddel op de markt, en het wordt niet terugbetaald door de ziekenkas (ofwel?)

        Comment


          #19
          Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

          De meeste coffeeshops produceren niet zelf, maar moeten inkopen. De gangbare inkoopprijs ligt tussen de 4000 tot 5000 euro de kilo. Dus de producenten behalen een deftige brutowinst. Op zich begrijpelijk, want wie wil dit risicoprofiel aanvaarden. Ik niet, althans. Dus voor de shops geldt een marge van ongeveer 100 % van de inkoopwaarde. Van deze brutowinst moeten de vaste lasten betaald worden, zoals huur-, energie- en personeelskosten. Onder aan de streep blijft er dus minder over dan je denkt. Overigens hoef je geen medelijden met een shopexploitant te hebben. De meesten houden er een goede boterham aan over.
          En wat die mediwiet betreft: het bedrijf is verlieslatend. De bedrijfsopzet was gerelateerd aan de prognose van de overheid met betrekking tot de afzet. De Nederlandse Staat moet zelfs de overproductie opkopen krachtens contract. Er loopt op dit moment zelfs een claim richting overheid, omdat het bedrijf het hoofd zelfstandig niet boven water kan houden. En wat die ziekenkas betreft -waarschijnlijk bedoel je daarmee onze ziektekostenverzekeringen- die staan uiteraard niet te trappelen om een genotmiddel, dat in voorkomende gevallen een geneeskrachtige werking heeft, te vergoeden. Als je snipverkouden bent, kan een warme grog je prettiger doen voelen. Maar vind je dat nu echt een argument om mensen met een verkoudheid daarvoor te compenseren? Als dat mogelijk wordt gemaakt is morgen half Nederland snipverkouden teneinde zijn of haar drankje bij de zorgverzekeraar in rekening te brengen.
          Waar praten we eigenlijk over? Ik kweek wiet voor de lol, zelfs meer dan ik op kan roken. Vandaar dat ik mijn overschot weggeef. Als ik wiet kan kweken voor de lol kan iemand die wiet nodig heeft dat toch ook zelf kweken uit noodzaak? Of vergis ik me daarin? Dit is mijn standpunt, zonder daarin de strafrechtelijke aspecten te betrekken.
          Last edited by Xtreme; 11 May 2012, 20:10.

          Comment


            #20
            Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

            Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
            De gangbare inkoopprijs ligt tussen de 4000 tot 5000 euro de kilo.
            Ik geef je 100 piek voor de naam van deze shop(s)
            sigpic

            Comment


              #21

              Comment


                #22
                Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                interessant stukje lectuur belladonnaikzelf gebruik cannabis voor mijn rugklachten en goed te kunnen slapen(slapeloosheid) en natuurlijk ook vaak eentje gewoon om te chillen en te genieten van mijn jointje
                Wil je blowen, moet je het zelf growen

                Comment


                  #23
                  Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                  Mooi stukje lectuur, ik gebruik het tegen de pijn ben namelijk chronisch pijnpatient.
                  Maar welke soort(en) kan je vergelijken met de medicinale BEDIOL;

                  Comment


                    #24
                    Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                    Volgens mij zijn er heel wat mensen die weed roken om een goeie nachtrust te hebben, maar inderdaad ... hoe vertel je dat aan je dokter? MIj helpt het zelfs ook om het leven minder zwaarmoedig te zien, ik word er happy van, meestal.
                    Kan het zijn dat we dezelfde liefde delen?

                    Comment


                      #25
                      Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                      Ik heb borderline, en of ik het daar door gebruik weet ik niet.

                      Het helpt me socialer te worden en heb raar maar waar beter inzicht naar m'n binnenkant. Voorheen als ik in een slechte
                      emotie schoot kon ik niet herkennen waar het vandaan kwam. Sinds ik blow terug kan ik me beter concentreren en
                      vind ik meestal die kronkel terug die ik anders misschien over het hoofd zag of verdrong.

                      En het is gewoon lekker.

                      Comment


                        #26
                        Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                        Het houd me rustig.zonder ben ik een overactieve tikkende tijdbom,t helpt me nuanceren.
                        Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

                        Comment


                          #27
                          Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                          Ik vermoed dat ik inderdaad eens ergens achteraan moet gaan. was al wel van plan om eindelijk eens een psychische test aan te vragen bij m'n psycholoog.
                          Zwaar Depressief is al vaker voor gekomen.
                          Ben al eens uitgemaakt voor een borderliner door een borderliner zelf notabene.. al betwijfel ik deze ten hardste. niet wegnemende dat ik wel een paar eigenschappen er van heb.
                          of mensen die me attendeerde op Post Traumatische Stress Stoornis, en nu lees ik door dat ADD lijstje heen.....
                          Te lang loop ik mezelf voor de gek te houden door te denken dat er niks is, dat het gevolg is van vele gebeurtenissen.
                          Het is ook onzin om te blijven denken dat Intelligente mensen hier geen last van kunnen hebben.

                          Heel veel gedachten die niet uit te schakelen zijn

                          -Niet echt last van gedachtes.. wel hersenen die op volle toeren kunnen blijven draaien op de achtergrond zonder dat ik weet waarover. (kan ook met verwerkingsproces te maken hebben??)
                          Snel onrust voelen
                          -wel veel veel stress wat onrustig kan maken.
                          Veel dingen vergeten (zowel objecten, als vergeten waar je mee bezig was)
                          -Redelijk vaak, alleen is dit vaak kortstondig.
                          Uitstellen van dingen die moeten
                          -Uitstellen tot laatste moment, of wel dat ik er mee bezig ben maar ondertussen nog met 20 andere dingen. word wel versterkt door blowen.
                          Moeite hebben met orde en planningen
                          -Ook last van, Alleen denk ik dat gebrek in opvoeding meer schuldig is. (heb mezelf maar opgevoed soort van)
                          ben ook chaotisch aangelegd.
                          Bij echt leuke dingen, wel 100% concentratie op kunnen brengen, maar niet kunnen stoppen.
                          -Echt leuk hoeft nog niet eens maar als iets mijn interrese heeft kan ik me er aardig op vastbijten.
                          *Gamen. daarbuiten ook volop info vergaren om zelf beter te worden etc. kan de tijd ook welleens opvreten.
                          *Wiet kan ik ook aardig mee bezig zijn. buiten de tent om volop op zoek naar nieuws en info om mijn kennis te verbreden, dingen uitzoeken etc. (Ook dikke map met info verzameld, denk dat ik voor school nog niet eens zoveel moeite heb gedaan ooit)
                          en dan heb ik nog een brede interesse ook..

                          Dit laatste heeft een naam, dit heet een Hyperfocus.......
                          Over het algemeen kan ik wel weer vaak de aandacht opbrengen om op te letten als iemand iets vertelt/uitlegt alleen om te beginnen/op te starten.. is inderdaad moeilijker.
                          En ja als ik eenmaal ergens mee bezig ben is het lastig te stoppen. t ligt dr net aan waarmee.


                          Andere veel voorkomende fenomenen zijn:
                          Veelal op de achtergrond (willen) zijn
                          Zou wel graag op de achtergrond willen zijn, alleen mislukt vaak omdat ik ook weer te graag discuseer.
                          Redelijk veel kennis heb dus ook met veel onderwerpen mee kan praten, vaak (bijdehante) opmerkingen heb,
                          op werkgebied zou ik ook liever achter de schermen werken dan ervoor.

                          Heb dingen vaak snel door, of een voorgevoel. Alleen twijfel ik nog wel te vaak aan mijn intuitie waardoor ik alsnog foute beslissingen kan maken. (ook vaak is de twijfel of ik mijn intuitie niet zelf inbeeld. maar meestal kloppen ze wel achteraf)
                          Erg gevoelig
                          Aan de ene kant ben ik inderdaad een groot mietje... alleen door alles wat ik heb meegemaakt kan ik ook weer kei hard zijn/gevoel uitschakelen.
                          Sterk empathisch (invoelend bij anderen)
                          Door alleen maar te kijken weet ik vaak wel hoe iemand zich voelt.
                          Ik kan me eigen goed in een ander verplaatsen. hierbij ook precies zo voelen als die persoon.
                          Heeft me vaak geholpen met het helpen van andere personen (psychisch) en ook heeft het redelijk wat geheimpjes ontfutselt.
                          Slaapprobleem
                          -sort off: Ritme probleem, ben nachtmens (word actief wanneer het donker is) moeite om naar bed te gaan en moeite om er uit te komen. t liefst inslapen met een filmpje of dergelijks, Als ik slaap word ik bijna nergens wakker van. men kan vuurwerk afsteken buiten mijn raam. muziek hard aan hebben, boven op mij gaan zitten etc.
                          Alleen een aantal vriendinnen weten mij op een of andere manier te laten ontwaken. soms is hun binnenkomst al genoeg.
                          Creatief
                          -Geen gebrek aan, fantasie genoeg vermogen creatief bezig te zijn verminderd bij toename stress
                          Muziek of tv aan, nodig om te kunnen concentreren.
                          Moet wel altijd iets van geluid aan hebben staan, in een rumoerige omgeving (lokaal bijv.) moet ik inderdaad wel oordopjes met muziek in om te kunnen concentreren. wanneer niet toegestaan vaak geiriteerd en afgeleid.
                          Snel overzicht verliezen
                          Aan de ene kant ben ik heel gedreven op overzicht. maar als er in een klap ineens verscheidene dingen op me af krijg sla ik weleens even op tilt. niet wetende welke volgorde moet gaan verwerken. levert dan veel stress op wat het er niet beter op maakt. Meestal op te lossen door 1 ding tegelijkertijd te doen.
                          Wanneer ik zelf bezig ben kan ik met 15 dingen bezig zijn en nog wel redelijk overzicht houden.
                          De tijd vergeten
                          Ow shit is het alweer zo laat... HAASTEN!!!
                          Friemelen wanneer je stil hoort te zitten
                          Kan moeilijk stil zitten, wil altijd wel ergens mee bezig/productief zijn.
                          Niet uit je woorden kunnen komen
                          Soms wel eens last van splaakgeblek omdat ik teveel tegelijkertijd wil zeggen.
                          Zaken die extra energie kosten liever uit de weg gaan (als, mensenmassa, plotselinge afspraken/ veranderingen)
                          Drukte vermijd ik liever. Niet dat ik de mensen niet mag alleen wil graag rust. veranderingen buuh zoveel nieuwe problemen.


                          Wat is het om het te hebben, en heb je het zelf?
                          Hier een paar punten om op een rijtje te zetten.
                          Als je er veel met ja kunt beantwoorden is het tijd om eens te praten met je huisarts.


                          - Emotionele wisselingen -
                          Ja, bij flinke dosis stress kan het soms om de 5 minuten verschillend zijn.
                          - Chaotisch / Vergeetachtig
                          Ja, met 6 verschillende tegelijk bezig... uhm wat moest ik ook alweer doen?
                          - Trekt zich graag terug
                          Ja, Aan de ene kant heel sociaal alleen trek me ook graag terug... rust gewenst
                          - Kan ergens volledig in opgaan
                          Ja, Als ik ergens mee bezig ben mij liever niet storen.
                          - Grote passie bij interesse -
                          Ja, Als iets mijn interresse heeft kan ik er heel gedreven mee bezig zijn.
                          struin dan ook vaak het hele internet af op zoek naar meer informatie.
                          dan komt er ook geen half werk bij kijken.
                          - Een groot voorstellingsvermogen
                          Ja, kan zelf aardig goed fantaseren, als iemand iets verteld kan ik het gelijktijdig inbeelden/voor me zien.
                          - Gevoelig / Emotioneel / Betrokken
                          Ja, Andermans humeur heeft vaak invloed op mijn humeur, vanuit mezelf uit erg gevoelig alleen kan wel redelijk wat incasseren *grote muur* begin spontaan te janken van zogenaamde happyness filmpjes.
                          - Een groot creatief talent
                          Ja, Creatief, handig. je zou mijn huis eens moeten bekijken.
                          - Assertief maar onzeker over zich zelf
                          Ja, en hierdoor wat subassertive eigenschappen aannemen.
                          - Heeft Humor
                          Ja, Creative intilligente geest. Breedschalige humor van leuk naar fout naar seksistische naar zieke etc.
                          - Blijft op de achtergrond -
                          Nee, will het wel alleen lukt me niet.
                          - Laat alles wachten tot het laatste moment
                          ja/nee Heb wel uitstelgedrag maar niet met alles.
                          - Altijd ver vooruit aan het denken
                          Ja/Nee Ik denk wel vaak vooruit kan ook aardig goed probleem denken (welke problemen kunnen voordoen + wat kunnen we daar aan doen)
                          Alleen schiet ik hier regelmatig ook te ver door. daardoor het hele probleem soms voorbij loop. te moeilijk denken dan nodig is.
                          - Staren / Kijkt voor zich uit / Lijkt Afwezig
                          Ja, vooral in stressige periodes.
                          - Probleem oplossend -
                          Probleem denken gaat me goed af. oplossend loop ik nog wel eens aan voorbij.
                          - Snel afgeleid
                          Ja/Nee
                          - Concentratieproblemen
                          Ja, vooral bij gebrek aan motivatie.
                          - Heeft moeite met het opbrengen van motivatie
                          Ja, Als je het over d'n duvel hebt.
                          - Te veel gedachten -
                          - Perfectionistisch
                          Ja, Wil het altijd goed doen, vaak ook beter dan dat nodig is, hierdoor soms weleens vast loop.
                          - Zit vaak te dagdromen
                          Nee, ben meestal wel bezig
                          - Slecht in staat aanwijzingen op te volgen
                          Nee,
                          - Voelt zich regelmatig overspoelt
                          Ja,
                          - Moeilijkheden bij het afwerken van details
                          Ja, vanuit perfectionistisch oogpunt..
                          - Problemen bij het luisteren / stilzitten
                          Ja/Nee Ik kan heel goed luisteren. stilzitten is wel lastig.. moet wel wat te doen hebben.
                          - Gaat opruim klusjes uit de weg
                          Ja/Nee, kan juist heel goed opruimen vind het ook vaak niet erg om te doen/doe het uit mijn eigen al. zolang het maar niet bij mij thuis is.
                          - Niet kunnen plannen
                          Ja/Nee-kunnen wel alleen uitvoeren is lastiger.
                          Ritalin/Concerta en Drugsgebruik
                          Ja, Xtc, Coke, Ketamine, 2cb, Ghb, LSD, MCCP, MDEA, MDMA, Alcohol, Nicotine, Speed, Wiet, Hash, Truffels allemaal wel een keer geprobeerd. Favoriet: Wiet en Speed. bijden geven me Rust, Energie, boost richting creativiteit.
                          Psychedelische drugs is soms leuk alleen vermijd het meestal. Aangezien ik nog wel graag alles onder controlle en in de gaten wil houden.

                          Volgens mij scoor ik een beetje te veel punten : /

                          Overigens ben ik het niet geheel eens met de borderline stelling.
                          Er zijn echt wel meer borderliners, kzou het knap vinden aangezien ik er al 8 van de 100.000 ken.
                          Probleem alleen is dat Borderline net als ADHD een hele lijst met symptomen heeft (waar iedereen ook wel een paar eigenschappen op terug kan vinden)
                          Borderliners zijn vaak wel onder behandeling van psycholoog voor een paar symptomen alleen de rest word meestal vergeten, niet opgemerkt.

                          Overigens klopt het inderdaad dat Borderline wel weg kan gaan.
                          Alleen gaat hier wel een x aantal jaar overheen.
                          Als ik naar vrienden van me kijk zie ik ergens zelfs een soort patroontje.
                          Jonge borderliners hebben vaak niks door en ontkennen dat ze iets hebben, dit door onwetendheid + eigen wereldje
                          Rond hun 16e/18e zijn ze vaak op hun ergst.
                          rond 20ste beginnen ze vaak meer door te krijgen dat er iets mis is.
                          met behandeling zullen ze rond hun 25ste zich redelijk onder controle hebben. toch nog geregeld een terugval mogelijk.
                          rond 30ste hebben ze het vrij goed onder controle maar afentoe een kleine terugval.

                          Blowen en Borderline lijkt me persoonlijk niet zoon goede combo.
                          Is denk ik per persoon verschillend, de een kan het handelen de ander weer niet.
                          Een borderliner heeft erg veel last van stemmingswisselingen. dit versterkt word door cannabis.
                          Last edited by DenSchimmige; 1 January 2014, 12:59.
                          If life keeps putting you down, You better stay high

                          Comment


                            #28

                            Comment


                              #29
                              Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                              Ik zou het bij uppers houden grensgeval.
                              Zeker bij de echte party killers weg blijven.
                              http://www.leafly.com/explore#!/expl...oms-depression




                              Oorspronkelijk geplaatst door grashupper View Post
                              Ik heb borderline, en of ik het daar door gebruik weet ik niet.

                              Het helpt me socialer te worden en heb raar maar waar beter inzicht naar m'n binnenkant. Voorheen als ik in een slechte
                              emotie schoot kon ik niet herkennen waar het vandaan kwam. Sinds ik blow terug kan ik me beter concentreren en
                              vind ik meestal die kronkel terug die ik anders misschien over het hoofd zag of verdrong.

                              En het is gewoon lekker.
                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.



                              De grootste psychopaten zitten aan de top moet je maar denken.[/QUOTE]

                              Ivo?
                              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                              Comment


                                #30
                                Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                                Ey Schimmige, laat ff weten hoe het ging.
                                Ik voldoe ook aan een groot aantal punten die je noemt, haha..

                                Ik denk dat het zo algemeen is samengesteld dat bijna iedereen wel wat punten vind.
                                Dat wekt dan weer mijn argwaan waarop ik denk, 't zal allemaal wel...NEXT !
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X