Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goede grond samenstelling

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: goede grond samenstelling

    Alles delen dan denk ik zo en je kunt voorbemeste grond krijgen in de reguliere tuin winkels en growshops.

    Grtz

    Comment


      #32
      Re: goede grond samenstelling

      yo bobo C-side vroeg het al, geef je dan nog extra gedurdende de rest van de groei?


      Greeetz en dikke R E S T E C P voor je zalige recept
      grow da weed, smoke it's buds

      Comment


        #33
        Re: goede grond samenstelling

        Dit is mijn recept (gebaseerd op bobo zijn grondje) :

        96 liter uitgangsgrond: (30 liter cocopeat en 66 liter super compost ) (compost met truf in)

        De volgende meststoffen zijn nodig:


        4 liter meststoffen:

        koe (rundermest) 3 liter
        Beendermeel 0,5 liter
        Kalk 0,25 liter
        Hoornmeel 0,25 liter

        De cocopeat vervangt als het ware de perliet, cocos houd ook goed het vocht vast en met als bijkomende voordeel dat ik meer volume heb en dus grotere plantgaten kan maken. Cocos maakt de grond daar bovenop ook nog eens luchtig.

        gtzz
        Last edited by janleuri; 1 September 2010, 23:45.

        Comment


          #34
          Re: goede grond samenstelling

          Oorspronkelijk geplaatst door CelisMan View Post
          yo bobo C-side vroeg het al, geef je dan nog extra gedurdende de rest van de groei?


          Greeetz en dikke R E S T E C P voor je zalige recept
          voor de cannabis plant en haar voeding die ze nodig heeft voor de gehele cyclus.

          Grtz

          Comment


            #35
            Re: goede grond samenstelling

            nice one...your secret is safe with me

            Nog enkele kleine vraagjes:
            Ik beschik over: kalkammonsalpeter (N), Bloedmeel (N), Hoornmeel (N), Beendermeel (P), Tuinkali (K)
            - wat is de ideale NPK verhouding voor onze babies als je zelf de reeds aanwezige grond wil bewerken?
            -de kalk waarover je spreekt, kan ik ook deze voor gazon-bekalking gebruiken? Dacht dat deze de Ph van de bodem naar beneden haalt. dit is bij mij niet nodig...
            - oergesteente dient voor stikstof niet? mag/kan dit vervangen worden door bvb kalkammonsalpeter of bloedmeel en in welke verhouding?
            - voor welk element van NPK worden hoornspaanders toegevoegd? vervangbaar?
            - voeg je geen kali toe? Hoeveel mag/kan je toevoegen?
            - de rundermest waarover je spreekt, mag dit ook gedroogde koemest zijn? is volgens mij enkel om de bodemstuctuur te verbeteren dit laatste...
            - op de doos staat altijd een normale dosering voor moestuin, groenten, gazon, ... Volg je de aangegeven dosering en voor welk type bodem kies je best? Spit je de bodem dan ook best eens goed om of hoe gaat dit in zn werk? Gewoon strooien lijkt me wat vreemd aangezien sommige korrels zijn enzo...
            - in mijn geval dan: stadstuintje. De bodem is gedurende het afgelopen jaar 4x volledig omgespit geweest, telkens met gedroogde koe-, kippen- en paardenmest en gazonkalk (het was nodig na een jaartje of 10 braakliggen en sparrebomen int midden van een huizenblok die je verbeelding tarten). Toen lag er uiteraard nog geen gazon maar een kleine maand geleden heb ik overal gazonmeststof gegooid (1x aanbevolen dosis voor aanleggen, meer dus dan onderhoud). De planten zou ik gecammoufleerd in de borders zetten maar heb plaats om eventueel wat spitwerk uit te voeren.
            Heb enkele ontkiemde zaden op terras staan en deze moeten dringend de grond in. Search NPK leverde niets op en vind niet direct een antwoord op mijn vraag, hoop dat misschien iemand me op weg kan helpen.

            Grtz $iR
            Last edited by SirSmokeAllot; 18 July 2009, 18:04.
            sigpic

            Comment


              #36
              Re: goede grond samenstelling

              even deze topic nieuw leven in blazen!

              berichtgeving: 1 maart 2010

              ik ben wat aan het mengselen! en dat is het volgende...

              60 liter potgrond (cocopeat)
              30 liter klei (aardappel kweek grond)
              5 liter perliet
              5 liter meststoffen*

              *meststoffen: (het bobo verhaal)


              rundermest: 3 liter
              beendermeel 0,5 liter
              kalk 0,25
              hoornmeel 0,25
              hoorspaanders 0,5 liter
              oergesteente 0,5 liter

              en een vraag aan bobo! is het wel verstandig, om kalk toe te voegen aan grond die je voor in een pot gaat gebruiken?
              en waar kan ik oergesteente hoorspaanders en hoornmeel vinden?. bij de groenrijk, intratuin, en welkoop hadden ze het niet...

              Vrg Annepeter
              Last edited by anne peter; 1 March 2010, 12:03.
              Power to the plant!

              Comment


                #37
                Re: goede grond samenstelling

                Hallo anne peter, waarom moeilijk doen, terwijl het gemakkelijk kan. Maak je grond hooguit luchtdoorlatend met perliet of scherp zand. Eventueel wat extra voeding in de vorm van compost of andere biologische mest. Cannabis is gewoon onkruid. De meest gemaakte fouten bij de growers zijn: te veel voeding en te veel water.

                Comment


                  #38
                  Re: goede grond samenstelling

                  hey Xtreme!, oke... dus je bedoelt, wel de cocopeat de klei en de perliet en dan geen meststoffen toevoegen?? ik wilde na ongeveer 6 weken (hangt van de planten af) overgaan op bio-grow voeding.
                  Maar overbemesting licht dan zeker op de loer dat weet ik... daar zat ik vorig jaar ook al mee
                  Last edited by anne peter; 1 March 2010, 13:01.
                  Power to the plant!

                  Comment


                    #39
                    Re: goede grond samenstelling

                    Mijn mengseltje is misschien ook t proberen een keer waard. Ik kweek zo natuurlijk mogelijk, alleen buiten in een grote pot.
                    Om te beginnen zet ik een 60liter speciekuip, met flink wat gaten in de onderkant, op wat klein klosjes, in een 80liter kuip. Zo kan ik de plant gemakkelijk alleen van onder water geven.
                    Het grondmengsel bestaat uit normale potgrond(60)liter. Daar meng ik ongeveer 500gram perliet door, en een kilo brandnetelthee(haal ik bij t reformhuis) That's all!! Rottende brandnetelthee geeft veel stikstof af, en zorgt ervoor dat de grond net iets zuurder wordt(Ph+/- 6,4). In de bloeiperiode gebruik ik wat beendermeel, wat ik in de onderste kuip laat oplossen.

                    Heb t op deze manier nu 2 jaar geprobeerd, en de opbrengsten en niet te vergeten de kwaliteit, is erg goed.

                    Comment


                      #40
                      Re: goede grond samenstelling

                      Danku =D

                      Comment


                        #41
                        Re: goede grond samenstelling

                        Ik ben vandaag effe naar een tuincentrum geweest om te kijken ofdat de in deze thread genoemde stoffen te koop zijn. Iedereen lijkt een andere mening te hebben over de ideale waarden. Dat mag uiteraard! Maar maakt het voor mij erg moeilijk. Ik heb nog nooit gekweekt. Ik ben op zoek naar een betrouwbare methode. Ik kweek voor mediwiet. Dus lieft zo organisch mogenlijk. Mijn voorkeur gaat uit naar een simpel in gebruik grond/voedings mengsel. Ook als dit niet de max. oogst geeft.
                        ==========================
                        Pokon potgrond met langwerkende meststof. Zie bijlage Langwerkend3.jpg
                        Volgens de beschrijving moet normale potgrond na 6-8 weken bijgemest worden. Deze potgrond heeft een extra toevoeging waardoor er voldoende voeding is voor een jaar. 40 liter voor 6.99
                        NPK samengestelde meststof 14+16+18
                        NPK langwerkende samengestelde meststof 15+7+15
                        Ph (water zone) 5-6.5
                        EC 34 uS/cm
                        --------------------------------
                        De toevoeging is ook los verkrijgbaar voor vershillende planten.
                        Zelf mengen voor een beter NPK?
                        Conifeer NPK 19+6+21(+3)
                        NPK 15+7+15(+2)
                        Roos NPK 20+17+17
                        Rodondenderon NPK 19+6+26
                        -------------------------------
                        Andere meststof:
                        AZ Hagen 7+3+5
                        AZ ??? 7+4+6
                        --------------------------------
                        Verder verkrijkbaar:
                        Terras en balkon potgrond
                        --------------------------------

                        Ik zou graag met de kant en klare mix werken. Maar het moet natuurlijk wel goed zijn.
                        Tips?
                        Attached Files

                        Comment


                          #42
                          Re: goede grond samenstelling

                          Alles wat je daar opnoemt is niet zo organisch als het lijkt.

                          Je wilt alles zo simpel mogelijk houden en een medische kwaliteit behalen?..


                          Koop gewoon een of twee zakken grond bij de growshop, dan zit ze zowieso goed.

                          wil je echt zelf aan de slag dan zou ik gewoon kwaliteits potgrond- universeel kopen bij het tuincentrum, daar 30 procent cocopeat doorheen mengen.. klaar

                          dan kun je nog bijvoeden met BAC groei en BAC bloei (biologisch) dit is gewoon op internet te bestellen.

                          maar ga liever niet zitten klooien met pokon rotzooi, want dat is niet gemaakt voor consumptie gewassen.

                          bloemen groeien erop maar het is niet voor wiet, want jij rookt het

                          Comment


                            #43
                            Re: goede grond samenstelling

                            Wauw Bobo, allemaal letterlijk geciteerd uit het boek I Love It van Michael D. Meredith
                            Mag ik je echter verbeteren door te melden dat hij 2 uur nodig heeft om 1000 L te mengen geen 100.
                            Ere wie ere toekomt zou ik denken.
                            Verder gebruik ik batmix van plagron en deze samenstelling hebben mijn planten al tot de 3 week bloei gebracht zonder andere toevoegingen.

                            Comment


                              #44
                              Re: goede grond samenstelling

                              Oorspronkelijk geplaatst door askop View Post
                              Je wilt alles zo simpel mogelijk houden en een medische kwaliteit behalen?
                              Dat is inderdaad zo. Ik zal zeker ook een batmix gaan gebruiken.
                              Helaas is het niet mogelijk om op al mijn guerillia plekjes met zakken zand te schouwen. Een klein rugzakje kan uiteraard wel. Daarom hoopte ik op een goede droge organische meststof.
                              Heeft iemand ervaring met: http://www.sanniesshop.com/buffertablets.html ?
                              Zo een mooie oplossing zijn maar waarschijnlijk niet voor volle grond... "One tablet is enough for five liters of soil for an entire cycle"

                              Comment


                                #45

                                Comment

                                Bezig...
                                X