Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Blad Probleem Oplosser

    Wojo! z'n eentje zag ik gister ook lopen bij mijn bosplantjes! Ik nog denken wat een mooi beesje... is het ook, maar volgende keer vang ik hem en breng ik hem naar de andere kant van het bos.
    Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

    Comment


      Re: Blad Probleem Oplosser

      Kom er niet uit aan de hand van de blad probleem oplosser, wil iemand hier z'n lichter erover laten schijnen?





      beide planten hebben gele nerven in alle bladen en de plant op de laatste foto heeft paarse stelen.

      Ergens iets gelezen over een voedingblokkade, kon er alleen verder niets uitgebreiders over vinden?

      Comment


        Re: Blad Probleem Oplosser

        iemand een idee wat dit is ?

        heb geen beestjes kunnen vinden ...

        moet ik me zorgen maken ???


        image.jpgimage.jpgimage.jpg

        Comment


          Re: Blad Probleem Oplosser

          Oorspronkelijk geplaatst door 072 View Post
          Kom er niet uit aan de hand van de blad probleem oplosser, wil iemand hier z'n lichter erover laten schijnen?





          beide planten hebben gele nerven in alle bladen en de plant op de laatste foto heeft paarse stelen.

          Ergens iets gelezen over een voedingblokkade, kon er alleen verder niets uitgebreiders over vinden?
          Volgens mij is je plant opnieuw aan t bloeie reveggen heette da volgens mij

          Comment


            Re: Blad Probleem Oplosser

            1 mei stekjes geplant.
            Aarde is van de growshop met voeding erin en perliet. vergelijkbaar met biobiz.
            600W HPS lamp, tent 120*120, afzuiging etc, 5 planten.
            Geef momenteel om de dag 500ml per plant, dan zijn ze droog.
            Omdat ik hiervoor steeds problemen had met overvoeding en omdat er voldoende in de aarde zit voor de 1e maand heb ik ze tot nu toe nog geen voeding gegeven.
            Lamp hangt tussen de 40cm en 60cm afstand (telkens als hij op 40 komt hang ik hem weer naar de 60 om te veel strekken te voorkomen.
            Niet getopt dit keer.

            Maar heb probleem als in foto:
            Lijkt op te nat maar ook weer te droog en ook voeding te kort maar dan ook weer voeding overschot. ofwel, ik kom er niet uit.
            Ook niet met de probleemoplosser en oplosser flows van andere suites. dus..........

            WP_20160530_001.jpgWP_20160530_002.jpgWP_20160530_003.jpgWP_20160530_004.jpgWP_20160530_005.jpgWP_20160530_006.jpgWP_20160530_007.jpgWP_20160530_008.jpg
            Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
            Verslag:
            1e n00b binnen kweek...
            Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

            Comment


              Re: Blad Probleem Oplosser

              Dit kan echt vanalles wezen. En ik weet ook niet alles.
              Aan de onderste bladeren en de stam te zien geen ondervoeding.
              Als er voeding in de grond zit voor een maand, en die maand is nu voorbij, dan lijkt overvoeding ook een lastige theorie. Zeker bij zo vaak water geven, dat is vast en zeker bijna opgelost, tenzij er langzaam vrijkomende voeding in zit wat nu na een maand allemaal los komt. Aan de andere kant, ik zie weinig paarse stengels en wel wat verbrande puntjes, maar dat geeft mij geen zekerheid.
              Te weinig water geeft slappe, verschrompelde en kreukende bladeren. De bladeren die kromtrekken, vooral aan de bovenkant vind ik daarvoor niet typerend genoeg voor.
              Te veel water geeft vooral slapte, en dat zie ik er ook niet aan af.

              Wat voor water geef je?

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Bij nader inzien vind ik de bladeren wel echt slap hangen. Had je ze hier net uit het donker of stonden ze hier al de hele dag in het licht?
              Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

              Comment


                Re: Blad Probleem Oplosser

                Dit lijkt op gewoon de lamp er te kort op gehad. Waarom wacht je met de lamp omhoog doen tot die 40 cm en dan voep naar 60. Ik zou de lamp gewoon elke dag op hoogte zetten.

                Die bladschade onderin is oud. dat is dus van toen ze klein waren en de lamp er te kort op hing.

                Comment


                  Re: Blad Probleem Oplosser

                  Ja denk ik ook, voordat ik iets anders zou gokken. 40cm voor 600W lijkt me op het oog in ieder geval wat fanatiek. Nu maar kijken of ze opknappen en zo niet dan maar eens verderder kijken.
                  Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                  Comment


                    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                    Hier heb ik de oplossing gevonden aan mijn probleem zie, bedankt voor de les!!

                    Comment


                      Re: Blad Probleem Oplosser

                      @Kuttekop en Flintstoned, dank voor het meedenken.

                      Gewoon kraanwater, hiervan is de PH niet het probleem, al eerder gechecked.
                      Ze kwamen net (uurtje licht) uit het donker.
                      Ik denk idd de lamp te dichtbij.
                      Deze nu maar op 60 houden. Dacht laat hem wat dichterbij staan zodat ze wat minder strekken....
                      Duurt wel even voor resultaat maar nieuwe bladeren moeten er weer goed uit gaan zien als dit het was.
                      Oude bladeren, tja geel is dood en helaas/gelukkig geen zombie planten.
                      Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                      Verslag:
                      1e n00b binnen kweek...
                      Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                      Comment


                        DSC_1294.jpgDSC_1295.jpg

                        Comment


                          Re: Blad Probleem Oplosser

                          Dat is schade van de mineervlieg larve.

                          Comment


                            Re: Blad Probleem Oplosser

                            Goed gezien Hypnotized!

                            Wat een supertopic.. Alleen komt mijn bladprobleem er helaas niet in voor.
                            Wellicht een interessante om toe te voegen.
                            In de sectie cannabis helpdesk beestjes kan je meer informatie vinden, of ook je probleem toevoegen.

                            Grtz
                            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                            Comment


                              Re: Blad Probleem Oplosser

                              Dankjewel mannen!
                              Als ik het goed lees, larve uit het blad halen en dan zou het goed moeten komen?

                              Comment


                                Re: Blad Probleem Oplosser

                                Doodknijpen kan ook. Van onderaf kun je vaak mooi zien waar ie zit.

                                Verstuurd vanaf mijn GT-P7510 met Tapatalk

                                Comment

                                Bezig...
                                X